Jesteś jedną z tych osób, które chciałyby zwiększyć efektywność prowadzonych kampanii na Facebooku? Zacznijmy od podstaw -  czyli od analizy danych na podstawie których będziemy optymalizować nasze działania. Pomoże nam w tym Pixel Facebooka - poniżej znajdziesz instrukcję jego instalacji na platformie Shoper


Jak zainstalować Pixel Facebooka - Shoper

Specjalnie na potrzeby dzisiejszego wpisu założyliśmy dla Was sklep testowy na platformie www.shoper.pl. Dzięki temu dane i liczby, które zobaczycie na screenach we wpisie nie przedstawiają realnych danych naszych klientów. Dbamy o bezpieczeństwo danych, bo RODO :)

A więc od początku. Nie będę Wam mówił do czego służy Pixel Facebooka, ponieważ informacje o nim znajdziecie na naszym blogu oraz w oficjalnej pomocy Facebooka

Ważne jest tylko, aby zainstalować Pixel poprawnie, czyli wraz z mierzeniem konwersji.

Co to są konwersje i jakie będziemy mierzyć?

Konwersje to określone przez nas czynności na stronie, jakie wykonuje użytkownik. Facebook ma przygotowaną listę najpopularniejszych konwersji standardowych i my będziemy chcieli z nich skorzystać. A dokładnie to wykorzystać poniższe konwersje:

- wyświetlenie strony (Page View)

- wyświetlenie strony docelowej, np. produktowej (View Content)

- dodanie do koszyka (Add To Cart)

- inicjacja zakupu (Initiate Checkout)

- zakup (Purchase)

Na szczęście wszystkie te konwersje są natywnie zainstalowane w ustawieniach Shopera, należy je tylko uruchomić.

Aby to zrobić musimy się zalogować do naszego Business Managera, wejść do zakładki Piksele:


A następnie skopiować numer ID naszego Pixela:


Następnie logujemy się do naszego sklepu na Shoperze i wchodzimy do zakładku apliakcje. Z listy aplikacji wybieramy Facebook Pixel &Dynamic Ads:


Wybieramy zainstaluj aplikację a następnie potwierdzamy regulamin i instalację. Po zainstalowaniu aplikacja pojawi się w zakładce Moje aplikacje.

Wybieramy aplikacje z listy, wchodzimy do środka i klikamy Facebook Pixel Settings, następnie wklejamy nasz numer Pixela i klikamy Zapisz.


Wchodzimy na nasz sklep i za pomocą wtyczki Facebook Pixel Helper, sprawdzamy, czy Pixel faktycznie działa i zbiera dane:


Jak pewnie zauważyliście, po drodze otrzymaliśmy 2 ostrzeżenia.

Pierwsze w panelu Shoper, informujące nas o tym, że nie została zrobiona integracja z Google Shopping. Drugie - w narzędziu Facebook Pixel Helper, mówiące o braku powiązania pomiędzy katalogiem produktów a Pixelem.

Integracja, którą właśnie wykonaliśmy, pozwoli nam zebrać dane do Facebook Analytics, jednak nie wystarczy do uruchomienia reklam dynamicznych z katalogiem produktów (czyli takiego rodzaju kampanii, która umożliwia pokazywanie niedoszłym klientom produktów, które dodali do koszyka lub oglądali w sklepie). 

Katalog produktów na Facebooku - reklamy dynamiczne

Musimy wrócić do naszego panelu administracyjnego w Shoperze. Z menu głównego wybieramy Konfiguracja, następnie Integracje, następnie Inne i na końcu - Google Shopping:


Klikamy Konfiguruj, a następnie przy opcji Aktywność zmieniamy suwak na TAK. Następnie klikamy Aktualizuj kategorie.

Po zaktualizowaniu, pojawi nam się liczba kategorii (około 5000) oraz hiperłącze Link do dokumentu XML. Po kliknięciu w nie, przejdziemy do pliku XML z produktami.

Ten sam link mamy zapisany w aplikacji Facebook Pixel & Dynamic Ads, którą już wcześniej instalowaliśmy.

Kopiujemy link do pliku i przechodzimy do Business Managera.

Wchodzimy do zakładki Katalogi i wybieramy Utwórz katalog. Z listy opcji wybieramy Handel detaliczny. Następnie wybieramy Prześlij informacje o produktach.

Wybieramy Business Managera, do którego ma być podłączony nasz katalog (powinien być do tego samego co konto reklamowe i Pixel), nazywamy go i klikamy Utwórz. Następnie z listy wybieramy Źródła danych produktów i klikamy Dodaj produkty. Z opcji wybieramy Używaj zestawienia danych.

Następnie uzupełniamy opcje jak na poniższym screenie, wklejając link do swojego pliku XML z produktami:


Po kliknięciu Zacznij, przesyłanie produkty bedą dodawane do Facebooka. Może to potrwać kilka minut. Następnie wchodzimy w Ustawienia z listy po lewej stronie i w okienku Źródła zdarzeń, klikamy Połącz źródła zdarzeń. Z listy wybieramy nasz Pixel i klikamy Gotowe.

Teraz nasz Pixel i Katalog produktów są połączone i możemy tworzyć reklamy dynamiczne!

Dla pewności możesz jeszcze sprawdzić narzędziem Facebook Pixel Helper czy wszystko działa:



Jak widać, nasza spódnica plisowana Mango jest w katalogu produktów gotowa do reklamowania! :-)

Przeczytaj także:


Audience Insights – jak wykorzystać wiedzę o fanach w kampanii?

EBOOK: 127 STRON WIEDZY O FB ADS