Być może pamiętacie taki etap w swoim adsowym rozwoju, w którym nauczyliście się, że wyłączenie reklamy w prawej kolumnie daje pozytywny efekt.

Kiedy reklama w prawej kolumnie ma zastosowanie?

Dzisiejszy #TIGERTIP dotyczy tego, kiedy niechciana i odrzucona prawa kolumna potrafi przynieść nam nieco korzyści. Będą to przede wszystkim sytuacje związane z remarketingiem – ktoś wyraził zainteresowanie naszym produktem, marką, czy blogiem, więc naturalnie zwiększa się szansa, że dostrzeże i kliknie je w prawej kolumnie.

Prawa kolumna na Facebooku – przestrzeń reklamowa

Zwróćcie też uwagę, że wyświetlanie postów typowo produktowych potrafi być dla użytkownika irytujące. Tego efektu nie ma, kiedy wyświetlają się w prawej kolumnie, naturalnie uważanej za miejsce reklamowe.

Przy koszcie tysiąca wyświetleń kilkakrotnie niższym, niż w przypadku postów w newsfeedzie, prawa kolumna na pewno znajduje swoje zastosowanie. Pamiętajcie tylko, żeby myśleć o niej pełnoprawnie i przygotować dla niej osobną kreację lub przynajmniej taką, która dobrze się skaluje.