Dzisiejszy #TIGERTIP dotyczy pozyskiwania fanów. Fani to dla nas przede wszystkim baza ludzi, do których można taniej dotrzeć z komunikatem reklamowym. Ich znaczenie na Facebooku jest mniejsze niż kiedyś, ale nie warto kompletnie ignorować ich przyrostu.

Oto trzy sprawdzone na naszym fanpage'u sposoby ich pozyskiwania przy minimalnych środkach:

1. Wartościowy content

Stwórzcie cotygodniowy cykl z contentem wyraźnie sprofilowanym pod Waszą grupę docelową i informujcie ją o tym w powtarzalny sposób – poprzez reklamy, na grupach Facebook, na LinkedIn, Twitterze i wszędzie, gdzie jesteście w stanie wygenerować dodatkowy zasięg tej informacji.

2. Promocja najpopularniejszych treści

Promujcie najlepsze wpisy do grupy docelowej. Kampania polubień to często wyrzucanie pieniędzy w błoto, kiedy możecie po prostu zajrzeć do Ads Managera, który wpis wywołał najwięcej polubień i włożyć w niego większa kwotę. Do tego jeśli piszecie podobne wpisy na co dzień, jest dużo większa szansa, że zdobędziecie w ten sposób lojalność osób, które naprawdę zainteresują kolejne wpisy.

3. Marketing szeptany

Stosujcie marketing szeptany w swojej branży. Nie wywołuje on bezpośrednio polubień, ale ludzie, z którymi wejdziecie w interakcję będą mieli większą szansę zareagować na Wasze treści w przyszłości, a wtedy reklama będzie skuteczniejsza. Pamiętajcie tylko, że w takich komentarzach nie piszecie o sobie, tylko o treści, pod którą komentujecie.

...A jeśli nie interesuje Was jakość fana, po prostu ściągnijcie najpopularniejsze zdjęcie pieska z pieskowego fanpage'a, wypromujcie go najszerzej jak się da i oprócz aktywności po 0,25 gr zyskacie masę bezwartościowych fanów taniej niż na Allegro ;)