Sierpień to pierwszy miesiąc, który nie powalił nas, jeśli chodzi o zmiany na FB. Wiele z nich nie dotyczy na razie naszego kraju, a prawdziwe przełomy nastąpiły na Instagramie i Twitterze, które wprowadzają na polski rynek swoje systemy reklamowe. Do tego Instagram zrezygnował z nieśmiertelnego wydawałoby się kwadratu i rozbudowuje Direct Messaging. A Facebook?

2 VIII - Zapowiedź płatnych opcji dla firm w Messengerze, które mają zamienić go w pełnoprawne biuro obsługi klienta.

4 VIII - Facebook w USA wysyła smsy o urodzinach znajomych. Odpisując „1” można złożyć danej osobie życzenia wszystkiego najlepszego.

5 VIII - Facebook potwierdza informację, że strony będą mogły znowu pisać wiadomości do użytkowników. 

18 VIII - Facebook zapowiada rozbudowanie notatek pod kątem większych możliwości dla blogerów. 

23 VIII - Facebook wprowadza obsługę gifów także dla stron. Na razie tylko wybranych.

26 VIII - Facebook testuje M - odpowiednika Siri dla Messengera. Pierwsze opinie są bardzo entuzjastyczne.


Jak widać marki zaczynają prześcigać się w komunikatorowym wyścigu zbrojeń, szukają też agresywnie sposobów monetyzacji swoich potężnych armii użytkowników. A kiedy pojawi się coś świeżego?