Skuteczna reklama na Facebooku, oprócz znajomości systemu reklamowego, wymaga przede wszystkim umiejętności wejścia w buty odbiorcy - dostosowania komunikatu do jego oczekiwań, ale także wiedzy, poczucia humoru czy zdolności zakupowej. W Social Tigers na co dzień pracujemy z przeszło 40 klientami, a nasz zespół jest jak kameleon - wciela się w najróżniejsze role! Czasami jest to powodem do śmiechu, ale ostatecznie każdy publikowany przez nas post ma do wykonania konkretne zadanie - dziś o 5 takich kreacjach, które ze swojego zadania wywiązały się wzorowo!

5 postów z 5 fanpage'y naszych klientów - od typowo sprzedażowych po typowo zasięgowe. Ku inspiracji, ale również dla podkreślenia, że Tygrys wiedzą dzielić się nie boi! Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej o "backstage'u", wystarczy, że otagujecie autora danego posta na naszej grupie - Tygrysy Socialu :) 


CORE Fitness

Filip Lewandowski, Social Tigers: Nie rozumiem marketerów, którzy krytykują Black Friday. Dla mnie to okazja do zabawy formatem i dodatkowa możliwość generowania sprzedaży. W tym roku zrobiłem dla nowego klienta - klimatycznej siłowni Core Fintess - klasyczny post kwadratowy, który wzmocniłem kampanią reklamową na ruch.




Nie kierowałem jednak do strony www, jak zazwyczaj przy reklamie na Facebooku nastawionej na cel "Ruch". Miejscem, gdzie lądował użytkownik reagujący na reklamę, był Messenger z wiadomością powitalną:

"Cześć (imię użytkownika). Jeśli chcesz dołączyć do społeczności Core Fitness na najlepszych warunkach, wpisz poniżej "BLACK FRIDAY!". 

Użytkownik, który wpisywał hasło, otrzymywał wiadomość zwrotną z promocyjnymi cenami karnetów oraz zaproszeniem na próbny trening. Reklamę skierowałem do osób wieku od 18 do 45 lat, które mieszkają w promieniu 3 kilometrów od klubu oraz interesują się treningiem siłowym, funkcjonalnym, sieciami dużych siłowni i treningiem personalnym. 


[Jeśli szukasz sposobów na generowanie leadów w branży fitness, nasz #tigertip z października jest dla Ciebie :)]




W tej chwili testuję również na innych fanpage'ach cel "Ruch", ale z przekierowaniem do Messengera, zamiast optymalizować na cel "Wyślij wiadomość" - choć jeszcze za wcześnie na wiążące wnioski, póki co taka kombinacja sprawdza się taniej (w przeliczeniu budżet/ilość otrzymanych wiadomości). 

Chyba mogę napisać, że wyniki zaskoczyły, bo tuż po "odpaleniu" reklamy, Messenger oszalał ;) Budżet reklamowy wyniósł... 200 zł. Ponad 30 osób skorzystało z kodu zniżkowego i jest zainteresowanych ofertą klubu!


Przecinek i Kropka

Paweł Wasilewski, Social Tigers: Z luki w harmonogramie zrobiłem kolekcję z nowościami wśród książek dla dzieci na empik.com. Książki dla dzieci w wieku 3-5, 6-8 i 9-12 lat. Budżet dzienny - 40 zł, wydane do tej pory niecałe 120 zł, reklama puszczona 23.11, trwała do 28.11. Ta reklama na Facebooku przyniosła, jak do tej pory, 2075 zł.



Post targetowany na rodziców dzieci w przedziałach wiekowych dostosowanych do poszczególnych książek, zawężone o zainteresowanie literaturą, czytaniem, literaturą dla młodzieży. 

Nagłówek kolekcji zrobiony w formie wideo.


Świadomi rodzice są wdzięczną niszą, zwłaszcza mamy, ponieważ inwestują regularnie niewielkie kwoty w materiały rozwijające wyobraźnię i wiedzę dzieci. Ale oprócz tego, to grupa chętnie wchodząca w interakcję pod postami i bardzo często zdarza się, że posty pozbawione budżetu reklamowego, nastawione na generowanie dyskusji, przynoszą setki komentarzy i zasięg liczony w kilku-kilkunastu tysiącach osób. 



