FACEBOOK:

3 X - Facebook rozpoczyna testy postów z linkami, które wyświetlają się jak dostępne tylko dla reklamodawców posty karuzelowe. Kilka dni później powiększa rozmiar okienek w postach karuzelowych. (!)

6 X - European Court of Justice odrzuca apelację Facebooka, podtrzymując zakaz przetrzymywania danych obywateli Unii Europejskiej na serwerach w USA. Dla reklamodawców oznacza to problemy z wykorzystaniem custom audiences i zapoczątkowuje liczne kłopoty techniczne z kontami reklamowymi, trwające do dziś. (!)

6 X - Facebook ogłasza, że wprowadzi tzw. „okejki”, czyli weryfikację stron dla lokalnych biznesów. Ich klienci nie mieli wątpliwości, że komunikują się z właściwą firmą. W Europie ten zaszczyt pierwotnie otrzymają biznesy z Wielkiej Brytanii.

7 X - Facebook ponownie odświeża wygląd Ads Managera, z dodatkowym wyszczególnieniem trzech poziomów: kampanii, zestawu reklam i reklamy.

8 X - Niedoszły “dislike”, czyli wyrażanie emocji pod postami przez ikonki emoji zostaje wprowadzone pod postami w Irlandii i Hiszpanii. Na potrzeby algorytmu Facebooka będą one traktowane tak samo jak polubienia.

8 X - Facebook wprowadza “doodle” - możliwość rysowania po zdjęciach - na razie testowo dla wielu użytkowników na iOS i Androidzie. 

10 X - Facebook testuje gotowe ramki do zdjęć do wykorzystania przez użytkowników. Mogą one np. promować ulubione drużyny, czy akcje społeczne. 

12 X - Duże zmiany w możliwościach e-commerce’owych Facebooka na mobile. Pierwszą jest Canvas - możliwość powiększenia danego produktu i przeglądania jego wariantów bez opuszczania portalu. Drugą - wezwanie do działania „kup”, z możliwością dokonania zakupu bezpośrednio na FB. Trzecia to sekcja „shopping” w ulubionych - możliwość przeglądania produktów do zakupienia na platformie. Na razie w USA. (!)

14 X - Facebook wypuszcza osobny feed dla wideo dla większości użytkowników iOS, z polecanymi filmami od znajomych i firm oraz wspominanym wcześniej wyciąganiem wideo z newsfeedu, do przeglądania na boku. Aktualizacja posiada odświeżony przycisk „zapisz na później” dla wideo

15 X - Facebook testuje aplikację Notify, która pozwoli włączyć powiadomienia o nowym contencie na interesujący nas temat. 

18 X - Facebook będzie ostrzegać nas, kiedy strona trzecia chce naszych danych osobowych lub jest podejrzewana o włamanie na nasze konto. Także, jeśli dotyczy to zapędów władz państwowych. 

22 X - Facebook rusza z projektem “TechPrep”, który ma wspierać ludzi w rozwoju w branży technologicznej, zwłaszcza z grup, które nie są z nimi kojarzone - kobiety i niektóre nacje amerykańskich imigrantów.

23 X - Facebook poszerza możliwości swojej przeglądarki - teraz przegląda ona lepiej publicznie udostępniany content, w poszukiwaniu interesujących nas fraz. 

24 X - Łączone zainteresowania wprowadzone (dobieranie kryteriów „AND” i „EXCLUDE”) dla klasycznego ads managera. (!!!)

25 X - Instant Articles są już powszechnie dostępne dla użytkowników iPhone’ów.

28 X - Facebook ustanawia nową regułę, według której pracownicy firmy muszą we wtorki radzić sobie z internetem 2G, aby lepiej zrozumieć perspektywę Trzeciego Świata, być bardziej kreatywnymi i spojrzeć na pewne problemy z nowej perspektywy.

28 X - Message Requests - ważna zmiana na Messengerze, od teraz zamiast płacić za wejście do skrzynki odbiorczej zamiast do folderu “inne” (koszt takiej przyjemności to 72gr), wysyłać będziemy żądanie możliwości napisania do danej osoby.

INSTAGRAM:

14 X - rusza konto @instagramforbusiness, które ma przedstawiać możliwości reklamowe Instagrama. 

22 X - rusza Instagram Boomerang, czyli aplikacja do tworzenia swego rodzaju gifów na Insta. 


YOUTUBE:

5 X - YouTube udostępnia możliwość pokazywania reklam produktów występujących w filmie z linkiem prowadzącym prosto do sklepu. (!)

7 X - Odbyła się gala Grand Video Awards, na którym przyznano statuetki czołowym polskim twórcom YouTube’a w ubiegłym roku. SA Wardęga bez nagrody! 

22 X - Rusza YouTube Red, w którym za 9,99$ miesięcznie pozbędziemy się reklam na YouTube, dostaniemy dostęp do Google Play Music oraz obejrzymy ekskluzywne materiały YouTube Originals. (!)


TWITTER:

3 X - Pojawiają się sygnały, że Twitter ma zrezygnować z limitu 140 znaków.

6 X - Twitter zapowiada „Moments”, które przez 24h w multimedialnej formie będą wyświetlać sponsorowane historie użytkowników. (!)

15 X - Pojawia się Conversion Lift - nowe narzędzie do analizy reklam na Twitterze

22 X - Ankiety na Twitterze dostępne dla wszystkich. (!)

24 X - „Moments” wzbogacone o „sponsored stories”.

25 X - Szef Twittera Jack Dorsey po zwolneniach ponad 300 osób z firmy, postanowił podzielić się z pracownikami 1/3 akcji firmy, by uspokoić nastroje. Jak mówi, “wolałby być małą częścią czegoś dużego, niż dużą częścią czegoś małego”. 

27 X - Twitter wprowadza BrandHub - darmowe narzędzie do demograficznej analizy naszych poczynań. Ciekawą opcją jest TrueVoice, które analizuje jaki wycinek rozmowy na dany temat „zawłaszczyła” nasza marka.

28 X - Twitter zwiększa limit śledzonych osób do 5000.

29 X - Twitter pozwala połączyć konto na TT z kontem na Vine.

PINTEREST:
2 X - Pinterest wprowadza możliwość kupowania produktów, pokazanych na pinach. Co więcej, możemy wybierać z listy dostępnych kolorów, wyszukiwać tylko piny z ceną, czy dokonywać takich wyszukiwań lokalnie. 

14 X - Piny związane z miejscami automatycznie pobierają dane kontaktowe i tipy od osób, które były w oznaczonych miejscach. 

LINKEDIN:

16 X - LinkedIn rozwija grupy o możliwości dodawania zdjęć do komentarzy, proponowanie grup do naszych zainteresowań oraz wprowadza nową aplikację na iOS. (!)

20 X - LinkedIn wprowadza aplikację Pulse na Apple Watch

21 X - LinkedIn usprawnia aplikację Recruiter, między innymi rozbudowując ją m.in. o Spotlight, służące do analizy profili, które śledzą poczynania naszej firmy. Można szukać kandydatów także wśród znajomych pracowników naszej firmy. Do tego wprowadza (na razie tylko w San Francisco) funkcję ProFinder, pozwalającą wyszukiwać freelancerów w każdej dziedzinie.