I. Uporządkowanie pracy na profilu głównym i profilach lokalnych marki.


Krowarzywa jest siecią restauracji opartych w głównej mierze na modelu franczyzowym.

Posiada 4 lokale w Warszawie, a także 6 w innych miastach. Nie jest to jednak wynik ostateczny - zaplanowane jest już otwarcie kilku nowych lokali w kolejnych miastach Polski, a marka cały czas aktywnie prowadzi rozmowy z zainteresowanymi przedsiębiorcami.

Celem na kolejne lata jest otworzenie lokalu w każdym większym mieście Polski, a także wyjście poza granice naszego kraju. 

Każdy z lokali ma innego właściciela, innego managera, inną załogę. Każdy lokal ma inny pomysł na swoją promocję, bierze udział w innych wydarzeniach, a także każde miasto posiada nieco inną specyfikę działań. Jest także kilka osób kontaktowych, niezwiązanych z konkretnym lokalem, takich jak szef kuchni, manager ds. franczyz, webmaster czy fotograf. 

Nikogo nie zdziwi fakt, że praca w takim środowisku nie należy do najłatwiejszych i musi być doskonale zorganizowana, aby działania przybliżały nas do osiągnięcia wymiernych rezultatów. 

Rozwiązaniem jest ustalenie odgórnych zasad i konsekwentne ich przestrzeganie. W tym celu - w porozumieniu z właścicielem marki - przygotowaliśmy specjalne wytyczne marketingowe, które zostały przedstawione wszystkim franczyzobiorcom, a także są jednym z pierwszych dokumentów przesyłanych przez nas do osoby odpowiedzialnej za nowo powstały lokal Krowarzywa.

Dzięki temu mamy pewność, że na podstawowym poziomie zostaje zachowana integralność w komunikacji całej marki, co z kolei przekłada się na spójne odczucia konsumentów.

Bardzo istotny jest tu kontakt z właścicielem marki, managerem ds. franczyz, a także szefem kuchni - dzięki temu nasze działania są zgodne z wizją klienta, a komunikaty sprawnie docierają do franczyzobiorców.

Ważnym elementem organizacji pracy jest wybranie jednej osoby kontaktowej z każdego lokalu i nacisk na kontakt mailowy z odpowiednim wyprzedzeniem - dzięki temu ważne kwestie nie umykają w natłoku informacji, a my mamy czas na odpowiednią reakcję; akceptację danego działania, wyjaśnienie, dlaczego coś nie jest spójne z wizerunkiem marki czy poprawki.

Na początku działań postawiliśmy na stworzenie jednego, głównego profilu Krowarzywa, a także mniejszych profili dla każdej z lokalizacji. Dzięki temu rozdzieliliśmy lokalną komunikację, która pojawia się na profilach. 

Na głównym fanpage’u pojawiają się ogólne informacje związane z całą marką, a więc nowości w menu, akcje w których biorą udział wszystkie lokale, artykuły opisujące Krowarzywa czy ogólne posty angażujące wszystkich gości restauracji. 

Z kolei na profilach lokalnych pojawiają się komunikaty związane z konkretnym lokalem, a więc zmiany w godzinach otwarcia, wydarzenia odbywające się w danym mieście, w których restauracja bierze udział czy promocje dedykowane klientom konkretnego lokalu. 

Dzięki temu główny profil jest interesujący dla wszystkich gości Krowarzywa, a klient z Wrocławia nie jest informowany o zmianach, jakie występują w lokalu po drugiej stronie kraju.

To też możliwość na inwencję franczyzobiorców - jeżeli pomysł na promocję lokalu jest spójny z odgórnymi zasadami komunikacji marki, chętnie wykorzystujemy go na lokalnym profilu; tworzymy treści do ciekawych, angażujących postów, dedykowane grafiki czy przeprowadzamy lokalne konkursy. 

II. Budowanie zaangażowanej grupy docelowej na Facebooku i Instagramie


Nowo powstające lokale są odpowiedzią na ogromne zainteresowanie klientów i prośby w komentarzach i wiadomościach prywatnych o kolejne restauracje, bliżej ich miejsca zamieszkania. 

Krowarzywa niewątpliwie posiada zaangażowanych, aktywnych w social mediach fanów. Podtrzymujemy ich zainteresowanie poprzez treści tworzone z myślą o konkretnej grupie docelowej, organizowanie konkursów, pojawianie się na topowych festiwalach muzycznych, takich jak Opener Festival, Orange Warsaw Festival czy OFF Festival, a także wydarzeniach dedykowanych kuchni wegańskiej, np. organizowanej w całej Polsce Veganmanii.

Ogromną uwagę przykładamy do moderacji komentarzy i podtrzymywaniu kontaktu z klientami w wiadomościach prywatnych.

Również działania na Instagramie opierają się na tworzeniu zaangażowanej społeczności - niemal codziennie korzystamy z opcji Instagram Stories, podtrzymujemy dyskusję w komentarzach, a także zaznaczamy swoją obecność pod postami, w których marka została oznaczona.

Codzienny kontakt z Gośćmi jest dla nas priorytetem. Pozyskujemy również nowych fanów - w tym celu prowadzimy kampanie typu pagelike, a także korzystamy z funkcji możliwości zaproszenia osoby, która polubiła któryś z naszych postów. 

III. Zmiana świadomości konsumenckiej 

Krowarzywa to restauracja wegańska. W Polsce ten rodzaj kuchni nie jest jeszcze bardzo znany, oczywiście poza osobami na diecie roślinnej. Klienci podchodzą do niej często nieco sceptycznie, a my codziennie staramy się to zmieniać!

W naszej komunikacji często nie podkreślamy wegańskiej specyfiki naszego menu, a przedstawiamy je jako dużo zdrowszą wersję, przepysznego street foodu. Krowarzywa jest dla wszystkich - smakuje zarówno osobom na diecie roślinnej, jak i mięsożercom.

Burgery są duże, wypchane po brzegi, a smak roślinnego kotleta stanowi miłe zaskoczenie dla początkowo sceptycznie nastawionych. 

Czym kierowaliśmy się w tej współpracy

  • Podział na profil główny marki, a także mniejsze - lokalne, doskonale pozwala rozdzielić komunikację, aby zawsze docierać z treścią do zainteresowanego nią odbiorcy.
  • W pracy z klientem franczyzowym, bardzo ważne jest określenie osoby decyzyjnej oraz osób kontaktowych w poszczególnych lokalach.
  • Warto określić jednolite dla wszystkich zasady pracy i konsekwentnie ich przestrzegać. 
  • Budowanie zaangażowanej grupy odbiorców to angażujące treści dedykowane Twojej grupie docelowej, a także nieustanny kontakt przez moderację i zaznaczanie swojej obecności na profilach zainteresowanych marką fanów. 
  • Zastanów się co wyróżnia Twoją markę i jasno i pewnie to komunikuj.