Tydzień temu pisaliśmy, czym jest wskaźnik aktywności i jak zasubskrybować treści z danego fanpage’a, jeśli nie docierają do nas jego posty.

A co jeśli nasz wskaźnik aktywności jest tak niski, jak u tygryska na obrazku? Polubienia, komentarze, kliknięcia nie spływają, wpływając negatywnie na zasięg?

3 kroki ku zwiększeniu aktywności fanów na Facebooku

  • Krok 1:

Sprawdź do kogo piszesz swoje posty, a kto jest ich rzeczywistym odbiorcą. Zrobisz to w statystykach, w zakładce „osoby”. Jeśli zastane tam dane demograficzne są inne, niż pożądane, najczęstszym wyjściem będzie docieranie do odpowiedniej grupy za pośrednictwem reklamy. My robiliśmy to od samego początku, dlatego są tu sami swoi <3

  • Krok 2:

Sprawdź, które posty cieszyły się dotychczas większą popularnością i spróbuj wyłonić cechy, które je wyróżniały. Czy był to określony typ postu (film, zdjęcie, galeria?), czy poruszał określoną tematykę, czy był napisany w szczególny sposób, miał określoną długość? Dowiesz się tego w statystykach, w zakładce "posty".

  • Krok 3:

Po dostosowaniu przekazu do odbiorców i powieleniu udanego schematu, zadbaj jeszcze o jeden szczegół. Ważne, aby post od razu zatrzymywał uwagę. Atrakcyjna, najlepiej klikalna grafika, mocne pierwsze zdanie. W przypadku filmu kluczowe będą jego pierwsze sekundy. I unikajcie długich, nieuporządkowanych bloków tekstu - to nie przypadek, że dzielimy tę poradę na kroki ;)

Co dalej?

Masz to w małym palcu? Zrób dwa kroki zamiast jednego w każdym z trzech etapów:

statystyki odbiorców - w analizie odbiorców wykorzystaj audience insights.

podstawy split testów - przy wyłanianiu cech, które stanowią o popularności posta wykorzystuj "A/B testing".

klikalność zwiększa zasięg - przy wrzucaniu postów zachęć odbiorcę do powiększenia zdjęcia.

Jak dotrzeć z reklamą na Facebooku do zamożnych użytkowników?

EBOOK: 127 STRON WIEDZY O FB ADS