Kolejny miesiąc za nami. Pozornie to tylko miesiąc, ale dwanaście takich naprawdę popycha technologię i internet do przodu.

Co przyniósł listopad w mediach społecznościowych? Rozwój przeróżnych projektów Facebooka - gaming, kolejne ataki na pozycję Snapchata, ekspansję na rozwijające się rynki i zwiększanie możliwości botów. 

Instagram mocno poszerzył wachlarz działań, które możemy na nim wykonać - idzie w kierunku transmisji live, wprowadza nowe możliwości dla Stories oraz nowe formaty reklamowe.

Trzecim ciekawym ruchem jest powrót YouTube, który odświeżył aplikację mobilną i wprowadził kilka zmian, które podtrzymują jego pozycję jako medium do publikowania jakościowego video.


FACEBOOK:

1 XI - Facebook testuje nową opcję - aparat, który wygląda niemal jak ten ze Snapchata.

3 XI - Facebookowa aplikacja dla dziennikarzy, Signal, obsługuje live video.

4 XI - Facebook wylicza, że jeden użytkownik jest dla niego warty 16$. Najwięcej ten z USA i Kanady. 

4 XI - Facebook ma miliard użytkowników na mobile.

7 XI - Facebook testuje reklamy na Apple TV i Roku.

8 XI - Facebook testuje Instant Games w ramach Messengera - krótkie gry.

9 XI - Facebook wypuszcza poradnik dla influencerów ze świata biznesu, jednocześnie umożliwiając stronom publikację zakładki z ofertami pracy.

10 XI - Facebook uruchamia Flash, ważący 25mb klon Snapchata na wschodzące rynki.

10 XI - Messenger umożliwia botom wysyłanie reklam do 24h po wcześniejszej interakcji z inicjatywy użytkownika. Do tego nowe formaty reklamowe i zmiany dla developerów.

16 XI - Facebook uruchamia jednolitą skrzynkę odbiorczą dla kont biznesowych - Messenger, Facebook i Instagram.

16 XI - Facebook rozwija współpracę z najważniejszymi ośrodkami, by lepiej mierzyć i opisywać rezultaty reklam.

17 XI - Facebook testuje powrót grupowych czatów, z “pokojami”, w których porozmawiamy na różne tematy. 

22 XI - Facebook ogłasza dalsze zmiany w algorytmie, które mają ograniczyć rozprzestrzenianie się nieprawdziwych wiadomości. 

23 XI - Facebook udostępnia nową opcję aplikacji mobilnej - znajdź wi-fi w pobliżu.

29 XI - Facebook oficjalnie wypuszcza Instant Games na Messengera i do newsfeedu.


INSTAGRAM:

4 XI - Instagram testuje nowe opcje na potrzeby e-commerce, w tym przycisk “shop now” i oznaczanie produktów w postach

11 XI - Instagram wprowadza do Stories możliwość tagowania znajomych (z powiadomieniem dla nich) i publikowania “Boomerangów”

14 XI - Instagram potwierdza, że wprowadzi wkrótce transmisje live

15 XI - Instagram dodaje pionowy format reklamowy

22 XI - Instagram wprowadza transmisje live

29 XI - Instagram poinformuje nas, kiedy ktoś zrobi screen z naszego story


SNAPCHAT:

11 XI - Snapchat zaczyna sprzedawać swoje okulary w USA, wykorzystując specjalne automaty.


TWITTER:

3 XI - Twitter włącza się do wyścigu botów, oferując firmom boty do obsługi klienta

15 XI - Twitter rozwija narzędzia do selekcji treści, na celowniku trolle i nieinteresujący content

17 XI - Twitter wprowadza QR kody użytkowników wzorem Snapchata i Messengera. 


LINKEDIN:

14 XI - LinkedIn poszerza statystyki o naszej grupie odbiorców


YOUTUBE:

7 XI - YouTube rozszerza narzędzia dla zarządzania społecznością swojego kanału

9 XI - YouTube wprowadza obsługę HDR, a więc lepszej jakości video.

30 XI - YouTube wprowadza streaming w jakości 4K.