Dobrym przykładem jest powyższy post, w którym kojarzyliśmy imiona dzieci z tytułami książek - i tu też doszło do wielu sprzedaży produktów!

Dworski (ketchup)


Maciek Nowak, Social Tigers: Marka z portfela Krajowej Spółki Cukrowej (właściciela marki Polski Cukier, którą również obsługujemy). Całe działania na Dworskim są w 100% organiczne. Mocno zróżnicowana społeczność na stronie jest ciekawym, inspirującym wyzwaniem. Po przejęciu profilu w tym roku, usystematyzowaliśmy komunikację i nadaliśmy jej wyrazisty, estetyczny framework. 




W Social Tigers fanpage Dworskiego jest jednym z naszych ulubionych! Choć prowadzone działania mają przede wszystkim charakter wizerunkowy, często w komentarzach pojawiają się pytania o produkt i jego dostępność.




W przyszłym roku będziemy mogli napisać o tej współpracy więcej, ale na chwilę obecną polecamy przejrzenie prowadzonej tam komunikacji osobom, które działają na minimalnych budżetach i szukają inspirujących prostych sposobów na generowanie zaangażowania. 


Ekodemi

Monika Kozłowska, Social Tigers: Reklama na Facebooku została puszczona na cel "Konwersje" i podzielona na zestaw reklamowy targetowany na osoby, które w ciągu ostatnich 180 dni odwiedziły stronę www oraz drugi zestaw - targetowany na osoby, które dodały coś do koszyka przez 180 dni i ostatecznie nie dokończyły zakupu.

Dodaliśmy zachęcające -20% na zakupy wybranych marek. Ustawiliśmy tu budżet dzienny 35 zł oraz stworzyliśmy po 4 różne kreacje reklamowe, aby sprawdzić, które najlepiej konwertują. Po pewnym czasie zostawiliśmy dwie najlepsze, dla każdego zestawu reklamowego. 




Choć sprzedaż generują konkretne posty, warto pamiętać, że nie wydarzyłoby się to, gdyby nie długofalowa, konsekwentnie realizowana misja budowania marki i stosowania wielu różnych celów reklamowych i odpowiednio dobranych komunikatów. Tym niemniej, osoby wykazujące jakąkolwiek intencję zakupową to często nieodkryte złoto - utwórz odpowiednie grupy ze swojego Pixela, puść kampanię już dzisiaj i daj nam znać na Facebooku, jak Ci poszło :)

[Przeczytaj także: Instagram Stories w branży beauty]

Holistic

Karol Decka, Social Tigers: Firma Holistic jest producentem wysoce przyswajalnych suplementów diety, opartych o naturalne składniki. Dzieląc się wiedzą na temat przyczyn chorób oraz wpływu trybu życia i odżywiania na nasze zdrowie, firma Holistic pomaga znaleźć sposób, by móc cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem. 

Celem obecności marki na Facebooku jest zwiększanie świadomości misji i produktów wśród grupy docelowej (głównie kobiet), stąd kreacje i copy nastawione na wywoływanie zaangażowania.

A jak wiadomo, nic tak dobrze nie wpływa na zasięgi, jak inspirujące cytaty, podane w estetycznej formie graficznej. 


Przy budżecie na poziomie 80 zł, udało się osiągnąć ponad 900 polubień i zejść z kosztem za reakcję do 6 groszy. Konsekwentne wzmacnianie poziomu dotarcia w przyszłości będzie owocować lepszymi stawkami.


Jak widzisz, reklama na Facebooku to żadne sztuczki, "growth hacking" czy "masówa" uprawiana za pomocą podejrzanych botów, z nadzieją na statystyczne ustrzelenie klienta. Agencja social media wykonuje regularną, powtarzalną, wręcz - przewidywalną pracę, której celem jest zbudowanie zaufania i określonego wizerunku. Dopiero takie działanie, przyprawione szczyptą "magii", przynosi efekty zaprezentowane powyżej :)


Jak dotrzeć z reklamą na Facebooku do zamożnych użytkowników?

Pomożemy Ci osiągnąć podobne wyniki! KLIK