Ależ miesiąc w mediach społecznościowych! Facebook wykonuje za oceanem potężne kroki w kierunku e-commerce, z nowymi ofertami, ekspozycją naszego sklepu i usług, rozwija swoje boty, zaczyna pobierać dane z WhatsAppa i robi kolejne kroki, by być graczem numer 1 na rynku gier komputerowych nowej generacji. 

Instagram wprowadza Stories, pierwszy raz wstrząsając wiarą w Snapchata wśród wielu jego zagorzałych zwolenników. Snapchat nieco spokojniej, ale dokonuje dużego zakupu, który naszym zdaniem również dąży powoli do przejścia aplikacji w rzeczywistość AR.

FACEBOOK:

4 VIII - Facebook testuje reklamy w trakcie transmisji live.

5 VIII - Facebook wprowadza możliwość prezentacji sklepu i usług na swoim fanpage’u.

9 VIII - Nowe, bardziej przejrzyste ustawienia preferencji reklamowych. Warto zajrzeć i wpłynąć na to, jakie reklamy wyświetlają się nam na Facebooku!

9 VIII - Facebook uderza w clickbaity, ucinając zasięgi postów, które kierują na szybko opuszczane później strony.

9 VIII - Facebook doczekał się integracji z MSQRD, z filtrami jak ze Snapchata. Wciąż poza Polską.

10 VIII - Nowe narzędzia dla filmów 360* - między innymi mapy cieplne, gdzie patrzyło najwięcej użytkowników.

11 VIII - Facebook ponownie informuje, że strony powinny postować na tematy ważne dla ich odbiorców, a nowy algorytm wyświetla trafniejszy content.

15 VIII - Jeszcze więcej statystyk wideo na Facebooku! Wiek, płeć, czas przyznania reakcji i inne.

15 VIII - Duża aktualizacja zasad użytkowania z Messengera w związku z botami, na życzenie boty będą mogły pisać do nas, by wzmocnić naszą produktywność, dostarczyć newsy itp.

21 VIII - Facebook uruchamia aplikację Lifestage, projekt skierowany do młodszych użytkowników.

22 VIII - Facebook będzie budował platformę do gier na wzór Steam firmy Valve. Wraz z pozycją lidera na rynku VR jego możliwości są ogromne.

23 VIII - W ramach jednej transmisji, dwie osoby mogą równolegle współdzielić ekran. Na razie użytkownicy z “okejką”, do końca roku wszyscy.

25 VIII - Facebook testuje filmy z automatycznie włączonym dźwiękiem.

25 VIII - Messenger testuje opcję dodawania kontaktów - bez dodawania do Facebooka, na wzór książki telefonicznej.

26 VIII - Trendy na Facebooku w nowej formie, pokazują ilość osób, które dyskutują na dany temat i pozwalają wyświetlić informacje.

29 VIII - Blizzard, producent jednych z najpopularniejszych gier multiplayer na świecie, zintegrował swój serwis tak, by streamować gry bezpośrednio na Facebooka. Na razie bez Europy. 

29 VIII - WhatsApp zacznie wymianę danych z Facebookiem - więcej danych za lepsze propozycje znajomych i trafniejsze reklamy.

29 VIII - Facebook pokaże w feedzie również pionowe nagrania video. Badania pokazały, że więcej osób jest skłonna je konsumować w takiej formie. 

31 VIII - Oferty na Facebooku doczekały się ulepszenia, z osobną zakładką i osobnymi kodami dla każdej z nich. 


INSTAGRAM:

2 VIII - Instagram wprowadza efemeryczne Stories, znane nam doskonale ze Snapchata.

8 VIII - Instagram wykorzysta także dane z Facebooka, by wyświetlić odpowiednie Stories.

11 VIII - Instagram testuje przycisk “zapisz szkic”

18 VIII - Nowa aktualizacja Instagrama wprowadza dwie nowe opcje dla nagrywania wideo, ułatwiające zmianę kamery na przednią/tylną i użycie zoomu


SNAPCHAT:

4 VIII - Snapchat wprowadza lokalne naklejki, które pozwalają pokazać innym, gdzie jesteśmy - dostępne tylko w danej lokalizacji.

8 VIII - Snapchat wprowadza gros nowych filtrów związanych z igrzyskami w Rio.

18 VIII - Duży zakup Snapchata, aplikacja Vurb używana do wyszukiwania preferencji użytkowników.

30 VIII - Snapchat zapowiada, że będzie wykorzystywał info o zachowaniach użytkowników do reklam.


TWITTER:

1 VIII - Twitter pracuje nad udoskonaleniem swojego ads managera - łatwiejsze dodawanie filtrów, generowanie raportów.

4 VIII - Twitter wprowadza nowość - karty, które można odblokować i zobaczyć np. film po zatweetowaniu z odpowiednim hashtagiem.

15 VIII - Twitter umożliwia reklamodawcom kupowanie własnych nalejek

18 VIII - Zamiast algorytmu wyświetlania treści, więcej opcji pozwalających wybrać, jakie tweety nam się wyświetlają. W tym “quality filter”.

25 VIII - Twitter dodaje przyciski pozwalające kontaktować się przez wiadomość bezpośrednio ze strony internetowej.

26 VIII - Twitter testuje osobną stronę dla zebranych w jednym miejscu transmisji na żywo.


LINKEDIN:

4 VIII - LinkedIn daje 500 influencerom dostęp do aplikacji, zachęcającej ich do dzielenia się 30-sekundowymi filmami.