Planowanie postów na Instagramie - jest możliwe dzięki aplikacji Planoly i bardzo ułatwia życie. Ale to nie wszystko - jakie jeszcze aplikacje automatyzują i upraszczają pracę na Instagramie? Przekonajmy się!

Pewnie nie raz, nie dwa zdarzyło Ci się udostępnić na instagramowym profilu zdjęcie, które zupełnie nie pasowało do pozostałych. Jeżeli zauważyłeś to od razu – pół biedy, usuwasz je szybko i problem znika. Ale co w sytuacji, gdy stwierdzasz, że coś nie gra dopiero po dodaniu kilku kolejnych zdjęć?

Oczywiście, usuwasz to jedno, niepasujące do pozostałych. Usunięcie nie wprowadza zamieszania w układzie Twoich zdjęć? Super! Co jednak zrobić, kiedy skasowanie jednego zdjęcia zaburzyło wypracowany przez Ciebie wizerunek?

Usuwasz kolejne, kolejne i tak w nieskończoność...

Z pomocą przychodzi tu aplikacja Planoly, która pozwala unikać takich sytuacji. Dzięki niej możemy zaplanować content tak, by nasze zdjęcia tworzyły jedną, spójną wizualnie całość - jako agencja social media uwielbiamy to narzędzie!

Aplikacja do planowania zdjęć na Instagramie - Planoly. Jak działa?

Logujemy się na nasz instagramowy profil poprzez aplikację Planoly. Po zalogowaniu wyświetla się feed. Na górze (kiedy korzystamy z telefonu) lub w lewym górnym rogu (na desktopie) są dostępnie trzy zakładki. Klikając w nie, możemy zobaczyć zdjęcia opublikowane, nieopublikowane oraz ich zestawienie. Zdjęcia nieopublikowane to te dodane do aplikacji przez nas.

Aplikacja umożliwia wgranie ich nie tylko z komputera lub telefonu, ale także bezpośrednio z Dropboxa lub Dysku Google. Zdjęcia możemy dowolnie przesuwać, tak by dopasować je do pozostałych i stwierdzić, w którym miejscu będą wyglądały najlepiej. Ważne jest, by nasze zdjęcia były już na tym etapie odpowiednio wykonane i obrobione (więcej we wpisie "jak zrobić dobre zdjęcie na Insta").








Instagram i statystyki

Korzystając z aplikacji, możemy wejść w statystyki i przeanalizować udostępnione przez nas posty. Zobaczymy, które zdjęcia uzyskały najwięcej polubień i były najczęściej komentowane.

Pozwoli nam to ustalić, co najchętniej oglądają nasi odbiorcy i jakie zdjęcia podobają im się najbardziej. Natomiast dzięki podglądaniu dat i godzin publikacji widniejących pod każdym zdjęciem możemy stwierdzić, w jakiej porze nasz post dotarł do największej liczby odbiorców oraz kiedy najbardziej zaangażował obserwujące nas osoby.

Znając te dane, możemy pracować nad zwiększeniem zasięgów udostępnianych przez nas zdjęć. Dodatkowym plusem jest możliwość odpowiadania na komentarze z poziomu aplikacji. Nie musimy się obawiać, że któryś z komentarzy umknie naszej uwadze, gdyż wszystkie znajdują się w jednym miejscu.



Aplikacje Planoly i udostępnianie postów na Instagramie

Darmowa wersja Planoly nie posiada jeszcze funkcji automatycznego udostępniania postów na Instagramie - (wersja biznesowa - już tak!). Możemy je jednak wcześniej zaplanować w aplikacji, a ta wyśle nam powiadomienie na kilkanaście minut przed ustaloną godziną. Wystarczy parę kliknięć i post zostanie udostępniony na naszym instagramowym profilu, wraz z automatycznie skopiowanymi opisem i hashtagami. Planować możemy również Instagram Stories

Minusem Planoly w wersji darmowej jest możliwość dodania tylko trzydziestu zdjęć w ciągu jednego miesiąca. Co prawda udostępnianie większej ilości zdjęć na naszym Instagramie nie jest zwykle konieczne; jednak przy samym planowaniu trzydzieści zdjęć to przeważnie zbyt mało. Jeśli jednak myślisz o tym, by Twoja marka zaczęła zarabiać na Instagramie lub jeśli sprzedaż produktów jest zależna od prezentowanego przez Twoją firmę wizerunku w social mediach – warto zainwestować w płatną wersję Planoly

