Maj był miesiącem istotnych zmian i ciekawych ruchów na rynku mediów społecznościowych. 

Facebook rozwija swoje produkty transmisji na żywo i foto/video 360*, które mają zmienić nasze podejście do dzielenia się ze światem swoją codzienną rzeczywistością. Jednocześnie na Instagramie doczekaliśmy się odświeżenia wyglądu i znacznie rozbudowywana jest jego użyteczność dla firm. Dziadek Twitter zabiera się za powrót do formy, mając już konkretne koncepcje na zwiększenie limitu znaków i integrując się coraz mocniej z Periscope. Snapchat także nie pozostaje bierny, między innymi finalizując deal na igrzyska w Rio.

Ciekawe ruchy także w Google. Firma przygotowuje dla nas dwa komunikatory - Allo i Duo. YouTube, którego niejeden raz spisywaliśmy na powolną śmierć, chce odświeżyć wygląd, a także zachęcić nas do komunikowania się wewnątrz platformy. Oby nie skończyło się to jak Google+!

Przy tej konkurencji na rynku social media konieczna jest ciągła zmiana. I wygląda na to, że wszyscy duży gracze doskonale to zrozumieli. 

FACEBOOK:

7 V - część użytkowników dostaje możliwość wysyłania znikających wiadomości na Facebooku.

11 V - Facebook ulepszy wyświetlanie panoram - przekształci je w zdjęcia 360*.

13 V - aplikacja Facebook Moments dostępna w UE i Kanadzie.

16 V - wiemy o testach Facebook Arcade Games, desktopowej aplikacji Facebooka do gier.

17 V - reklamy wideo dostępne w Audience Network i Instant Articles.

19 V - Facebooka Trends wyjaśnione po kontrowersjach z promowaniem lewicowych poglądów, o ich kształcie decyduje algorytm, prywatne preferencje i dedykowany product team.

20 V - Facebook wprowadza mapę transmisji live.

20 V - komentarze wideo dostępne dla coraz większej liczby użytkowników.

23 V - Facebook testuje spersonalizowane emoji.

25 V - Facebook rozwija funkcję Live, pozwalając przewinąć zakończoną transmisję do momentu wywołującego większe zaangażowanie widzów. 

30 V - reklamy w Audience Network sięgną także nie-użytkowników Facebooka.

31 V - funkcja, która pokazuje, że inny użytkownik pisze właśnie komentarz będzie dostępna dla wszystkich.

INSTAGRAM:

2 V - nowe logo Instagrama, Boomerang, Hyperlapse i Layout.

 4 V - Instagram dodaje wideo do reklam karuzelowych dla wybranych użytkowników.

 5 V - kolejne dowody na to, że profile firmowe to niedaleka przyszłość.

11 V - Dynamic Product Ads także na Instagramie.

12 V - nowy wygląd aplikacji mobilnej Instagrama.

16 V - Instagram udostępnia niektórym użytkownikom narzędzie analityczne.

24 V - Instagram przyłapany na dawaniu użytkownikom parametru [is_needy] - efekty nieznane, prawdopodobnie związane z kończonym algorytmem wyświetlania treści.


TWITTER:

 4 V - Twitter wprowadza opcję „Discover”, z nowymi kontami do oglądania.

17 V - Twitter wprowadza opcję „Go Live”, co dalej z Periscope? 

26 V - Konkretna zapowiedź Twittera w sprawie zwiększenia pojemności 140 znaków - nazwy użytkowników i linki nie będą używać limitu znaków.

30 V - Twitter wprowadza możliwość słuchania Spotify wewnątrz platformy.


SNAPCHAT:

 2 V - Snapchat podpisuje umowę na partnerstwo z Igrzyskami w Rio - zobaczymy tam najciekawsze momenty wydarzenia.

6 V - Snapchat testuje reklamy, umożliwiające zakup produktu bez opuszczania aplikacji.

27 V - Snapchat wprowadza możliwość postowania naklejek na snapach - wcześniej były to emoji.


YOUTUBE:

 5 V - YouTube testuje nowy, czystszy wygląd portalu.

12 V - YouTube testuje własny komunikator wewnątrz aplikacji.

25 V - YouTube wprowadza podstrony dla eventów gamingowych z relacjami z wydarzeniami ze świata eSportu.


LINKEDIN:  

12 V - LinkedIn testuje odpowiednik Instant Articles.