Realizacja:

W ramach współpracy, prowadzimy równolegle 5 rodzajów kampanii:

  • promocja postów na aktywność - ponieważ postów jest dużo, promujemy je na reakcje za symboliczne 10zł/dziennie/post
  • promocja postów na konwersję - po podpromowaniu na aktywność - posty, które zawierają w opisie link, promujemy na cel Konwersje, na zimny ruch, za min. 10zł/dziennie/post
  • konwersje do lookalike - reklamujemy treści zawierające ogólne kreacje o asortymencie i info o sklepie, są one targetowane na lookalike do osób, które kupiły już produkty w sklepie
  • sprzedaż z katalogu - w tym przypadku szeroko targetujemy na zimny ruch i wybieramy opcję “Find prospective customers even if they haven't interacted with your business.”, dzięki temu dajemy Facebookowi możliwość wybrania osób, które prawdopodobnie będą zainteresowane zakupem produktów oferowanych przez TONO
  • remarketing dynamiczny - do osób, które wyświetliły lub dodały do koszyka produkt w ciągu ostatnich 3 dni

Wyniki:

Wyniki Social Tigers za wrzesień:

  • ROAS za wrzesień ze wszystkich kampanii: 29,48
  • ROAS za wrzesień-  remarketing dynamiczny, 3 dni: 59,37
  • Liczba zakupów: 1341
  • całkowita wartość konwersji: 278 148,64 zł
  • budżet całkowity: 9435,75 zł

Wnioski:

Przy bardzo dużej liczbie postów trzeba być regularnym, dobrze zorganizowanym i mieć uporządkowane, dobrze poopisywane kampanie i posty.

Konieczne jest regularne i częste testowanie takich aspektów jak:

  • rodzaje kampanii
  • grupy docelowe: szerokie vs zawężone (ograniczenia wiekowe, terytorialne (np tylko na duże miasta), szukanie nowych zainteresowań naszej grupy docelowej w Facebook Analytics), lookalike
  • segmentacja remarketingu: 3/15/30 dni

Sukces to praca u podstaw.  Żeby była sprzedaż, należy zwrócić uwagę na wiele aspektów: każdy cel reklamowy może “sprzedawać” kiedy kierując się spójną strategią zadbamy o dobre, trafiające w upodobania czy odpowiadające na problemy grupy docelowej copy, zachęcające wizualnie zdjęcie lub grafikę, odpowiednie targetowanie, a także zaangażowaną moderację komentarzy i wiadomości prywatnych.