To jeden z ciekawszych miesięcy od początku istnienia Social Tigers. Wiele osób się nie zgodzi, ale naszym zdaniem YouTube, Twitter, LinkedIn i Pinterest są dalej marginalizowane, a głównym polem bitwy marketerów stają się jeszcze bardziej Facebook, Instagram i Snapchat. 

Facebook jak zawsze dba najmocniej, byśmy się nim nie znudzili. To musi być świadoma polityka giganta, który wykonał przez ostatnio rok mnóstwo kluczowych kroków i zmian. 

Instagram jest na skraju rewolucji - zrobił wielkie kroki w kierunku obsługi na desktopie (oby jednak nie wprowadzał wrzucania zdjęć przez przeglądarkę!), a także szykuje się do wprowadzenia niechronologicznego newsfeedu. Jesteśmy za, jak zawsze wbrew wszystkim! Ostatecznie kilka dużych innowacji, zakupów i rekrutacji przeprowadził Snapchat, potwierdzając, że wchodzi do pierwszej ligi, także jeśli chodzi o śmiałe zmiany i duże finansowe decyzje.

Oto świeżutkie podsumowanie miesiąca!


FACEBOOK:


1 III - Facebook wprowadza transmisje live dla Androida. 

3 III - Facebook wprowadza możliwość udostępniania video przez aplikację Moments (działająca tylko w US)

4 III - Facebook uatrakcyjnia przesyłanie utworów ze Spotify przez Messengera.

4 III - Facebook przyznaje pierwszeństwo w newsfeedzie filmom transmitowanym na żywo - zwłaszcza, gdy są na żywo! 

4 III - Facebook otwiera program partnerski dla instytucji zajmujących się sztuczną inteligencją.

8 III - Facebook udostępni plugin do WordPressa, który pozwoli na wykorzystanie Instant Articles.

10 III - Facebook kupuje MSQRD, aplikację nakładającą na nasze twarze filtry i animacje, wzorem Snapchata.

11 III - Facebook umożliwia wyłączenie powiadomień dla wybranych transmisji na żywo.

14 III - Facebook Lite, czyli wersja dla słabych połączeń internetowych przekracza 100mln użytkowników.

15 III - Facebook wprowadza zaawansowane opcje dla wideo 360* - dostępne w ustawieniach filmu.

17 III - Facebook rozwija https://www.facebook.com/profilepicframes - wróćcie potem do czytania, jeszcze wiele ciekawych rzeczy!

18 III - Facebook rozszerza Conversion Lift na kolejne firmy - pozwalają porównać konwersje wśród osób, które widziały reklamę firmy na FB i tych, które ich nie widziały.

21 III - Facebook umożliwia grę w koszykówkę przez Messengera po wysłaniu piłki do kosza i kliknięciu w nią.

23 III - Facebook wprowadza dodatkowe możliwości walki z ludźmi podszywającymi się pod innych.

24 III - Facebook i WhatsApp zabijają wsparcie dla BlackBerry

25 III - Facebook wprowadza rozszerzone statystyki dla video - rozkład wyświetleń w czasie, 10 sekundowe wyświetlenia i suma czasu spędzonego nad filmem.

29 III - Facebook bierze sobie do serca krytykę o wybiórczej solidarności i decyduje się wprowadzić customizowane nakładki na avatary.


INSTAGRAM:

15 III - Instagram zapowiada, że zrezygnuje z chronologicznej osi czasu. Uzasadnienie - zaangażowanie spadło o 40%, a ludzie przegapiają 70% treści!

17 III - Instagram wprowadza dokładne daty publikacji wpisów - wcześniej liczył ile tygodni temu były umieszczane.

22 III - Instagram zyskuje nową gwiazdę - papieża Franciszka. Pierwszego dnia zyskał 1,6 mln obserwujących!

24 III - Instagram wprowadza powiadomienia z poziomu komputera stacjonarnego.

27 III - Instagram wstrzymuje zmiany związane z wprowadzeniem algorytmu selekcji treści wyświetlanych w newsfeedzie.

28 III - Instagram umożliwia użycie funkcji „explore” z poziomu komputera stacjonarnego.

29 III - Instagram zapowiada, że wideo już wkrótce potrwać będzie mogło do 60 sekund - tak, jak w płatnych reklamach



TWITTER:

18 III - Twitter wyłącza korzystanie z TweetDecka (używanego do planowania tweetów) dla Windowsa - należy korzystać z wersji webowej

21 III - Twitter w dziesiąte urodziny dementuje - nie będzie zmiany z limitu 140 znaków… na razie

29 III - Twitter testuje naklejki na zdjęcia, wzorem poprzedników (Facebook, Snapchat)


SNAPCHAT:

3 III - Snapchat chwali się, że w ciągu roku ilość wyświetleń video wzrosła o 400% do 8 miliardów.

14 III - Snapchat zatrudnia speców, których profil wskazuje na to, że również wejdą w rynek VR - być może z własnymi „okularami”?

28 III - Snapchat kupuje Bitstrips/Bitmoji za 100mln dolarów. Pamiętacie komiksy na Facebooku, na których tworzyło się własne personizacje? Są już w rękach Snapchata.

29 III - Snapchat wprowadza live chat video, naklejki, dzwonienie przez aplikację i zmiany w sposobie wyświetlania stories, promujące osoby, których decydujemy się nie oglądać.


YOUTUBE:


25 III - YouTube według doniesień buduje swoją osobną aplikację do transmisji na żywo - YouTube Connect