Z naszej flagowej publikacji, "Księgi Adsów", korzysta ok. 13 tysięcy osób - ponad 11 tys. pobrało ją, gdy była udostępniona za darmo, zaś 1200 zakupiło ją w późniejszym okresie. Z tej okazji skontaktowaliśmy się z naszymi czytelnikami, by dowiedzieć się, jak wiedza zawarta w ebooku przekłada się na codzienną pracę i biznesowe efekty. 


Księga Adsów - opinie

Trzech czytelników  w duchu tygrysiej transparentności odsłoniło przed nami swoje wyniki! Jeśli przyjrzysz się tym user case'om, możesz odnieść wrażenie, że... to żadna filozofia. I będziesz miał rację! 

Za dużo mamy w tej chwili w branży "szamanów", którzy z profesjonalnej komunikacji i wiedzy o systemie reklamowym robią rocket science. Oczywiście, wiedza o tym, jak konstruować przekaz marketingowy czy też doświadczenie w poprawnym organizowaniu lejka sprzedażowego i dalszym "przesączaniu" przez niego leadów jest niezbędna, by osiągnąć sukces w mediach społecznościowych.

Ale "Księga Adsów" i poniższe sukcesy udowadniają, że ta wiedza jest w zasięgu ręki. 

Przejdźmy do rzeczy!

Jacek Waleczek, Manificco Bielizna & Brafitting


Moja żona od 2 lat prowadzi salony z bielizną i brafittingiem, gdzie pod okiem certyfikowanej brafitterki każda kobieta znajdzie bieliznę dla siebie. Ma dwa salony - w Jastrzębiu-Zdroju i Żorach. Z uwagi na moje doświadczenie w zarządzaniu oraz sprzedaży, wspieram ją od strony sprzedażowej oraz obsługi social media, sam przygotowuje grafiki i nadzoruje kampanie reklamowe.

Jakie działanie/strategię, o której dowiedziałeś się z Księgi Adsów, zastosowałeś w swojej działalności?

Kampania polegała na pozyskiwaniu kontaktów. Za spotkanie z brafiterką i zakupy w dniu spotkania w naszym salonie oferowaliśmy rabat o wartości 30 zł (odliczane od paragonu).

Dzięki Księdze Adsów z łatwością przygotowałem kampanie, dość precyzyjnie wybrałem grupę docelową oraz zainspirowałem się w przygotowaniu kreacji reklamy. Podsumowując na liczbach - z inwestycji 300 zł w reklamę udało się pozyskać ponad 1200 zł obrotu (licząc już po rabacie, o jaki obniżaliśmy wartość zakupów).

W sumie wynik niby fajny, jak na pierwszy raz, ale teraz wiem już, co mogę zrobić lepiej, aby jeszcze bardziej obniżyć średni koszt konwersji: na pewno pochyliłbym się nad lokalizacją odbiorców i raczej ograniczyłbym się do tych, którzy mieszkają w naszym mieście lub najbliższej okolicy. Oprócz standardowego targetowania na zainteresowania (bielizna, biustonosz, majtki), należy również targetować na marki związane z tą branżą.

W kampanii testowaliśmy kilka kreacji z różnymi grafikami i copy oraz grupy docelowe.



Warto również zwrócić uwagę na to, że sukces takiej kampanii w bardzo dużym stopniu zależy od obsługi pozyskanego leada. Po przekazaniu kontaktów obsłudze sklepowej na bieżąco monitorowałem etap w lejku sprzedażowym, a także przepracowałem standardy obsługi w taki sposób, by jak najwięcej osób wyszło z pełnymi siatkami zakupów. 

Efekty:

  • Do salonów dotarło ponad 60% pozyskanych kontaktów
  • Średnia wartość zakupów była o 50% wyższa w stosunku do osób wchodzących do salonu "z ulicy"
  • 1200 zł wygenerowanego obrotu

Oryginalna treść copy na reklamie:

Czy wiesz że blisko 80 procent kobiet ma źle dopasowany biustonosz?

Źle dopasowany biustonosz może wiązać się z wieloma problemami zdrowotnymi:

• ból karku

• ból ramion

• ból pleców

• podrażnienia skóry spowodowane przez otarcia

• nieodwracalne uszkodzenie więzadeł i w rezultacie ból piersi i ich opadanie

• wywołujący dyskomfort ucisk tkanki piersi powodowany przez źle dopasowane fiszbiny

Jeżeli zaobserwowałaś powyższe objawy u siebie, upewnij się że twój biustonosz jest dobrze dopasowany.

Umów się na spotkanie z naszą brafitterką jeszcze dziś (bez zobowiązań zakupowych). 

Na spotkaniu poznasz tajniki brafittingu. Dowiesz się jaki powinnaś mieć rozmiar biustonosza. Spokojnie w komfortowych warunkach w pełni zaopiekowania przymierzysz wszystkie konstrukcje biustonoszy i razem wybierzecie najlepszą dla Ciebie. Dowiesz się na co zwracać uwagę przy wyborze biustonosza oraz na co zwracać uwagę w trakcie jego użytkowania.

Jeżeli się zdecydujesz na zakup w trakcie spotkania, otrzymasz od nas rabat 30 zł na cały asortyment, który odliczymy od wartości paragonu.

Dzięki "Księdze Adsów" zrozumiałem siłę kreacji - konieczność testowania różnych pomysłów (ale z głową!) i dostarczania konkretnej wartości w zamian za oczekiwaną akcję od użytkownika. 


