Bezczelny i niesamowicie skuteczny Gary Vaynerchuk dostarcza w swoich wywiadach dużo wiedzy, motywacji i konkretnych rozwiązań.

Powyższy cytat świetnie oddaje jego markową strategię z książki „Jab, jab, jab, right hook”. Zakłada ona, że kiedy pojawiamy się na rynku, nie zasługujemy w żaden sposób na uwagę publiczności. Aby na nią zasłużyć, musimy skupić się na interesie widza i dostarczyć mu atrakcyjne lub pomocne treści, stopniowo oswajając go z marką. Dopiero po serii takich „lewych prostych” możemy sprawić, że spojrzy on na nas przychylniej i będzie gotowy na sprzedażowy "prawy sierpowy".

Nawiązanie w ten sposób do miłości rodziców brzmi cynicznie, ale Gary nie ma w zwyczaju przebierać w słowach. Sam cytat dobrze wpasowuje się w specyfikę mediów społecznościowych - skutecznie zatrzymuje uwagę i wywołuje emocje.

Początek tygodnia to dobry moment, żeby przemyśleć dwie związane z cytatem sprawy: 

  • w skali makro zastanówcie się, czy trzymacie się strategii „lewych prostych”
  • w skali mikro zastanówcie się, czy w pojedynczych postach zatrzymujecie skutecznie uwagę odbiorcy podczas scrollowania Facebooka

Życzymy Wam dużo siły w przedświątecznym tygodniu!