Optymalizacja reklam na Facebooku, zwłaszcza związana z efektywniejszym wykorzystaniem budżetu reklamowego, w zasadzie nigdy się nie kończy. Żeby zainspirować Was do wydeptywania własnych ścieżek do najlepszych wyników, zebraliśmy 5 najciekawszych wątków z grupy Tygrysy Socialu, której uczestnicy dzielą się swoimi sposobami i sekretami. 

Poniżej znajdziecie zredagowane, ale oryginalne posty z grupy wraz z najciekawszymi odpowiedziami na nie. Każdy wątek jest podlinkowany - wystarczy, że zostaniesz członkiem grupy i będziesz mógł swobodnie do nich wrócić i podzielić się również swoją opinią! 

(Inicjały pochodzą od imion i nazwisk autorów pytań i odpowiedzi. Odpowiedzi zostały zweryfikowane zgodnie ze stanem wiedzy Social Tigers, ale nie bierzemy odpowiedzialności za wdrażanie wynikających z nich wniosków)

1. Optymalizacja reklam na Facebooku - czy należy ręcznie wyłączać adsety, które nie generują dodatniego ROAS tak szybko, jak inne adsety?

Pytanie:

M.P.: Przy kampanii z dużym dziennym budżetem korzystam z kilku różnych adsetów - każda kierowana do innej grupy odbiorców. Zależy mi na tym, żeby CPA było poniżej określonej kwoty i w tym wypadku jest to maksymalnie 10€, a idealnie w okolicach 5-6€. Adsety bardzo różnią się kosztami - jednego dnia potrafią generować dużo stosunkowo tanich konwersji na Facebooku, ale innego koszty bardzo rosną (wszystkie zakończyły już proces uczenia się).

Czy według Was dobrym pomysłem jest dynamiczne (i ręczne) wyłączanie adsetów jeśli widzę, że np. wydały już 15€, a nie wpadła żadna konwersja lub wydały przykładowo 17€ i wpadła tylko jedna? Czy takie działanie może mieszać w algorytmie? Czy może lepiej dać im lecieć i liczyć na to, że algorytm będzie się dalej optymalizować (a może zmienić ustawienia na target CPA)?

Przykładowo, jedna ad grupa wczoraj wygenerowała 30 konwersji po 9€, a dzisiaj wydała JUŻ 45€ i przyniosła 1 konwersję.

Odpowiedzi:

I.W.: Jeśli budżet jest duży a te koszty nie szybują w kosmos to zrobiłabym sobie taki portfel w tanimi i drogimi. Globalnie patrząc koszt będzie ok bo będzie się równoważył wewnątrz portfela. A czasem drogie kliki generują wartościowszego klienta.

Jeśli to tylko przykład to ok ale jeśli tak tylko dziś to zaraz mogą wpaść 3 konwersje w łączynym koszcie np. 50€.

D.K.: Ciekawa kwestia! Myślę że wyłączać nie powinieneś, bo to po prostu statystyka - ostatecznie konwersji dokonują ludzie i może się zdarzyć tak, że któregoś dnia jest ich mniej (więc są droższe). Myślę że dopóki taka sytuacja nie trwa długo (kilka dni), to lepiej nie zatrzymywać.

F.B.G.: Na pewno zbyt wczesne wyłączenie reklamy nie ma sensu. Zwróć uwagę, że jedna konwersja przy 17€ daje Ci koszt konwersji 17€. Ale jak zaraz wpada następna, to masz np. dwie za 18€, czyli już w Twoim limicie. A ten zestaw reklam dopiero się uczy, daj mu 2-3 dni co najmniej. 

Dlatego dałbym mu wydać więcej, w tle puścił remarketing tych osób z inną kreacją, i wyłączał dopiero przy wyższych wydatkach. Ja lubię wyższe stawki ręczne, ale każde konto reklamowe i branża są inne.

I.W.: Jeśli dopiero zaczynasz współpracę, to ja bym pilnowała niskiego kosztu kosztem testów. Te droższe możesz zostawić na później.

Przejdź do oryginalnego wątku na Facebooku (musisz być członkiem grupy).

2. Pozyskiwanie leadów na Facebooku - lepiej optymalizować na ruch do landing page, czy na pozyskiwanie kontaktów?

Pytanie:

D.S.: Czy ktoś kiedyś porównywał wyniki takich kampanii na leady?

