Co zmieniło się w mediach społecznościowych w lipcu?

Snapchat wprowadził Memories i wbrew lamentom nic mu się nie stało, za to dość skutecznie zniechęca ludzi do korzystania z klasycznej rolki aparatu. Nadal stories większości firm obejrzy 50 osób. Facebook dalej liderem ilości zmian, pytanie ile z nich ma realne znaczenie dla użytkownika? Wyróżnia się tutaj nowe Graph API i automatyczne tłumaczenie postów - jednak rewolucji nie ma.

Są również drgnięcia na Instagramie - profile firmowe, jak i Twitterze, szukającym swojej tożsamości i zmian, które przypadłyby do gustu użytkownikom. 


FACEBOOK:

4 VII - Facebook wygasza aplikację Paper. Papier dzielił feed tematycznie.

4 VII - Facebook ułatwia zbiórki zweryfikowanym organizacjom charytatywnym.

5 VII - Messenger doczekał się wersji 1.1, z nowym wyglądem, wyselekcjonowaniem najpopularniejszych znajomych itp.

5 VII - Tłumaczenie postów na każdy język na FB, automatycznie targetuje dane języki na ich użytkowników. 

8 VII - Messenger startuje testy kodowanych rozmów, możliwych do odtworzenia tylko na jednym urządzeniu i zabezpieczających wrażliwe konwersacje użytkownika

11 VII - Facebook wprowadza możliwość przełączania się między kontami na Messengerze - iOS

13 VII - Facebook testuje - także w Polsce - formatowanie tekstu za pomocą Markdown

14 VII - Wyniki “różnorodności” FB dla ciekawych (statystyki związane z rasą, orientacją seksualną i podobnymi)

14 VII - Dalszy rozwój botów - wkrótce zamówisz pizza hut przez messengera

14 VII - Facebook wprowadza obsługę 3D Touch dla Messengera. 

15 VII - Instant Articles trafiają też na Messengera, 10 razy szybze ładowanie niż tradycyjne linki

18 VII - Graph Api 2.7 i wszystkie jego nowe możliwości

19 VII - Facebook wprowadza nowe możliwości reklamowe dla promocji aplikacji mobilnych

20 VII - 1 mld użytkowników korzysta miesięcznie z Messengera 

21 VII - pierwszy lot Aquili, która dostarczy Facebookowy internet do nowych zakątków świata.

21 VII - Facebook będzie streamował mecze koszykówki z igrzysk w Rio - te reprezentacji USA

21 VII - Facebook Live Video bez ograniczeń czasowych + poziome transmisje na iOS

21 VII - Użytkownicy Androida mogą ściągać video, by obejrzeć później offline

22 VII - Facebook płaci gwiazdom Vine i YT żeby streamowali

25 VII - Facebook wycofuje się z bliźniaczo podobnego do Snapchata Quick Updates

25 VII - Facebook ułatwia korzystanie z emoji

27 VII - wyniki finansowe FB za Q2, wzrost kosztów 33%, wzrost przychodów netto o 184% względem Q2 2015

28 VII - specyfikacja kamery 360* od FB


INSTAGRAM:

13 VII - Planowanie postów na Instagramie możliwe przez Buffera

22 VII - pierwsze profile firmowe na Instagramie już są!

27 VII - Instagram testuje nowe narzędzia do walki z trollami.


TWITTER:

6 VII - Twitter będzie wskazywał, kiedy dane konto jest najbardziej responsywne

8 VII - Twitter transmituje Wimbledon na żywo, to test przed transmisjami NFL i Tour de France

12 VII - Twitter wyłącza PostGhosts, czyli katalog tweetów skasowanych przez bardziej znaczące osobistości 

12 VII - Twitter testuje nowy sposób wyróżniania tweetów

13 VII - Twitter umożliwia wrzucanie lepszej jakości gifów - do 15mb 

15 VII - 72 nowe emoji na Twitterze 

18 VII - Twitter ulepsza wyśwletlanie Vinesów

19 VII - Weryfikacja kont na Twitterze została ułatwiona

25 VII - Twitter wypuszcza kampanię, która pozycjonuje go jako miejsce gorących newsów, a nie sieć społecznościową:

26 VII - Twitter na Androidzie uruchamia „dark mode”, czyli tryb nocny z odwróconymi kolorami


SNAPCHAT:

8 VII - ruszają Memories, które różnią się od dotychczasowych, efemerycznych funkcji Snapchata

19 VII - Można polecić innym konto na Snapchacie  

26 VII - Na Snapchacie można stworzyć własne BitMoji