Od pół roku konsekwentnie podsumowujemy najważniejsze zmiany w mediach społecznościowych. To szybka pigułka, którą można nadrobić miesiąc lenistwa. Bądźcie na bieżąco i zabierajcie się do czytania! :)

FACEBOOK:

3 XI - Facebook zamienia „może” w aplikacji wydarzeń na „zainteresowany”.

4 XI - Facebook uruchamia reklamy w formie pokazu slajdów dla wolniejszych połączeń.

4 XI - Facebook rozluźnia zasady dotyczące imion i nazwisk ze względu na osoby po zmianie płci - pułapka politycznej poprawności.

5 XI - Facebook uruchamia aplikację do przełomowych wydarzeń - Notify, na razie niedostępna w Polsce.

5 XI - Facebook wprowadza na iOS „Music Stories”, pokazujące w atrakcyjny sposób linki ze Spotify i Apple Music.

6 XI - Wydawcy narzekają na zasięgi i monetyzację Instant Articles Facebooka - ten zapowiada natychmiastową reakcję.

12 XI - Reklamy Local Awareness stają się dynamiczne, dostosowując się do najbliższej lokalizacji danej marki, np. sklepu w danej dzielnicy - na razie niedostępne w Polsce.

13 XI - Messenger testuje wiadomości ulegające „samozniszczeniu”.

14 XI - Po zamachach w Paryżu, Facebook wprowadza możliwość wyrażenia wsparcia przez avatar z flagą Francji.

15 XI - „Znajomi w pobliżu” już dostępne w Polsce dla części użytkowników.

15 XI - Facebook wprowadza do reklam i na iOS wideo 360*.

20 XI - Facebook ułatwi rozstania - na życzenie nie zobaczymy postów od swoich eks, na razie tylko w USA.

23 XI - Facebook at Work dostaje wszystkie funkcjonalności Messengera

24 XI - Podwyższenie stawek minimalnych dla reklam w Polsce - 11zł / dziennie.

26 XI - Wideo otrzyma nowe przyciski CTA 


INSTAGRAM:

2 XI - Więcej formatów reklamowych dla Instagrama - między innymi carousel ads.

25 XI - Instagram zamknął dostęp do swojego API i należy od nowa ubiegać się o pełen dostęp do jego możliwości.

30 XI - Instagram ogłasza wprowadzenie wygodnego zarządzania wieloma kontami z aplikacji mobilnej. Na razie Android.


TWITTER:

3 XI - Twitter i Vine zamieniają dodawanie do ulubionych z gwiazdek na serduszka. 

5 XI - Nawet osoby dysponujące niedużą liczbą obserwujących, mogą teraz obserwować ponad 5000 kont.

15 XI - Twitter publikuje dane, w których odkrywa, że wprowadzenie serduszek zwiększyło sumę zaangażowania na portalu.

17 XI - Twitter testuje reakcje w postaci emoji na tweety - podobne do testowanych równolegle Facebook Reactions.

26 XI - Twitter rozszerza obsługę gifów i video w Twitter Kit dla programistów oraz aplikacjach na iOS 8 i wyższe.


YOUTUBE:

6 XI - YouTube przystosowuje cały content na potrzeby nadchodzącego wielkimi krokami Virtual Reality. Możecie go włączyć, wybierając odpowiedni tryb oglądania na swoim telefonie.

12 XI - YouTube Kids rusza w Wielkiej Brytanii i Irlandii, które pozwalają kontrolować rodzicom zachowania dzieci na tej platformie.

12 X - YouTube Music - powstaje aplikacja do muzyki, która wraz z subskrypcją YouTube Red nie ma reklam, oferuje wybór między audio, a wideo i kilka innych. 


PINTEREST:

9 XI - Pinterest wprowadza nowe narzędzie do wyszukiwania - możemy zaznaczać dowolny fragment zdjęcia i wyszukiwać podobne piny. W połączeniu z możliwością zakupu, to naprawdę coś.

9 XI - Pinterest wprowadza osobną sekcję, wyłącznie z pinami, które można kupić.

11 XI - Pinterest na Androidzie umożliwia kupowanie pinów bezpośrednio z mobile.


SNAPCHAT:

3 XI - nowa polityka prywatności Snapchata - opisana prostszym językiem i pokazująca jasno, jakie prywatne dane zostają udostępniane.

17 XI - Nowe Snapchat Lenses - tym razem płatne - umożliwiają… wymiotowanie tęczą i zamianę w upiora.

17 XI - w USA debiutuje Stories Explorer, który umożliwia oglądanie na życzenie Stories uchwyconych w tym samym miejscu i poznanie innych perspektyw na to samo wydarzenie.