Rozpoznanie problemu 

Branża fitness, z jednej strony, należy do niezwykle przyjemnych - ze względu na otwartość ludzi i ich chęć do współpracy, z drugiej jednak - jest trudna pod względem reklamowym i sprzedażowym, gdyż charakteryzuje się ogromną konkurencją.

Dla Tygrysów jednak brzmi to jak... wyzwanie! :)

Jak przecisnąć się przez gęstą dżunglę innych klubów fitness, aby dostać się na sam szczyt i mieć dostęp do światła dziennego, a więc do setek zadowolonych i nowych Klientów? Analizujemy to krok po kroku w naszym case study!


Określenie celów

I. Budowanie świadomości marki

II. Pozyskiwanie kontaktów

III. Budowanie zaangażowanej grupy docelowej na profilu Facebookowym 


I. Budowanie świadomości marki

Czym przekonać ludzi do tego, aby wybrali tę właśnie siłownię spośród dziesiątek?

Jak przekonać ich, że w ogóle warto uprawiać aktywność fizyczną?

Tu odpowiedź wcale nie jest taka oczywista, ponieważ... w tym przypadku postanowiliśmy nie namawiać w ogóle!

Prowadzona przez nas komunikacja w kanałach społecznościowych różni się od pozostałych marek tym, że nikogo nie naciskamy. Nie ma tu komunikatów w stylu: "to ostatni moment", "teraz albo nigdy", "od tego zależy to jak będziesz czuł się ze sobą".

Nasze hasło to: "Wszystko w Twoim czasie", które ma za zadanie zachęcić to trenowania w Total Fitness każdego wedle osobistych preferencji. Niezależnie od formy, jaką posiada dana osoba, dostępnego czasu i możliwości.

Total Fitness to miejsce, w którym każdy ma się czuć dobrze. Może tu przyjść w weekend na dzień otwarty, może zabrać ze sobą książkę i poczytać ją na bieżni.

Siłownia jest więc jedną z wielu możliwości na spędzenie wolnego czasu. 


II. Pozyskiwanie kontaktów

Jak z rzeszy ludzi, do których docierasz z reklamami i których bombardujesz treściami, wyłuskać tych, którzy naprawdę mogą zostać Twoimi klientami? Najlepiej jest z nimi... porozmawiać!

Dzięki reklamom lead ads możemy mieć realny wpływ na sprzedaż karnetów. Użytkownik, który kliknął w formularz i pozostawił swoje dane, jest osobą coraz bliższą podjęcia decyzji zakupowej. Takich osób będzie więcej, jeśli masz dla nich coś naprawdę cennego, wartego uwagi.

W przypadku naszego Klienta taką wartość dodaną są świetne promocje na karnety czy treningi personalne.


III. Budowanie zaangażowanej grupy docelowej na fanpage'u

Zaangażowani odbiorcy to jeden z ważniejszych wskaźników charakteryzujących jakość komunikacji. Jest to niezwykle istotne w kreowaniu lojalności wśród klientów i budowaniu społeczności, co przekłada się także na pozyskiwanie nowych Klubowiczów i wzrost sprzedaży.

Jak w przypadku Total Fitness podeszliśmy do tego zagadnienia?

Przede wszystkim, ograniczając do minimum treści sprzedażowe.

Dlaczego?

Ponieważ takie treści interesują zaledwie garstkę osób spośród grupy docelowej. Fani fanpage'a w większości wolą raczej wymieniać się swoimi doświadczenia, chwalić osiągnięciami, wyrażać swoją opinię - i należy ku temu stwarzać odpowiednie warunki.

Oczywiście - treści ofertowe są naturalnie wplecione w komunikację, ale przede wszystkim nie są nachalne.


Efekty naszych działań

W przypadku tej współpracy musieliśmy pogodzić dwa bardzo ważne założenia: budowanie wizerunku marki przyjaznej każdemu z pozyskaniem dużej ilości kontaktów do potencjalnych klientów. Dowiedliśmy, że oba te cele można realizować z dużą efektywnością.

1. Działanie w zgodzie z charakterem marki.

Oznacza to, że nie ma w naszej komunikacji miejsca na bylejakość, działania przypadkowe i niezaplanowane posty. Każda treść, która pojawiała się na fanpage'u, musiała być wewnętrznie spójna.

2. Ciągle testowanie kampanii lead ads.

Stanowiło to spore wyzwanie na początku naszej współpracy, ponieważ budżet reklamowy raczej nie należał do pokaźnych. Mimo wszystko, dzięki ciągłej, przemyślanej optymalizacji reklam, udawało się pozyskiwać satysfakcjonującą ilość nowych kontaktów.

3. Remarketing.

Niezwykle istotne w przypadku tego klienta są grupy remarketingowe, dlatego korzystamy z wszystkich możliwości: bazy maili, pixela czy lookalike.

4. Ścisła, partnerska współpraca z Klientem.

Total Fitness to jeden z tych Klientów, których się po prostu uwielbia, ponieważ jest niezwykle otwarty na rozmowy, nowe pomysły i testowanie nowych rozwiązań. W moim przekonaniu jest to podpunkt niemal obowiązkowy do stworzenia prawdziwej historii sukcesu :)