Instagram – czym jest, każdy wie, żeby nie powiedzieć: widzi. Jeden z najpopularniejszych kanałów social media, niepozorna aplikacja, która w krótkim czasie stała się genialnym narzędziem komunikacji.

Zastanawiasz się, jak zrobić dobre zdjęcie na Instagram?

Poniżej znajdziesz kilka prostych, ale niezwykle ważnych wskazówek, które pomogą Ci zrobić dobre zdjęcie na Instagrama, a tym samym przyciągną uwagę osób zainteresowanych Twoim produktem lub usługą. Spraw, żeby potencjalny klient patrząc na Twoje zdjęcia, pomyślał: ,,Tak, chcę to mieć!”. Do dzieła!

1. Najpierw POMYSŁ, potem zdjęcia

Wyznacz strategię i ją realizuj. W robieniu zdjęć trzymaj się jednego stylu, od początku do końca. Postaraj się, żeby był on spójny z Twoją stroną internetową lub Twoim sklepem, dzięki temu wykreujesz określony wizerunek i trafisz do konkretnej grupy odbiorców, która się z nim utożsamia. Będą oni chętniej udostępniać zdjęcia z Twoim produktem lub zrobione w miejscu, w którym prowadzisz działalność, a to z kolei stanowi dla Ciebie dodatkową reklamę. Widzisz, jak wiele zależy od pomysłu?



2. SPRZĘT

Żyjemy w czasach, kiedy kwestia tego, czym robimy zdjęcia, schodzi na drugi plan. W 2017 roku po raz pierwszy w historii do sprzedaży trafiły dwa magazyny, których zdjęcie okładkowe było robione telefonem! Przełomu dokonał magazyn ,,Billboard’’, a niewiele później, w maju, fotograf Georges Antoni użył Iphone’a 7 Plus do realizacji sesji dla australijskiego ,,Elle’’. A nie jest to pewnie ostatni taki przypadek w tym roku – do jego końca zostało jeszcze przecież trochę czasu… ;) Reasumując: jeśli potrafisz prawidłowo ustawić parametry w aparacie fotograficznym – rób nim zdjęcia, ale jeśli nie… wystarczy telefon z dobrym aparatem.

3. CO NA ZDJĘCIU?

Staraj się robić zdjęcie z odpowiedniego poziomu, czyli nie ustawiaj się ani zbyt wysoko, ani zbyt nisko. Znajdź linię (np. krawędź budynku, horyzontu, ściany, drzwi, stołu) i uchwyć ją tak, by znalazła się w pozycji jak najbardziej równoległej względem krawędzi zdjęcia. Drobne odchylenia poprawisz później w programie do obróbki zdjęć.

#Protip: Przeczytaj nasz wpis, jeśli zastanawiasz się, jakie są aktualnie rozmiary grafik na Facebooku.

Instagramowy trend to zdjęcie „z lotu ptaka’’, czyli #flatlay:

A. Skup się na jednej rzeczy, która znajdzie się pośrodku kadru, a reszta niech będzie tylko dodatkiem rozmieszczonym wokół niej. Nazwijmy to „uporządkowanym bałaganem”.

B. Poukładaj wszystko równo, w kwadracie lub prostokącie. Stań na podwyższeniu (np. na krześle), tak żeby uchwycić wszystko z góry. To recepta na zdjęcie idealne – poruszysz nim szczególnie minimalistów, których obecnie nie brakuje.


4. Dobre ŚWIATŁO to podstawa!

Rób zdjęcia w świetle dziennym i baw się cieniami! Tworzą niesamowity efekt.

5. Nie ucinaj tego, co nie powinno być ucięte – czyli zadbaj o KADR

Zdjęcia na Instagramie tworzą kafelki. Oznacza to, że na Twoim feedzie widnieją one jako kwadraty. Warto wcześniej zwrócić uwagę na to, w którym miejscu zdjęcie zostanie przycięte przez aplikację i zrobić je, mając to na uwadze.

6. FILTRY

Często pomagają w ,,ujednoliceniu’’ zdjęcia, tzn. podkreślają to, co lepsze i niwelują drobne błędy, które popełniliśmy przy doborze światła. Im mniej filtrów stosujesz, tym lepiej. Ogranicz się do 1-2 filtrów i na nich bazuj. Podobna kolorystyka wpłynie na spójność Twojego profilu. Osobiście polecamy szczególnie dwie aplikacje: ,,VSCO Cam’’ i ,,Rookie Cam’’.



Ufff, zastosowałeś się do rad i udało Ci się stworzyć zdjęcie, którym z dumą możesz pochwalić się na Instagramie? Przed Tobą kolejne zadanie. Nie zapomnij, że realizujesz początkowo opracowany pomysł.

Spójna treść to podstawa sukcesu! Od teraz udostępniając zdjęcie, myśl nie tylko o nim jednym, ale również o kolejnych dziewięciu, które dodasz i o ostatnich dziewięciu, które dodałeś. Tym sposobem potencjalny klient nie będzie mógł oderwać wzroku od tworzonego przez Ciebie feedu, a skoro nie przestanie patrzeć, nie przestanie też kupować :) 


Czytaj także:

Jak planować posty na Instagramie - aplikacja Planoly

EBOOK: 127 STRON WIEDZY O FB ADS