Facebook dąży bardzo mocno do zatrzymania ruchu bezpośrednio w serwisie. Jeśli macie jeszcze co do tego wątpliwości, poczekajcie na Instant Articles oraz na zbliżające się rozwiązania dotyczące e-commerce.

Nie zmienia to faktu, że nadal często pojawia się potrzeba, aby ruch z Facebooka jak najskuteczniej przekierować na stronę, np. w celu skutecznej sprzedaży przez landing page.

Jak kierować z Facebooka na stronę?

Najlepszym rozwiązaniem będzie w tym przypadku skorzystanie z postu z linkiem, który „zassie” klikalną miniaturę. Po wklejeniu linka w treść posta, możemy go usunąć i zastąpić normalnym tekstem posta, a dalszych zmian dokonywać na tym, co pojawiło się poniżej.

Do linka możemy wgrać własną miniaturę, nagłówek i podtytuł, a w cokolwiek nie kliknąłby użytkownik, zostanie przeniesiony na stronę i wyrwany ze zautomatyzowanego scrollowania Facebooka.

Jeśli mamy kilka miejsc, które dajemy użytkownikowi do wyboru - np. strony różnych produktów, czy najlepszy content ze strony na różnych podstronach, warto skorzystać z postów karuzelowych.

Nam najwygodniej posty z miniaturami i karuzelowe tworzy się w zakładce "posty strony", która pozwala na łatwe:

  • dodanie pojedynczego posta z jednym z kilku przycisków CTA,
  • dodanie posta karuzelowego z przyciskami CTA.

Jeśli liczycie na przejścia na www z przycisku umieszczonego na zdjęciu w tle, na końcu filmu lub w innych tego typu miejscach, możecie być zawiedzeni. Facebook planuje rozwijać te produkty i przygotował nawet dla nich oddzielny panel statystyk, ale na razie mają one marginalne znaczenie.