To już pół roku, odkąd przygotowujemy dla Was podsumowania miesiąca w mediach społecznościowych. Ten miesiąc to przede wszystkim dalsze szaleństwa hegemona, którym jest Facebook, przy względnym spokoju ze strony konkurencji. 

Dzięki za wsparcie w 2015 roku i życzymy samych rekordów na Waszych profilach prywatnych i firmowych! Roar!

FACEBOOK:

4 XII - Facebook umożliwia dodanie Messengera do stron www.

7 XII - Facebook testuje możliwość zakupienia biletów na wydarzenie bez opuszczania aplikacji.

9 XII - Facebook rozszerza możliwości Messengera dla stron - między innymi mamy pod ręką więcej informacji o rozmówcy.

9 XII - Facebook wprowadza streaming live dla wszystkich użytkowników w USA. Dwa tygodnie później w UK.

10 XII - Facebook wprowadza dla wszystkich reklamodawców możliwość rozliczania się jedynie za 10-sekundowe wyświetlenia filmów.

11 XII - Facebook poszerza możliwości offline - pozwala pisać w tym trybie komentarze i pokazuje nam część contentu.

14 XII - Facebook pokazuje na żywo, czy znajomy pisze komentarz.

16 XII - Facebook ułatwia umieszczanie filmów na www, poprzez prosty system oEmbed.

16 XII - Facebook buduje alternatywę dla Yelp - wyszukiwarkę dobrze ocenionych na FB usług o nazwie „Proffesional Services”

17 XII - Instant Articles od 350 wydawnictw dostępne dla wszystkich użytkowników Facebooka na Androidzie

17 XII - Będziemy mogli zamówić Ubera za pomocą Messengera

18 XII - Facebook wprowadza transmisje na żywo dla wszystkich zweryfikowanych stron.

18 XII - Facebook wprowadza możliwości personalizowania konwersacji na Messengerze - dobierając kolory, nazwy użytkowników i emoji przypisane konwersacji.

23 XII - w niektórych krajach Facebook wprowadził wyświetlanie ilości ostatnich postów znajomych od naszej ostatniej wizyty na Facebooku (na ich avatarach w liście znajomych).

24 XII - Facebook obsłuży funkcję Live Photos z iPhone’ów 6 i 6s.

INSTAGRAM:

7 XII - Instagram na Androidzie symuluje 3D Touch z urządzeń Apple poprzez dłuższe przyciśnięcie danego zdjęcia.

25 XII - Instagram ulepszył aplikację Boomerang - m.in. współpracuje z lampą błyskową, nie zapisuje wszystkiego automatycznie.

TWITTER:

8 XII - Twitter nie kadruje już zdjęć, które tam umieszczamy.

9 XII - Twitter testuje własny algorytm segregowania Tweetów na osi czasu.

11 XII - Reklamy z Twittera dotrą także do niezalogowanych osób, które trafiły tam z zewnątrz, np. z wyszukiwarki.

LINKEDIN:

3 XII - LinkedIn wypuszcza nową, mocno odświeżoną aplikację mobilną.

PINTEREST:

22 XII - Pinterest powiadomi Cię, jeśli cena przypiętego przedmiotu spadnie.

YOUTUBE:

7 XII - YouTube ogłasza mocniejsze wejście w rynek VOD, wzorowany na Netflix.


SNAPCHAT:

2 XII - Wydawcy na Snapchacie mogą linkować swoje sponsorowane Stories w innych serwisach, zwiększając ich zasięg.

2 XII - Ceny reklam na Snapchacie spadają - przygotowanie sponsorowanej Story to już „tylko” 100.000 $