Powracamy po miesiącu przerwy związanym z reorganizacją firmy. Miło wiedzieć, że trendy drastycznie się nie zmieniły - Facebook pozostaje liderem małych zmian, testując je w różnych miejscach na całym świecie. Kontynuowana jest polityka duszenia Snapchata kopiowaniem rozwiązań i wprowadzeniem ich do swoich aplikacji. 

Na innych frontach Twitter zamyka Vine, poszukując tożsamości i oszczędności, na pozostałych platformach bez większych zmian. LinkedIn kontynuuje odświeżanie swojej aplikacji, jak i całego portalu - przejęcie przez Microsoft wychodzi mu póki co na dobre. 

FACEBOOK:

2 X - Messenger na Androida doczekuje się wersji “Lite”, ważącej 10mb. 

3 X - Messenger wprowadza w Polsce “Mój dzień”, kopię Instagram Stories, o czym powiadomiliśmy cały świat, uzyskując wiele ciekawych publikacji.

3 X - Facebook uruchamia “Marketplace” w trzech regionach świata, wznoszące grupy “kupię/sprzedam/zamienię” na wyższy poziom. Tydzień później zamyka tę funkcję, ze względu na podejrzany handel.

6 X - Messenger wprowadza tajne rozmowy.

7 X - Facebook wypuszcza nową aplikację dla iOS, która zbiera wydarzenia i pozwala je swobodnie i intuicyjnie przeglądać.

10 X - Facebook wzbogaca filmy 360* o Audio 360*.

10 X - Facebook Workplace dostępny - niby dla wszystkich, ale po zgłoszeniu nikt nie odpowiada, jak to z Facebookiem bywa.

11 X - Facebook wprowadza Graph Api 2.8, z nowymi ofertami i reklamami w Instant Articles.

12 X - Facebook testuje reklamy w grupach.

13 X - Facebook zapowiada, że będzie chciał dostarczyć darmowy internet wszystkim Amerykanom.

13 X - Facebook rozwija funkcje związane z rekomendacjami znajomych i wprowadza nowe przyciski CTA.

13 X - Facebook umożliwia streaming na żywo m.in. do Apple TV i Chromecast.

18 X - Messenger testuje “conversation starters”, czyli podpowiedzi tematów do rozmowy na podstawie danych zbieranych o osobach przez aplikację.

19 X - Facebook pozwala zweryfikowanym stronom na planowanie transmisji na żywo, z możliwością poproszenia przez użytkowników o przypomnienie. 

19 X - Messenger testuje “oszczędzanie danych” podczas korzystania z internetu mobilnego na Androidzie.

24 X - Facebook wprowadza zdjęcia i filmy 360* do Instant Articles 

25 X - Messenger i jego boty obsługują płatności przez PayPal.

25 X - Facebook wprowadza możliwość rozmów audio i video oraz streamowania z komputera na Windows 10. 

27 X - Facebook wprowadza nakładki w stylu aplikacji Prisma i Snapchatowych Lenses do transmisji na żywo oraz tymczasowy wygląd reakcji z okazji Halloween.

31 X - Facebook umożliwia zweryfikowanym stronom stosowanie “branded contentu”, a więc współdzielenie postów przez dwa współpracujące profile - nie na zasadzie udostępnienia.


INSTAGRAM:

3 X - Instagram chce zarejestrować znaki handlowe “Insta” i “Gram”, które chętnie wykorzystują np. twórcy aplikacji.

18 X - Instagram Stories zaczynają pojawiać się w sekcji “eksploruj”.

24 X - Instagram daje pierwsze sygnały o transmisjach na żywo, które do tego można zaplanować - doniesienia z Rosji.

26 X - Instagram wzorem Facebooka wprowadza system wsparcia dla osób zmagających się z depresją.


TWITTER:

5 X - Twitter umożliwia wyświetlenie na profilu informacji o koncie na Periscope, a także wyświetlanie najpopularniejszych kanałów na Periscope.tv.

14 X - Periscope udostępnia program współpracy “Producer”, który pozwala na streaming do aplikacji z zewnętrznych urządzeń - niekoniecznie smartfona.

28 X - Twitter zamyka Vine, platformę dla umieszczania 6 sekundowych video.


SNAPCHAT:

10 X - Snapchat decyduje, że w Stories wyświetlać się będą najpierw snapy naszych znajomych - dopiero niżej zakładka “Discover”.


YOUTUBE:

6 X - YouTube wprowadza możliwość oznaczenia filmu informacją, że zawiera lokowanie produktu.

13 X - YouTube kupuje FameBit, stronę na której marki mogą nawiązać płatną współpracę z influencerami.


LINKEDIN:

6 X - LinkedIn udostępnia opcję “Open Candidates”, sygnalizującą rekruterom, że szukamy pracy.

17 X - LinkedIn udoskonala aplikację mobilną o możliwość zapisywania artykułów na później, ulepszone wyszukiwanie i większy zakres decydowania o tym, co wyświetla się w newsfeedzie

19 X - LinkedIn usprawnia “Endorsements”, tak by wyświetlały bardziej trafne informacje