Jeśli poprzednie podsumowania były bombami, to w czerwcu mamy do czynienia z ładunkiem jądrowym.

Kolejny miesiąc utwierdza nas w przekonaniu, że trendy się zmieniają, gwiazdy potrafią błysnąć od czasu do czasu na różnych platformach, proroctwa są różne, ale król jest tylko jeden i jest nim Facebook. 

Ilość zmian, nowych trendów, które najszybciej i najlepiej opanowuje Facebook jest nie do przebicia. Często zarzuca się niebieskiemu gigantowi plagiaty, ale to ile plagiatować z Facebooka w nadchodzących miesiącach będzie musiała konkurencja przerasta ludzkie pojęcie. Żałujemy tylko, że nie jesteśmy w USA, by dostać wszystkie te zmiany od razu! 

Acha, prosiliście o linki do newsów. Są skryte pod datami, żeby nie zajmować dodatkowego miejsca :)

FACEBOOK:

1 VI - Facebook testuje powiadamianie kilku wybranych znajomych o naszym nowym poście. 

1 VI - Nowe emoji na Facebooku. Oprócz zupełnie innego designu, oferują dużo większą różnorodność jeśli chodzi o kolor skóry, orientację seksualną, itp. 

1 VI - Facebook ujawnia DeepText, silnik, który zrozumie kontekst naszych słów i w inteligentny sposób dopasuje je do preferencji odbiorców.

2 VI - Facebook i MSQRD wypuszczają filtry na Copa Podio. Można wymalować sobie całą twarz bez używania kredki ;)

2 VI - Facebook wygasza aplikację Notify, której nie doczekaliśmy się na polskim podwórku. Powiadomienia o contencie od ulubionych wydawców zostaną włączone w funkcjonalność Facebooka i Messengera.

6 VI - Dalsze eksperymenty z “tymczasowością” postów - Facebook testuje te, które wyświetlą się w newsfeedzie i wyszukiwarce, ale nie zostaną na stałe na naszej ścianie. 

7 VI - Messenger wykona krok w stronę prywatności - szyfrowanie wiadomości. Ucierpi na tym sztuczna inteligencja i funkcjonalności niektórych aplikacji. 

8 VI - Facebook rozwija możliwości piksela konwersji przez “advanced matching”, wymaga to zmian w kodzie piksela zainstalowanym na stronie. 

9 VI - Facebook wprowadza obsługę zdjęć 360* dla wszystkich. Panoramy automatycznie rozpoznawane przez portal.

10 VI - Możliwość umieszczania komentarzy video już dla wszystkich!

11 VI - Jeśli synchronizowaliście zdjęcia z telefonu z Facebookiem, musicie ściągnąć aplikację Moments, by ich nie stracić. 

13 VI - Podczas targów E3 ogłoszono, że w tym roku wyjdzie 30 gier na zakupionego przez Facebooka Oculus Rifta.

13 VI - Facebook proponuje nam tworzenie pokazów slajdów ze zdjęć, z wykorzystaniem 26 różnych motywów. Także w Polsce.

14 VI - Facebook rozwija reklamy local awareness, dodając opcję wyszukiwania najbliższego sklepu, mierzenia ilości wizyt po reklamie oraz całe API do mierzenia konwersji offline. 

14 VI - Na Androidzie wyślemy SMS z Messengera.

16 VI - Duża aktualizacja Messengera, która ułatwia szybki kontakt z najbliższymi i “upycha” więcej możliwości na ekranie startowym.

16 VI - Facebook Suicide Watch będzie dostępne dla całego świata. System wykryje oznaki depresji i przekieruje do odpowiednich źródeł informacji, powiadomi znajomych.

19 VI - Facebook zorganizuje Twoją imprezę urodzinową, wybierze gospodarzy i gości:

20 VI - Facebook rozwija możliwości Instant Articles, dając większe możliwości edycji i brandingu tekstów.

21 VI - Facebook wraz z grami na Oculus Rifta chce zaistnieć mocniej w środowisku graczy. Powstaje Facebookowa wersja Twitcha.

