Wielu z Was, tak jak my, wydaje setki i tysiące złotych na udział w branżowych konferencjach i szkoleniach. Niestety, korzyść z udziału w takowych kończy się często wyłącznie na chwilowej inspiracji. Jak wyciągnąć z nauki najwięcej praktyki?

Szkolenie "Jak dla swoich" - skąd się wzięło?

Niewielu zdaje sobie sprawę z genezy naszej działalności szkoleniowej. O ile, jako bardzo aktywni na scenie branżowej, regularnie przeprowadzamy szkolenia z Facebooka dla podmiotów trzecich (pozdrawiamy Sprawny.Marketing!) oraz zamknięte dla firm, o tyle własny produkt pojawił się niejako przypadkiem.

Aby utrzymać wyrównany poziom zarówno realizacji kampanii reklamowych, jak i standardów obsługi klienta, wprowadziliśmy regularne szkolenia dla nowych pracowników - nie tylko dla juniorów (akurat takich w tej chwili nie zatrudniamy), ale dla każdego, kto dołącza do Social Tigers. 

Long story short - regularne rekrutacje skłoniły nas do tego, aby otworzyć szkolenia i zaprosić do ich udziału początkujących i średniozaawansowanych specjalistów. 

Odzew przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania! Postanowiliśmy przeorganizować program i weszliśmy w regularne szkolenia - dzięki temu, każdy ma szansę stać się tygrysem social mediów!

Szkolenie Jak dla Swoich - opinie uczestników

Na własnych eventach, przeszkoliliśmy już setki osób - z dużych i małych firm, managerów, a także pracowników innych agencji. Każde szkolenie jest dla mnie wyzwaniem - muszę dać z siebie wszystko, aby wiedza, którą zabiera uczestnik ze sobą, była praktyczna, łatwo przyswajalna i szybka do wdrożenia. 











Wszystkie powyższe opinie pochodzą z naszego oficjalnego fanpage'a.

Szkolenie Jak dla Swoich - korzyści

Z racji tego, że organizujemy i prowadzimy coraz więcej szkoleń, chciałbym przedstawić Wam kilka wskazówek, które pozwolą Wam wynieść z nich maksimum. Czujemy społeczną odpowiedzialność za to, żebyście skorzystali z konceptów i technik, które przekazujemy podczas szkoleń.

Na co warto zwrócić zatem uwagę, wybierając się na szkolenie?

1. Dobór poziomu i programu do swoich potrzeb. Zadaniem prowadzącego jest go zrealizować, co jest w interesie uczestników, ponieważ przemyślany program tworzy zazwyczaj spójną całość.

Do tego po każdym naszym szkoleniu zostaję tak długo, jak trzeba, aby rozwikłać większość zgłaszanych wątpliwości. 

Jeśli jednak idziesz na szkolenie, którego program kończy się na uruchomieniu pierwszej reklamy na konwersję, a oczekujesz co najmniej godzinnej rozmowy na temat modelu atrybucji konwersji, być może lepszym wyborem dla Ciebie będzie konsultacja na grupie, np. Tygrysy Socialu lub taka o charakterze komercyjnym, lub też szkolenie na wyższym poziomie trudności (ze Sprawnym.marketingiem uruchamiam program szkoleń PRO).

2. Przygotowanie do szkolenia. Zadaniem prowadzącego jest przekazać wiedzę. Są jednak rzeczy, których nie warto pokazywać na szkoleniu, by nie tracić czasu uczestników – chodzi o te zagadnienia, które można znaleźć po pierwszym wyszukaniu w Google lub w pomocy Facebooka.

Dlatego na naszym szkoleniu absolutnym minimum jest posiadanie fanpage’a na Facebooku, choćby miał jednego fana i był założony dzień przed szkoleniem.

Drugim elementem jest lista pytań do uczestników przed szkoleniem. Prosimy Was o wysłanie linków do swoich fanpage’y i jasne określenie oczekiwań względem prowadzącego. Jeśli taka informacja dotrze, można jeszcze doszlifować zakres szkolenia pod grupę, którą prowadzimy.

Po trzecie, zabieramy ze sobą laptopa, żeby móc klikać razem z innymi w rzeczy, które ćwiczymy.

3. Aktywność podczas szkolenia. Mówi się, że w Polsce nie ma kultury zadawania pytań. Być może część osób uważa, że kiedy pyta, przyznaje się do wstydliwej niewiedzy. Uwierzcie mi, najdalej zachodzimy właśnie tam, gdzie grupa rzeczywiście przerywa, kiedy czegoś nie rozumie, a dopytuje, kiedy jest ciekawa poruszanych zagadnień.

Mimo czasu spędzonego nad odpowiedziami, jasne staje się, które tematy można przyspieszyć, a którym przyjrzeć się bliżej. Szkolenie daje maksymalną wartość wszystkim. Dlatego pytaj, odpowiadaj śmiało na pytania prowadzącego – to tylko z korzyścią dla Ciebie i innych. Dla najbardziej dociekliwych zawsze robimy dodatkową rundkę Q&A.

4. Growth mindset. Nawet jeśli jakiś element przerasta Cię na dany dzień, warto spróbować jednak zapamiętać, co można zrobić i jakie są najważniejsze wskazówki na ten temat. Wiedzę o tym, jak skonfigurować Business czy Tag Managera można opanować w 30 minut z tutorialem z YouTube, nawet jeśli na szkoleniu zostało to przeklikane zbyt szybko.

Ważne, żeby zrozumieć, do czego służą poszczególne narzędzia czy typy kampanii, a także zapisać najważniejsze wytyczne na moment, kiedy przyjdzie zapotrzebowanie na ich wykorzystanie. Nawet jeśli opanowanie nowej umiejętności wymaga wysiłku, warto podjąć się tego wyzwania.

5. Notatki i lista zadań domowych. Mimo tego, że udostępniamy prezentację po szkoleniu, warto notować, żeby zapisać najważniejsze wnioski „po swojemu”. Jeśli tylko korzystacie z jakiejś aplikacji do zarządzania zadaniami (polecamy Asanę), koniecznie wpisujcie sobie rzeczy, które Was zainspirowały jako konkretne akcje do wykonania.

Najlepiej niech będą to możliwie drobne zadania, które są od razu określone w czasie. Dzięki temu, rzeczy, które pojawiły się w Waszych notatkach z początku czy środka szkolenia, zostaną w głowie, będą zrozumiałe i łatwiej będzie Wam wdrożyć konkretne zmiany. 

6. Praktyka. To już twarda nauka. Zachęcamy do ustawienia adsów na niewielkim budżecie bezpośrednio na szkoleniu. Listę zadań domowych warto wykonać z żelazną dyscypliną.

Według 30-letniego już modelu uczenia się, zwanego cyklem Kolba, aby zaszła skuteczna nauka, musicie przejść przez cztery etapy:

  • Doświadczenie - szkolenie daje Wam nowe dane.
  • Refleksja - moment, kiedy przetwarzacie te informacje i ubieracie w swoje słowa.
  • Konceptualizacja - czas, kiedy Wasze notatki przeradzają się w listę rzeczy do zrobienia.
  • Działanie - wdrożenie tych wniosków w życie.

Przejdźcie przez pełny cykl, a wykorzystacie maksimum.

Wejdź na naszą stronę: szkolenie Jak dla Swoich, gdzie możesz pobrać szczegółową agendę oraz zapisać się na otwarte terminy.

Jak robią to Tygrysy? 5 naszych najciekawszych postów z ostatniego miesiąca [+STATYSTYKI]

DOŁĄCZ: SZKOLENIE JAK DLA SWOICH