Paulina Wołek, park trampolin/sala zabaw dla dzieci

Choć byłam po różnych kursach/ szkoleniach (nawet w ST) wracam do książki i tabelek z celami reklamowymi przy każdej nowej reklamie. 

Pracuję jako marketer dla firmy posiadającej park trampolin oraz salę zabaw w Warszawie. Ponieważ mój szef nie był przekonany do dużych wydatków na Facebooka, musiałam zmieścić się w mikrobudżecie (po 200 złotych na każdą z dwóch reklam) i pokazać wyraźny zwrot.

Jakie działanie/strategię, o której dowiedziałeś się z Księgi Adsów, zastosowałaś w swojej działalności?

Mechanizm był prosty:

Ustawiłam kampanię z celem "Reakcje", skierowaną do obu płci, w wieku maksymalnie 45/50 lat. Zawęziłam o rodziców dzieci w wieku +6 lat, a także zainteresowania związane z rodzicielstwem. Ciekawym tipem, który usłyszałam od Franciszka, było wpisanie w wyszukiwarkę Facebooka słowa "dziecko", aby poznać fanpage'e z tej kategorii. Ze względu na umiejscowienie obiektów poza ścisłym centrum miasta, reklamę skierowałam do mieszkańców Białołęki, Targówka, Pragi, Legionowa, Ząbków oraz Bielan.

Użytkownicy komentowali post - ja podbijałam zasięgi lajkami/ komentarzem, a w wiadomości prywatnej wysyłałam prezent w postaci darmowej wejściówki oraz z rabatem na zorganizowanie urodzin w naszych progach. 




Wejściówki były ważne w dni i godziny, kiedy w obu obiektach jest zmniejszony ruch. 

Efekty:

  • Łącznie ok. 1000 interakcji
  • ok. 75 tysięcy zasięgu w grupie docelowej
  • Sprzedane usługi organizacji urodzin, wzrost świadomości marki
  • Twardy, mierzalny dowód dla szefa, że warto inwestować w FB :)

Menadżera reklam znam, ale książka i całe Social Tigers nauczyło mnie patrzenia na reklamy w inny sposób.

W jaki?

Logiczny, uporządkowany, bardziej kreatywny. Postrzegam tworzenie kampanii w szerszym kontekście - taki "zoom out" z poziomu taktyki do poziomu strategii. Zawsze wracam do tabelki celów reklamowych i każdemu polecam tę książkę!

No i najważniejsze - wartość dla odbiorcy. Nie tylko KUP, ale najpierw "spróbuj i przekonaj się jaki jest produkt". 

Kamil Rzeźnik, marketer, weselny wodzirej (DJ Lama), prowadzi lokalny fanpage miasta Kluczbork

Zajmuję się marketingiem w firmie Europejskie Centrum Innowacyjne, a w weekendy jestem wodzirejem (choć ostatnio również coraz częściej w tygodniu!). Ponadto prowadzę stronę społecznościową na FB o nazwie Kluczbork - Społeczność na której robię zasięgi miesięczne na poziomie 50 000 osób (strona ma 3300 fanów). Wszystko organicznie.

Jakie działanie/strategię, o której dowiedziałeś się z Księgi Adsów, zastosowałeś w swojej działalności?

W "Księdze Adsów" poznałem w 100% działanie wszystkich opcji targetowania na Facebooku i teraz potrafię je wykorzystywać w zależności od potrzeb. 

Mam dwa fanpage'e, w których stosuję wiedzę zdobytą w ebooku. 

Po pierwsze - usługi wodziereja. 

Dzięki wiedzy dotyczącej targetowania, za około 150 zł udało mi się za pomocą kampanii z celem "Wiadomości" dotrzeć do ponad 20 potencjalnych klientów, z których trzech podpisało umowy, każda na kwotę 3 tysiące złotych.

Poniżej screen z tej kampanii - trwa ona już od jakiegoś czasu, więc liczby są większe.


Zadziała dobra optymalizacja, odpowiednia grupa odbiorców oraz prosta kreacja reklamowa. 

Do dzisiaj tych klientów jest oczywiście nieco więcej, chociaż ostatnio odkryłem parę karygodnie popełnianych przez siebie błędów - np. 4 kampanie z różnymi celami bijące się o 1 niewielką grupę odbiorców...

Po drugie - fanpage społeczności z Kluczborka. 

Tutaj jedyna kampania płatna, jaką prowadzę, polega na pozyskiwaniu dobrze sprofilowanych, zaangażowanych fanów wśród lokalnej społeczności. Posty organicznie docierają średnio do od 3 do 5 tysięcy osób (czasem nawet od 5 do 14 tys.), a z fanpage'a posiadającego trochę ponad 3000 fanów udaje się miesięcznie dotrzeć do 50 tys. osób.

Lajki pozyskiwałem początkowo za 9 groszy, w tej chwili za 26 gr.


Uzyskiwane zasięgi przekładają się na wyraźne zainteresowanie stronę - jak wcześniej nikt nie zwracał uwagi na "Kluczbork - Społeczność", tak teraz, dodając newsy, wszystkie lokalne fanpage'e mnie oznaczają, a także gazety czy urząd miasta!


Ebook "Księga Adsów 2.0" sprawdzi się wszędzie w małych i średnich biznesach - jeśli tylko wprowadzisz w życie przekazywaną wiedzę, gwarantujemy efekty! 

Swój egzemplarz kupisz, klikając przycisk poniżej:


Jak robią to Tygrysy? 5 naszych najciekawszych postów z ostatniego miesiąca [+STATYSTYKI]

KSIĘGA ADSÓW 2.0 - KUP TERAZ ZA 36,90 ZŁ