Styczeń był baaardzo ciekawym miesiącem dla wszystkich geeków mediów społecznościowych. Wreszcie doczekaliśmy się zmian na innych portalach niż Facebook, które mają realny wpływ na strategię obecności marek w socialu. 

Najciekawsze z nich to nowe formaty reklamowe na Facebooku, transmisje live na Instagramie dla wszystkich, zawijanie nierentownych fragmentów Twittera i… ostatnie doniesienia o API reklamowym Snapchata (!). 

FACEBOOK:

2 I - Facebook przejmuje firmę, która zajmuje się eye-trackingiem

10 I - Facebook udostępnia możliwość sprawdzenia, co portal „widzi” na Waszych zdjęciach 

12 I - Facebook pozwala streamować na żywo z komputera - bez dodatkowych narzędzi

12 I - Facebook testuje reklamy z podziałem przychodu z publikującymi video - w trakcie filmu!

16 I - Facebook przestanie pokazywać, czy post był edytowany

24 I - Facebook idzie krok dalej we wprowadzeniu Messengera w miejsce wiadomości 

24 I - Facebook wprowadza możliwość tworzenia reguł dla reklam 

26 I - Facebook testuje Stories na szczycie newsfeedu

27 I - Facebook testuje reklamy na Messengerze

30 I - Facebook szybszy na Firefox i Chrome

30 I - Facebook wprowadza możliwość logowania się fizycznym kluczem, np. USB

30 I - Facebook nauczy ludzi poprawnie czytać Twoje nazwisko


INSTAGRAM:

10 I - Instagram rozwija funkcję odkrywania nowego contentu przez sugerowanie podobnych zdjęć.

12 I - Instagram wprowadza reklamy w Stories

26 I - Instagram Live dostępny dla wszystkich na całym świecie


TWITTER:

6 I - Twitter usuwa nazwy użytkowników z odpowiedzi na Androidzie

17 I - Twitter zamyka Vine, dotychczasowe filmy będą dostępne w formie archiwum 

23 I - Twitter sprzedaje zespoły Fabric i Crashlytics - kupującym Google 

31 I - Twitter wypuszcza zakładkę „explore”


GOOGLE: 

24 I - Google rozwija możliwości reklamowe na YouTube, między innymi wprowadzając custom audiences na podstawie list mailingowych 

LINKEDIN:

19 I - LinkedIn zmienia wygląd na desktopie, stawiając na rozmowy i treści

SNAPCHAT:

16 I - Snapchat wprowadza ulepszone wyszukiwanie

24 I - Snapchat dodaje nowe „lenses” dla fanów europejskich klubów piłkarskich

31 I - Snapchat jest warty 25mld dolarów

31 I - Snapchat wprowadza kilkalne Snapkody do umieszczenia na stronie www

31 I - Snapchat stawia kolejny krok w rozwoju swojego systemu reklamowego