Wrzesień był prawdziwą bombą jeśli chodzi o zmiany na Facebooku. Nie tylko poczyniono duże kroki w rozwoju FB Video, ale też mamy sporo nowości reklamowych, wizualnych i nieobecne w poprzednich tematach wątki zaangażowania Facebooka w politykę.

12 IX - niemiecki rząd zakończył sukcesem rozmowy na temat cenzurowania nieprzychylnych imigrantom wpisów na FB, jak się okazało później - oczekuje zdecydowanej reakcji na tego typu komentarze

15 IX - Facebook pracuje nad aplikacją do wideo 360*

16 IX - Facebook potwierdza - będzie przycisk „dislike”, jak się okazuje później, niekoniecznie w formie kciuka w dół

17 IX - wprowadzenie karuzelowego odtwarzacza wideo, z odnośnikami do powiązanych filmów pod odtworzeniu

18 IX - pomimo wcześniejszych apeli i kontrowersji, statystyki lajków mają być wykorzystywane do optymalizacji reklam

18 IX - rusza Facebook Signal, który pozwala odkrywać trendy i content na FB i IG, na razie uruchomiono zgłoszenia dla dziennikarzy

19 IX - Facebook wprowadza "100% impressions video ads" i ogłasza współpracę z firmą Moat, które będzie niezależnie badać wyniki video na FB, które są podważane przez konkurencję

20 IX - powstaje teza, że „dislike” będzie oparty na ikonkach emoji i wyrażaniu w ten sposób związanych z wpisami emocji

22 IX - Washington Post decyduje się przenieść cały ruch do FB Instant Articles.

23 IX - Gwiezdne Wojny reklamują się przez wideo 360*, w Polsce debiutuje Local Awareness.

24 IX - GIODO dobiera się do custom audiences, zabraniając FB umieszczać danych obywateli UE na amerykańskich serwerach

25 IX - nowy wygląd stron na FB - mniejsze avatary, zdjęcie przycisków ze zdjęcia w tle i umieszczenie ich pod spodem

27 IX - do Polski dociera możliwość pisania do użytkowników z poziomu strony

30 IX - profile mobilne, wielkie zmiany - awatary wideo, featured photos i wiele innych; debiut reklam na Instagramie, obsługiwanych przez Power Editora!