Dlaczego polecamy korzystanie z tej aplikacji? Często z braku czasu zaniedbujemy profile naszej marki w social mediach. Jeśli zależy nam na jej rozwijaniu, musimy poświęcić trochę czasu i energii na kontakt z już istniejącymi obserwatorami oraz na pozyskanie nowych, których przyciągniemy ciekawym i spójnym contentem. Aplikacja Planoly pozwoli nam zaplanować go w wolnej chwili, a następnie udostępnić w ciągu kilkudziesięciu sekund. Oprócz funkcjonalności, aplikacja ma również prosty, przejrzysty i ,,instagramowy’’ design. W końcu nie bez powodu korzystają z niej największe światowe marki :)

Aplikację można pobrać na stronie Planoly.

Tego typu aplikacji jest więcej - zapoznaj się także z Unum czy Later, wszystkie działają na podobnych zasadach, chociaż według naszej oceny, Planoly jest najbardziej rozbudowaną i intuicyjną z aplikacji do planowania postów na Instagramie. 

Jak dodać zdjęcie na Instagram z komputera?

To częste pytanie i z naszych obserwacji - duży problem wśród osób, które aktywnie prowadzą profil na Instagramie.

W czasach, gdy zdjęcie powinno być idealne, wiele osób robi zdjęcia aparatem cyfrowym, często potem poddając je obróbce w zewnętrznych programach graficznych. Potem przychodzi moment, w którym musimy znów przenieść owo zdjęcie na telefon, dodać hashtagi i opublikować je poprzez aplikację mobilną, co po prostu jest dodatkową pracą.

Jest jedno, bezpieczne i dosyć proste rozwiązanie tego problemu. Należy na komputerze… odpalić wersję mobilną aplikacji Instagram. Nie musimy logować się do oddzielnej, zewnętrznej aplikacji, ani podawać nigdzie naszych dostępów. 

W zależności od przeglądarki, z jakiej korzystamy, skróty klawiszowe nieco się różnią.

Jesteś użytkownikiem przeglądarki Chrome? Przede wszystkim, należy zalogować się na nasze konto na Instagramie. Potem należy przejść do widoku programisty (CTRL+Shift+I na Windowsie i Linuksie lub Command+Option+I na macOS). Po prawej stronie pojawi nam się okno, w którym znajdziemy ikonę urządzenia mobilnego (toggle device toolbar). Na górnym pasku pojawi się także menu „Responsive”, dla lepszej widoczności dobrze wybrać tam model telefonu, np. Iphone 6 i odświeżyć stronę.


W tym momencie możemy korzystać z aplikacji tak samo, jak podczas korzystania z niej na telefonie - na dole pojawi Wam się przycisk, do dodania zdjęcia. 


Jeżeli jesteś posiadaczem Macbooka, także możesz wykorzystać tę opcję.

Twoją ścieżką dostępu będzie: pasek menu: Safari -> Preferencje. Przechodzimy do zakładki „zaawansowane” i na dole zaznaczamy opcję „pokazuj menu Programowanie na pasku menu”. Dalej wejdź na Instagram, zaloguj się na swoje konto i wybierz w menu: Programowanie -> Klient użytkownika -> Safari -> iOS 10 -> iPhone.


W tym przypadku taże powinniśmy zobaczyć mobilną wersję strony, a więc i mieć możliwość dodania zdjęcia za pomocą komputera.

Oczywiście, podobne działanie możemy wymusić na każdej z większych przeglądarek internetowych. 

Jak stosować na Instagramie hashtagi?

Dużo mówiliśmy już o hashtagach na Instagramie - jak dobrze je dobrać, aby opisywały dodane przez nas zdjęcie w sposób dokładny, jednak nie były „zbyt duże” lub „zbyt małe” dla naszego konta, dzięki czemu będą faktycznie wspierały nasze działania i pomagały nam dotrzeć do potencjalnie zainteresowanych odbiorców.

W tekstach poruszaliśmy także kwestię skąd czerpać inspirację do poszukiwania tych właściwych hashtagów. Istnieje narzędzie, które może nam pomóc!

HashMe, to aplikacja, która pomaga nam dobrać odpowiednie dla naszego zdjęcia hashtagi. Z jednej strony, działa na zasadzie kojarzenia - po wpisaniu hashtagu, który nas interesuje, aplikacja podpowiada nam kilkadziesiąt innych propozycji, które nawiązują do wybranego przez nas hashtagu źródłowego.



