“Kwiecień-plecień wciąż przeplata, trochę Fejsa, trochę Snapchata”. Liderem zmian nieustannie pozostaje Facebook. Mniejsze, ale odczuwalne (w przeciwieństwie do pozostałych platform) zmiany przechodzi Snapchat, prowadzący dość dynamiczną i agresywną politykę.

Delikatne zmiany zachodzą także na Instagramie, Twitterze, LinkedIn i YouTube - ale szczerze powiedziawszy, nie zdziwimy się, jeśli ich nie odczuliście. Zapoznajcie się z najbardziej kompletnymi newsami poniżej - zostawiajcie widoczne aktywności, klikajcie i czytajcie długo ten post, bo zasięgi notatek są rekordowo niskie (nawet przy rekordowym wskaźniku aktywności), a nie możemy ich do Was promować. Dzięki!

FACEBOOK:

4 IV - pojawia się pogłoska, że Facebook rezygnuje z zasady 20% tekstu na postach reklamowych - jak się okazuje testuje podobne rozwiązania, z negatywnymi skutkami stosowania pełnych tekstu postów, jednak zasada wciąż obowiązuje.

7 IV - Messenger wprowadza kody wzorem Snapchata, umożliwające dodanie się i rozpoczęcie rozmowy po zeskanowaniu takiego kodu.

11 IV - Facebook rozwija Live Video, integrując je z wyszukiwarką FB, wprowadzając pokazywanie powiązanych transmisji oraz mapę transmisji w wybranym przez nas rejonie.

12 IV - Facebook umożliwia stronom współdzielenie postów (zamiast udostępniania). Pozwolą one skuteczniej komunikować współpracę, między innymi podczas współpracy z influencerami.

12 IV - Messenger wprowadza możliwość udostępniania plików z Dropboxa bezpośrednio na komunikatorze.

12 IV - Messenger udostępnia platformę dla developerów, na której mogą pracować nad chatbotami, automatyzującymi część konwersacji z marką.

13 IV - Facebook zgodnie z obietnicą wprowadza dla wszystkich Instant Articles.

13 IV - Facebook wchłania funkcjonalność Pocketa, udostępniając przycisk „save for later” dla całego internetu.

13 IV - Facebook umożliwi kupno biletów w Ticketmasterze i Eventbrite - to kolejny krok, który ma pomóc rozwinąć wydarzenia i zamknąć ich ruch wewnątrz Facebooka.

13 IV - Facebook zapowiada wprowadzenie „Profile Expression Kit”, który pozwoli popracować nam nad zdjęciem/filmem profilowym.

19 IV - Facebook wprowadza menadżer praw autorskich dla twórców video.

19 IV - Facebook poprawia sposób, w jaki umieszczane są posty na stronach www. Między innymi mogą być tam zamieszczane również komentarze.

20 IV - Facebook testuje oś czasu podzieloną na sekcje - tym razem przyłapany newsfeed prezentujący wiadomości z danego regionu.

21 IV - Facebook domniemanie pracuje nad technologią rozpoznawania twarzy i automatycznego dodawania podpisów do filmików.

21 IV - Facebook sprawdza opinie użytkowników na temat płatnego contentu - między innymi ciekawą opcję “słoika na napiwki”, w którym dobrowolnie tipujemy twórców.

22 IV - Messenger umożliwia videorozmowy grupowe.

25 IV - Facebook wprowadza nowy czynnik do algorytmu - będzie chętniej pokazywał treści, których konsumpcja zajmuje nam więcej czasu i utnie zasięgi przekierowań, z których wracamy po krótkim czasie.

26 IV - Facebook domniemanie pracuje nad własną aplikacją foto, w której rolę może odegrać MSQRD.

26 IV - trzy nowe firmy dołączają do Moat w monitorowaniu i weryfikacji wyświetlania reklam w systemie FB Ads.

29 IV - użytkownicy Windows 10 dostają aplikacje Facebook, Messenger i Instagram.

INSTAGRAM:

1 IV - Instagram usprawnia reklamy, które po jednokrotnym kliknięciu w nie wyświetlają mocno zachęcający do działania CTA, rozmywając zdjęcie w tle.

28 IV - Instagram testuje nowy, monochromatyczny interfejs aplikacji na iOS i Androida.

29 IV - Instagram uruchamia aplikację na Windows 10.

SNAPCHAT:

15 IV - Snapchat wprowadza możliwość używania emoji 3D, poruszających się po zdjęciu zgodnie z naszym uznaniem.

25 IV - Snapchat umożliwia zamianę twarzy z dowolnym zdjęciem z galerii.

TWITTER:

6 IV - Twitter dodaje przycisk prywatnej wiadomości pod tweetami, by zachęcić do prywatnych konwersacji

7 IV - Twitter wygrywa deal z NFL na transmitowanie meczy na żywo.

12 IV - Periscope testuje „szkicowanie” - możliwość rysowania po transmisjach na żywo.

26 IV - Twitter umożliwia zgłaszanie wielu tweetów naraz, jeśli uznajemy je za naruszające regulamin.

LINKEDIN:

21 IV - LinkedIn wprowadza aplikację „Students”, która pomoże młodym osobom znaleźć pracę (na razie tylko US)

22 IV - LinkedIn udoskonala wyszukiwarkę w aplikacji Recruiter.

YOUTUBE:

20 IV - YouTube wprowadza możliwość transmisji na żywo w formacie 360*

27 IV - YouTube wprowadza „bumper ads” - zoptymalizowane na mobile, 6 sekundowe wtręty, których nie możemy przewinąć