Willisch

KLIENT: Willisch 
CEL: zainteresowanie franczyzobiorców ofertą, promocja otwarć kolejnych lodziarni i zbudowanie lokalnej świadomości marki
ZAKRES WSPÓŁPRACY: social media
AUTORZY SUKCESU: Franciszek Georgiew, Katarzyna Mazurkiewicz


Współpraca z Willischem – jak to się zaczęło?

Willisch to rodzinna firma od 30 lat produkująca naturalne, rzemieślnicze lody. Pierwsza lodziarnia powstała w latach 80. w Wągrowcu – urokliwym mieście w województwie wielkopolskim, skąd wywodzą się tradycje biznesowe rodziny Willischów. W roku 2016 firma postawiła na rozwój: przeprowadziła gruntowny rebranding i wdrożyła ofertę współpracy, aby dokonać ekspansji na rynku poprzez zakładanie kolejnych lokali franczyzowych.

Musieliśmy skupić się na 2 następujących celach:
- zainteresowanie ofertą potencjalnych franczyzobiorców oraz pozyskanie od nich kontaktów, co miało później ułatwić omówienie warunków ewentualnej współpracy,
- budowanie świadomości marki w miejscowościach, w których miały otwierać się nowe lodziarnie Willisch.

Oprócz tego, niezwykle istotne było skuteczne dotarcie do mieszkańców tych miejscowości z informacją o planowanych otwarciach, podczas których na każdego gościa czekała atrakcyjna promocja (do dwóch porcji lodów – trzecia gratis). Otwarcia te miały być momentem zapoznania nowych klientów z marką i zachęcenia ich do częstszych odwiedzin.

Zastosowanie lead ads na Facebooku

Do pierwszego z celów wykorzystaliśmy reklamę z formularzem kontaktowym – lead ad. Każda osoba, która po zobaczeniu kreacji reklamowej dotyczącej oferty franczyzowej była nią zainteresowana i chciała skontaktować się z firmą Willisch, aby poznać więcej szczegółów, musiała kliknąć w towarzyszący reklamie przycisk. Wówczas wyświetlał się jej formularz z prośbą o pozostawienie numeru telefonu i adresu e-mail. Dane te służyły później przedstawicielowi Willischa do kontaktowania się z potencjalnymi franczyzobiorcami.

Targetowaliśmy tu osoby z grupy docelowej, która została zbudowana poprzez wgranie bazy e-mailowej innych franczyzobiorców do systemu reklamowego Facebooka i utworzenie dla niej grupy podobnych odbiorców (tzw. lookalike’ów). Korzystaliśmy też z remarketingu w przypadku osób, które kliknęły w przycisk, ale nie zdecydowały się na wypełnienie formularza.

Geotargetowanie i dark posty

Przy promocji nowych punktów skorzystaliśmy z wydarzeń, dark postów „spersonalizowanych” dla konkretnych miejscowości oraz publikowanych mniej więcej raz na tydzień postów na stronie głównej – adresowanych do wszystkich lokalizacji.

Co istotne, duża część nowych lokali otwierała się w miejscowościach stosunkowo niedużych (np. w Śremie – ok. 30 tys. mieszkańców – czy Chodzieży – ok. 20 tys. mieszkańców). Dlatego też – wyjątkowo – zdecydowaliśmy się wyłącznie na geotargetowanie w obrębie miejscowości i czasem jej promieniu, bez dodatkowego zawężania o zainteresowania czy wiek. Natomiast w większych miastach, takich jak Szczecin i Bydgoszcz, geotargetowanie obejmowało promień kilku kilometrów wokół lokalu.

Istotne było też tworzenie zestawu reklam dla każdej miejscowości z osobna – nawet wówczas, gdy kreacja była taka sama dla wszystkich odbiorców. W ten sposób FB wyświetlał reklamę równomiernie w każdej z miejscowości. Gdybyśmy bowiem stworzyli jedną, zbiorczą grupę dla wszystkich lokalizacji, system reklamowy Facebooka wydawałby pieniądze tylko tam, gdzie miałby najlepsze wyniki – co mogłoby się skończyć tym, że finalnie reklama docierałaby wyłącznie do odbiorców z 2-3 najlepiej reagujących miejscowości.

Efekty naszych działań

W wyniku kampanii lead ads pozyskaliśmy kontakt telefoniczny do ponad 200 przedsiębiorców, spośród których kilkunastu zdecydowało się na spotkanie, a kilku na nawiązanie współpracy. W efekcie wiosną 2017 roku Willisch otworzył 8 nowych lokali franczyzowych za kilkadziesiąt tysięcy złotych – przy średnim koszcie 18 zł za leada (z wynagrodzeniem agencji)!

Promocja otwarć przyniosła bardzo dobre efekty – unaocznione przez długie kolejki ustawiające się po lody. Dzięki osobom, które zainteresowały się wydarzeniami na Facebooku, uzyskaliśmy jeszcze jedną bazę odbiorców do remarketingu. Z kolei liczne reakcje na posty dały nam możliwość zaproszenia lajkujących nasze treści osób do polubienia fanpage’a. W ten sposób, w czasie trzymiesięcznej promocji, udało nam się zwiększyć liczbę fanów strony z 16 925 do 24 153 osób – bez wydania złotówki na reklamę na polubienia strony.
Autorzy sukcesu:

Franciszek Georgiew

Founder

Katarzyna Mazurkiewicz

Social Media
Opinia klienta: