Śledząc newsy z branży marketingowej, łatwo poczuć się jak na dalekowschodnim targowisku. 

Z jednej strony specjalista od SEM zaklina pozycje w wyszukiwarce, z drugiej kuglarz żongluje możliwościami targetowania, które posiadają FB Ads. W namiocie wróżka przepowiada rekordowe ROI z "the next big thing", jakiekolwiek dla tego sezonu by ono nie było. Na podeście uliczny kapłan mobile nawraca wszystkich na jedyną słuszną drogę. 

Spójrz na to wszystko spokojnym okiem. Długofalowy sukces to stała optymalizacja zróżnicowanych działań i obszarów. Nawet social media, w które bardzo mocno wierzymy, to jeden z elementów sukcesu firmy, na który składa się przejrzystość działań, obsługa klienta, inne kanały promocji, rozpoznawalność marki i setki innych czynników. Nigdy nie będzie "łatwo", gdyby tak było, to właściciele tych wszystkich stoisk na straganie byliby już dawno milionerami.

Jeśli kontaktuje się z Tobą firma, która obiecuje złote góry i rozwiązanie wszystkich problemów bez znajomości Twojego biznesu, prawdopodobnie kłamie. Dobra gadka i kilka sztuczek to dość, żeby naciągnąć kogoś na bazarze, ale jeśli liczysz na realne wsparcie, przygotuj się na trudne pytania i niewygodne odpowiedzi. 

Na wszystkie Wasze pytania odpowiemy w kolejnych tipach - jeśli macie dodatkowe, to piszcie w komentarzach lub w prywatnej wiadomości.