22 VI - Facebook umożliwi “lajkowanie” wewnątrz wirtualnej rzeczywistości.

23 VI - MSQRD pozwoli używać filtrów także podczas transmisji FB Live.

24 VI - Facebook wprowadzi współdzielony dla dwóch osób streaming.

26 VI - Zmiana w algorytmie Facebooka. Zobaczymy więcej postów od znajomych (czyli mniej od marek). Dalsze ograniczenie zasięgu bezpłatnego?  

27 VI - Facebook według doniesień płaci nawet 50 milionów dolarów za streamowanie na żywo wybranym celebrytom i influencerom.

28 VI - Facebook wypuszcza nowe przyciski dla stron internetowych, pierwsze raporty mówią o 6% wzrostu aktywności pod postami. 

28 VI - Facebook testuje AirPlay, które umożliwi streaming na żywo bezpośrednio na TV z wykorzystaniem tej technologii Apple.

29 VI - Facebook testuje płatności w coraz mocniejszym wymiarze - tym razem tworząc wybranym użytkownikom osobną sekcję płatności w swojej aplikacji.

29 VI - Facebook uruchamia opcję “featured events” w dziesięciu miastach w USA. 

30 VI - Czy nam się to podoba, czy nie, wkrótce wszyscy będziemy musieli korzystać z Messengera, by pisać wiadomości z mobile na Facebooku. 


INSTAGRAM:

1 VI - Instagram zapowiada możliwość promowania postów i nowe formaty reklamowe.

6 VI - Algorytm wyświetlania treści już działa na Instagramie. Użytkownicy nawet nie zauważają.

6 VI - Instagram ułatwi postowanie na skróty użytkownikom iOS.

22 VI - Instagram ma ponad 500 milionów użytkowników na całym świecie.

23 VI - Instagram pokaże więcej contentu video dostosowanego do Twoich potrzeb.

23 VI - Instagram wkrótce przetłumaczy Twoje posty.


TWITTER:

6 VI - Pierwsze video 360 dotarło na Twittera.

7 VI - Twitter testuje własny odpowiednik reklamy karuzelowej.

9 VI - Zamiast wprowadzać algorytm wyświetlania treści, Twitter daje influencerom aplikację Engage, która wśród wszystkich powiadomień wyłuska te od najpopularniejszych osób.

9 VI - Twitter umożliwia umieszczanie całych osi czasu na stronach www przy użyciu kilku kliknięć.

16 VI - Twitter daje możliwość targetowania reklam po używanych emoji.

20 VI - Twitter kupił firmę, która umożliwi mu automatyczne wyostrzanie transmisji na żywo.

21 VI - Twitter umożliwia umieszczanie na platformie filmów do 140 sekund.

24 VI - Twitter wprowadza naklejki na zdjęcia.

28 VI - Twitter wprowadza możliwość dokładnego meldowania się poprzez integrację z Foursquare.

28 VI - Twitter wprowadza aplikację Dashboard, która umożliwia planowanie Tweetów i daje dostęp do analityki w jednym miejscu. Nie znaleźliśmy w polskim AppStore.


SNAPCHAT:

7 VI - Technologia selfie na Snapchacie idzie do przodu, zmierzając coraz bardziej w kierunku 3D. 

10 VI - Sekcja Discover zyskuje nowy design. 

15 VI - Nadchodzą reklamy na Snapchacie. Będą wyświetlać się między kolejnymi Story znajomych. Dostęp do API na razie dla wybranych partnerów.


LINKEDIN:

6 VI - LinkedIn wypuszcza rozszerzone statystyki dla użytkowników premium.

13 VI - Microsoft wykupi LinkedIn za 26,2 miliarda dolarów.

30 VI - Displayowe reklamy na LinkedIn dostępne przez programatic buying.


YOUTUBE:

27 VI - YouTube umożliwi streaming na żywo z mobile.