Z drugiej strony, mamy możliwość wgrania do aplikacji naszego zdjęcia. Algorytm aplikacji rozpoznaje obraz i sam dobiera najlepszą kompozycję hashtagów.


Sam wybierasz te, które chcesz wykorzystać (warto zastanowić się nieco i nie ufać ślepo aplikacji), a wszystkie zaznaczone opcje automatycznie się kopiują - wystarczy jedno kliknięcie, aby opublikować je pod naszym zdjęciem na Instagramie lub w aplikacji takiej jak Planoly



Jak obsługiwać Instagrama w Managerze Firmy?

Ta wskazówka będzie dosyć prosta, ale często spotykam się z tym, że znajomi nie wiedzą o połączeniu Facebooka z Instagramem.

Po wykonaniu takiego scalenia naszych profili, mamy możliwość nie tylko ustawiania kampanii reklamowych na Instagramie za pomocą Business Managera czy wstawiania posta z Instagrama na nasz profil facebookowy, ale możemy także odpisywać na komentarze pod naszymi zdjęciami w zakładce „wiadomości” na naszym fanpage’u.



To spore ułatwienie, kiedy nasz profil jest duży i codziennie czeka nas kilka godzin moderacji - z pewnością będzie łatwiej w jednym miejscu odpisać na wszystkie komentarze znajdujące się na obu profilach. 

Statystyki na Instagramie - jak sprawdzić?

Niestety, statystyki, jakie widzimy w aplikacji Instagrama nie są szczególnie rozbudowane i dają nam tylko leciutki pogląd na temat naszego profilu.

Oczywiście, zewnętrznych aplikacji do analizy wyników Twojej pracy na Instagramie jest mnóstwo. W moim odczuciu, wartą lepszego poznania jest Iconosquare - posiada wiele funkcji, ale w tym właśnie bardziej rozbudowaną część analityczną.


Po szybkiej integracji Twojego konta z aplikacją, możesz działać ze statystykami swojego konta. Dział analityki to wiele bloków, a najważniejsze z nich to:

  • Statystyki ogólne, w których znajdziesz podstawowe wskaźniki konta, takie jak liczbę opublikowanych postów, liczbę osób, które obserwujesz i które obserwują Ciebie, a także liczbę followersów, którzy przestali obserwować Twoje konto. Łatwo zauważysz tu tendencję, w którą stronę zmierza Twój profil i czy rozwija się tak, jakbyś sobie tego życzył.

  • Społeczność, tu dowiesz się więcej o swoich odbiorcach. Ilu ich jest, kiedy do Ciebie dołączyli, skąd są i jakiej wielkości są ich profile. Poznanie swojej grupy docelowej jest bardzo ważne, szczególnie w procesie dobierania treści, które mogą ich zainteresować.

  • Treść, tu znajdziesz wszystkie informacje dotyczące contentu opublikowanego w przeszłości. Znajdziesz chmurę wykorzystywanych przez Ciebie hashtagów, dzięki czemu ocenisz, czy przypadkiem nie nadużywasz któregoś, a także takie informacje jak np. filtry, które najczęściej wykorzystujesz przy obróbce Instagramowych zdjęć.

  • Zaangażowanie, to zakładka, w której znajdziesz informacje o tym, ile polubień i komentarzy wygenerowały Twoje treści, w jakich godzinach Twoi odbiorcy byli najbardziej aktywni i skłonni do interakcji z Twoimi treściami i w związku z tym, kiedy najlepiej publikować nowe posty.



Rozwiązań, które ułatwiają pracę na Instagramie jest wiele - są to zarówno programy do obróbki zdjęć, dodawania ciekawych efektów do Stories czy narzędzia pomagające w samej dystrybucji treści, które opisaliśmy powyżej.

Które z nich najbardziej ułatwiają Wam życie? A może tak jak my, jesteście zdania, że najlepiej sprawdza się praca u podstaw i prawdziwe zainteresowanie swoimi odbiorcami, a dodatkowe narzędzia są tylko ciekawym akcentem, który często wprowadza nasze działania na wyższy, bardziej profesjonalny poziom? 

Dajcie znać w komentarzach!

Czytaj także:

____________________________________________________________________

Ten artykuł ukazał się pierwotnie w 2017 r., jego autorką jest Weronika Koścista.

Instagram Stories w branży beauty [PORADNIK]

EBOOK: 127 STRON WIEDZY O FB ADS