Opcja A - reklama na ruch + landing page

Opcja B - lead form z Facebooka

Któraś z tych metod była skuteczniejsza?

Odpowiedzi:

M.Z.: U mnie - opcja B.

K.O.: Z opcją B. jest taki problem, że dużo osób rejestruje się na Facebooku z innego maila, niż użytkowego, i jeżeli masz coś do zobaczenia, a nie pobrania przez maila, to często ludzie nie zmienią.

Jeżeli masz stronę, która się szybko ładuje i jest w pełni responsywna, to możesz tam lepszą treść zamieścić, jakieś video itp. Do tego, jeżeli nie masz integracji i chcesz potem robić lead nurturing, to musisz przenosić ręcznie maile.

Ja robiłem testy i u mnie wyszło bardzo podobnie jeżeli chodzi o ilość leadów, ale zakładając, że jednak nie wszyscy mają tego samego maila na Facebooku co użytkowego, podejrzewam, że wyniki są gorszej jakości, a pracy i tak sporo.

D.S.:  U nas działa kontakt bezpośredni, bo jednak trzeba z ludźmi pogadać - i chodzi w sumie o to która metoda lepsza. Na formularze jest gorszy zasięg, z tego co zauważyłem.

A.B.: Test będzie bardziej rozsądny niż stosowanie czyichś rozwiązań. Chociaż wydaje mi się, że skuteczniejszy będzie landing z opisem, klientami, opiniami i formularzem.

F.B.G.: Prawie zawsze lead ads jest tańszy, nawet uwzględniając niższą średnią jakość leada. Mniej kroków do zostawienia kontaktu i prostota robią swoje. Oczywiście, szukając jak najtańszych leadów, wiele osób poszerza targetowanie w nieskończoność i ich jakość bywa dramatyczna. Ale mówię o porządnie stargetowanych lead adsach.

Przejdź do oryginalnego wątku na Facebooku (musisz być członkiem grupy).

3. Optymalizacja kampanii i zestawów reklamowych - lepiej dodawać nowe zestawy reklamowe, czy dodawać nowe kreacje w już działających zestawach reklamowych?

Pytanie:

K.W.: Lepiej jest dodawać nowy zestaw reklam w kampanii o danym celu, czy optymalizuje się to tak, by mieć stałe zestawy reklam i tylko dodawać nowe kreacje,  a starsze wyłączać? Czy kampania "leci dalej" w taki sposób, nawet jak jest przerwa w emisji? Niby wydaje mi się, że ma to sens, ale z drugiej strony wcześniej ustawiałam nawet każdy post jako nową kampanie i wyniki też były bardzo porównywalne, jeśli były ustawione na te same parametry.

Odpowiedzi:

F.B.G.: Kreacja jest  zbyt ważnym elementem tego, jak optymalizuje się ad set, by dla postów na fanpage'u dawać je Facebookowi wciąż w jednym ad secie. 

K.P.: Nie ma różnic - to czy podmieniam w 1 adsecie czy robię na każdy post nowy adset zależy bardziej od budżetu i ilości adsetów.

S.L.: Jak dla mnie, w większości przypadków opcja numer 2, ale pod pewnymi warunkami. 

Facebook oficjalnie optymalizuje pod kątem celu na poziomie zestawu reklam, nieoficjalnie na poziomie całej kampanii (bierze pod uwagę ogólne wyniki dla danej kampanii). 

Z tego względu wdrażaliśmy u klientów strukturę kont reklamowych opartą o cele reklamowe, zestawy reklam rozbite ze względu na grupy docelowe i kreacje śmigające w ramach określonych zestawów (z uwzględnieniem celu). 

Wnioski mam takie, że najlepiej rozbudowywać dobrze performujące kampanie. Zwłaszcza, że zestawy reklam (grupy docelowe) w większości przypadków są stosunkowo stałe / powtarzalne. A kiedy kampania się „wypala" lub ogólnie koszty rosną (z różnych względów), warto stworzyć nową. 

To oczywiście czasami utrudnia raportowanie itp., ale zauważyłem, że szczególnie dobrze sprawdza się to w przypadku kampanii na ruch, konwersje i aktywności.

Warunek jest taki, że reklamy muszą dotyczyć jednej kategorii produktów / ofert / contentu / czegokolwiek. Czyli nie puszczamy najpierw reklamy dealera samochodowego, później dewelopera. Trzeba więc uwzględnić tematyczne grupowanie reklam w ramach zestawów. 

