Najkrótszy miesiąc w roku obfituje w znaczące zmiany i zapowiada nowe trendy. Podczas gdy na konferencjach i w mediach branżowych panuje “gorączka mobile”, 

inżynierowie z Facebooka są już jedną nogą w świecie wirtualnej rzeczywistości.

Luty to także wiele ułatwień dla samych marketerów. Nowe narzędzia, ułatwienia interfejsu, formaty reklamowe i JESZCZE WIĘCEJ danych do analizy - czyli to, co tygryski lubią najbardziej! 

 
FACEBOOK:

1 II - Facebook złożył w urzędzie patentowym plan czegoś w rodzaju Ubera czy BlaBla Car - m.in. dołączając do wydarzeń będziemy mogli szukać kierowców, którzy mają wolne miejsca w samochodzie i chętnie kogoś na nie podwiozą.

2 II - Facebook udostępnia wszystkim ciekawą opcję optymalizowania zasięgu organicznego. Warte uwagi dla tych z Was, którzy walczą z niskimi zasięgami. „Preferred Audience” priorytetyzuje dotarcie do użytkowników o określonych zainteresowaniach, „Audience Restrictions” unika dotarcia do osób o określonych cechach, podczas gdy „Audience Insights” posłuży do analizowania wyników wśród konkretnych grup odbiorców. Dostępne pod „celowniczkiem” przy tworzeniu nowego posta.

3 II - Facebook przeprowadza testy na tysiącach użytkowników, którzy oceniają posty w ich newsfeedzie pod kątem tego, czy chcieliby je w nim nadal oglądać. Ma to służyć dalszej optymalizacji algorytmu.

4 II - Facebook udostępnia możliwość pisania w wielu językach nie tylko dla Global Pages. Po włączeniu tej opcji w ustawieniach możemy pisać jeden post w kilku językach.

8 II - Facebook obchodzi 12-lecie działalności i udostępnia użytkownikom możliwość utworzenia „Friend’s Day Video”. 

9 II - Podobnie do Instagrama, Messenger również dostaje tego dnia możliwość łatwej obsługi wielu kont w ramach swojej aplikacji.

19 II - Facebook zapowiada, że od konferencji F8 (kwiecień) udostępni Instant Articles wszystkim wydawcom, zachęcając ich do przenoszenia ruchu z www na portal.

23 II - Facebook inwestuje mocno w Virtual Reality. Przy okazji premiery Galaxy S7 przedstawiają wiele ciekawych danych, a do telefonów zamówionych w przedsprzedaży dołączane będą Gear VR z technologią Oculus Rift, którą od miesięcy rozwija Facebook.

24 II - Facebook udostępnia na iOS opcję nagrania znajomym wideo urodzinowego.

24 II - Facebook rozsyła agencjom na całym świecie 1000 limitowanych talii kart, z ciekawymi danymi dotyczącymi portalu

25 II - Facebook uruchamia globalnie „reakcje”, wcześniej dostępne w Irlandii i Hiszpanii.

28 II - Facebook uruchamia specjalną stronę dla NGO, która ma pomóc im w rozsądnym rozwijaniu swojej działalności. 


INSTAGRAM:

4 II - Instagram uruchamia 60-sekundowe reklamy wideo.

9 II - Instagram umożliwia łatwe przelogowywanie między kontami.

12 II - Instagram upublicznia licznik wyświetleń, dopiero po ich kliknięciu wyświetla się liczba polubień posta.

18 II - Instagram wprowadza dwustopniową weryfikację bezpieczeństwa - wystarczy podać numer telefonu.

25 II - Instagram ogłasza, że ma już ponad 200 tysięcy reklamodawców, 75% spoza USA.


TWITTER:

3 II - Twitter wprowadza w 23 krajach nowy wygląd portalu, gdy jesteśmy wylogowani - pokazuje, co aktualnie się dzieje na Twitterze w danym kraju. Nie obejmuje Polski.

5 II - Twitter wprowadza „First View”, dobowe reklamy premium, które pojawiają się na szczycie strumienia tweetów.

11 II - Twitter wprowadza alogrytm, który segreguje tweety, wyłaniając te, które mogą nas zainteresować po chwilowej nieobecności.

15 II - Twitter w liście do udziałowców zapowiada zniesienie liczenia nazw użytkowników do limitu znaków i konieczności postawienia kropki przed nazwą użytkownika, by tweet nie liczył się jako odpowiedź

19 II - Twitter umożliwia wykorzystywanie wideo w wiadomościach bezpośrednich

24 II - Twitter rozbudowuje obsługę klienta przez wiadomości bezpośrednie - można np. ocenić kontakt z konsultantem po zakończeniu kontaktu


SNAPCHAT:

1 II - Snapchat umożliwia pozyskiwanie nowych obserwujących przez spersonalizowany link np. www.snapchat.com/add/fbgeorgiew (działa tylko na mobile).

15 II - Snapchat planuje umożliwić subskrybowanie danych wydawców na platformie „Discover” - w chwili obecnej łatwo o niej zapomnieć.

23 II - Snapchat wprowadza geofiltry na żądanie - możemy przygotować i zamówić swój filtr na danym obszarze już od 5$ - niestety na razie poza Polską.


YOUTUBE:

12 II - YouTube kupił BandPage, platformę pomocną w budowaniu pozycji zespołów i artystów muzycznych. Ma być to dodatkową motywacją do zatrzymania ich w serwisie. 

26 II - YouTube umożliwia blurowanie ruchomych obiektów za pomocą nowego narzędzia.