Podsumowując ten miesiąc trzeba przyznać, że wielkiej rewolucji w social mediach nie ma, za to pojawiają się nowe trendy i nowe zaburzenia Mocy. Po pierwsze, Twitter, którego skazywano już powoli na śmierć, pod presją akcjonariuszy rzeźbi swój produkt jak nigdy wcześniej. Również Facebook i Snapchat rozwijają w nowych kierunkach, które zagarną jeszcze większy kawałek naszego życia. 

FACEBOOK:

1 I - Egipt dołącza do Indii i zabrania korzystania z darmowego internetu w ramach Internet.org - projektu Facebooka. Przyczyny są nieznane.

3 I - Facebook ogłasza, że wkrótce będzie można programować dla swoich biznesów boty na Messengerze - uruchomi to bezosobowe systemy rezerwacji czy obsługi klienta!

13 I - Facebook Mentions, aplikacja używana między innymi przez celebrytów, rusza także na Androida - po półtora roku obecności na iOS…

19 I - Facebook udostępnia możliwość podejrzenia najlepszych postów od konkurencji. 

21 I - Lead Ads dostępne także na desktop oraz w formacie karuzelowym.

22 I - Facebook uruchamia funkcję „Stadium”. Znajdziemy w niej wyniki na żywo z wybranych rozgrywek, a wewnątrz funkcji pojawią się komentarze na temat gry dziennikarzy, znajomych i fanów. Na razie tylko iOS dla dużych wydarzeń sportowych w USA.

25 I - Facebook wprowadza mierzenie skuteczności przycisków CTA w statystykach. 

27 I - Facebook testuje nowe funkcjonalności dla technologii „force touch” na iPhone 6s i 6s Plus. Będzie można wygodniej podglądać profile, otrzymując ilość informacji zależną od siły nacisku palcem.

27 I - Facebook ogłasza wyniki kwartalne z dalszym wzrostem użytkowników na Facebooku, Instagramie, Messengerze.

28 I - Facebook ogłasza, że jest już gotowy wprowadzić „reakcje” obok polubień dla wszystkich użytkowników. 

INSTAGRAM:

15 I - Wyszukiwarka na Instagramie pokazuje, czy dana osoba nas śledzi, czy nie. 


TWITTER: 

1 I - Twitter przygotował aplikację na Maca w mocno odświeżonej wersji.

4 I - Twitter wskrzesza usługę Politwoops, która pozwala dotrzeć do usuniętych tweetów. Jest to związane z wyborami w USA, gdzie w związku z tą usługą było już wiele kontrowersji.

6 I - Twitter przyznaje, że rozważa zwiększenie limitu znaków ze 140 do 10 000.

6 I - Twitter wprowadza nowy format reklamowy - conversational ads. Pozwala on zawrzeć dwa call to action w formie podobnej do ankiety, zwiększając zaangażowanie względem marki.

12 I - Twitter zapowiada, że marki będą mogły promować Tweety swoich entuzjastów. Ciekawe rozwiązanie. 

13 I - Periscope'owe transmisje będą odtwarzać się automatycznie w Twitterowym feedzie.

18 I - Twitter ustanawia, że jego ankiety mogą trwać od pięciu minut do siedmiu dni.

27 I - Okazuje się, że najbardziej cenieni przez Twittera użytkownicy nie widzą tam reklam - portal nie chce ich odstraszać.


YOUTUBE:

22 I - YouTube udostępnia możliwość zapętlenia filmu. 


SNAPCHAT:

11 I - Snapchat wyłącza możliwość kupowania „lenses”.

12 I - Biały Dom otwiera konto na Snapchacie.

18 I - Snapchat pracuje nad API do samodzielnego zamawiania reklam, wzorem Facebooka.

27 I - Snapchat pracuje nad połączeniami audio i video.