Przejdź do oryginalnego wątku na Facebooku (musisz być członkiem grupy)

4. Optymalizacja remarketingu dynamicznego - jak często należy dokonywać zmian?

Pytanie:

J.J.: Optymalizacja remarketingu dynamicznego - jak często tam nanosicie zmiany i ile dni dajecie, żeby zobaczyć jak zaskoczy? Ja robię to co około 3-6 dni, głównie bawię się budżetami i kategoriami w katalogu. Ale może to za mało, a może nie edytować, tylko powielać?

No i zastanawiam się, cały czas starą praktyką dzielę grupy na komputer (wyższa stawka) i mobile (niższa stawka), ale może już na prawdę powinno się automatem na urządzenia puszczać?

Odpowiedzi:

N.C.: Nigdy nie rozdzielam kampanii na mobile i desktop. W Google Ads ma to jeszcze jakiś sens, ale FB na tyle dobrze sam dobiera grupy, że nie ma sensu. Co do kombinacji - to czy czekasz, aż FB nauczy się ponownie danego zestawu reklam? Bo 3 dni brzmi na bardzo niewiele, chyba że w tym czasie uzyskujesz 50+ konwersji na grupie reklam.

Analizując kilkadziesiąt kliknięć nie jesteś w stanie uzyskać statystycznej ważności analizy. Skąd wiesz, czy dana zmiana to nie tylko chwilowa fluktuacja? Bez obserwacji przez więcej niż 3 dni wszystkie zmiany, które wprowadzisz będą bazować na bardzo skąpych a więc i niewiarygodnych danych :). Pamiętaj, że reklamy oglądają ludzie. W poniedziałek może być boom, we wtorek flauta bo np piękna pogoda i ludzie nie siedzą na fejsie.

K.P.: Nie rozdzielaj mobile i desktop, o ile Twoim celem nie będzie puszczenie kampanii na danym urządzeniu. Jak często nanoszę zmiany? Czasem co 2 dni, czasem co 2 miesiące - to zależy.

5. Optymalizacja zasięgu - jak dotrzeć do obcokrajowców mieszkających w Warszawie?

Pytanie:

M.P.: Chciałabym stargetować reklamę FB na obcokrajowców mieszkających w Warszawie. Wielu z nich w swoim profilu na FB jako miejsce zamieszania nie ma nic podanego lub poprzednie miejsce zamieszkania w innym kraju. 

Czy w Lokalizacji wybrać:

- Wszyscy w tej lokalizacji

- Osoby mieszkające w tej lokalizacji

- Osoby, które niedawno były w tej lokalizacji

- Osoby podróżujące w tej lokalizacji

Nie bardzo łapię różnice - na jakiej podstawie FB to określa?

Odpowiedzi:

F.B.G.: "Podróżujący" to ci, którzy są 250 km od domu i byli w danym miejscu teraz, albo w ciągu ostatnich 2 tyg. "Byli niedawno", to po prostu mignęli w tym miejscu.

Musisz znaleźć zainteresowania typowo lokalne dla np. San Francisco, stargetować angielski (US) i może wykluczyć do tego polski. Trzeba pogodzić się, że część budżetu zostanie przepalona. 

P.B.: Stargeruj na wszystkich mieszkających w Warszawie i dodaj różne języki poza polskim.

F.B.G.: Nie, tam wpadną przede wszystkim Polacy, którzy znają te języki ???? pobaw się potencjalnym zasięgiem, dużo za dużo tych ludzi, żeby to byli obcokrajowcy.

P.B.: Rzeczywiście widzę ten problem, o którym wspomina F.B.G. z angielskim, może hiszpańskim - tam wpadną wszyscy, którzy mają ustawiony ten język na FB. Ale np. jeśli chodzi o ukraiński to pokazuje się 53 tys. osób, co jest już prawdopodobną liczbą, biorąc pod uwagę studentów i pracujące tu osoby. Kolejny pomysł to targetowanie ekspatów, a konkretnie osoby mieszkające w Warszawie + w szczegółowym targetowaniu: Zachowanie -> Ekspaci -> Mieszka za granicą. Tutaj pokazuje się 190 tys. osób.

Przejdź do oryginalnego wątku na Facebooku (musisz być członkiem grupy).

DOŁĄCZ: SZKOLENIE JAK DLA SWOICH