Kręte są ścieżki socialowej dżungli... Na szczęście jak zawsze trzymamy rękę na pulsie w związku ze zmianami na Facebooku. Oto czternaście zmian przedstawionych w zwięzłej i chronologicznej formie.

1 VII - Zadebiutowało odświeżone logo Facebooka. 

2 VII - Facebook zapowiedział dzielenie się przychodami z reklam z twórcami wideo, kontynuując ostrą rywalizację z YT; FB ogłosił także, że rozmawia z wytwórniami muzycznymi, żeby inkorporować usługi muzyczne w ramy swojego portalu.

3 VII - zadebiutował nowy Ads Manager, z odświeżonym wyglądem i łatwiejszym dostępem do raportów.

6 VII - potwierdzono informację, że Facebook będzie obciążał reklamodawców tylko za płatne wyświetlenia filmów trwające powyżej 10 sekund.

8 VII - do testów zostało wprowadzone rozwiązanie wideo, które pozwala „wyciągnąć” film z newsfeedu na bok i oglądać go jednym okiem, przeglądając kolejne wpisy; Facebook wprowadził nową ikonkę powiadomień o zaproszeniach do grona znajomych, które wyciągają na pierwszy plan kobietę - sprawdźcie u siebie na pasku na górze. 

9 VII - Facebook zapowiada, że reklamy w aukcji CPC będą optymalizowane, naliczając koszty wyłącznie za kliknięcia w linki.

10 VII - debiut nowego, ładniejszego PowerEditora.

14 VII - Messenger z Moneypenny - asystentką głosową a’la Siri.

17 VII - ponownie wprowadzane w życie są sklepy na Facebook; testowany jest przycisk „watch later” dla wideo.

19 VII - świat obiegła plotka, że posty z Instagrama mają wyższy zasięg na FB.

21 VII - pojawiło się więcej opcji w edycji wideo - ukrycie w newsfeedzie, wyłączenie embedowania, prywatne filmy. Oprócz tego Facebook wyświetli za darmo najlepsze reklamy wideo, żeby pokazać ich skuteczność.

29 VII - Facebook testuje tagi dla fanpage’y, w stylu „endorsements” na LinkedIn.

Zaczynamy poważnie myśleć nad wprowadzeniem podobnego podsumowania dla pozostałych platform social media, ponieważ w lipcu zauważyliśmy poważne drgnięcia w YouTube, LinkedIn czy nawet Twitterze. Na wszelki wypadek już zaczynamy notować ;)