Współpraca z Top Student House Warsaw – jak to się zaczęło?

Współpraca z prywatnym akademikiem Top Student House Warsaw rozpoczęła się od próbnej kampanii o mikroskopijnym budżecie. Po stronie klienta absolutnie brakowało wiary, że Facebook może przynieść rezultat biznesowy. Prowadzony jak dotąd przez wykwalifikowanego freelancera profil nie przyniósł bowiem ani jednej rezerwacji… Założony budżet nie przewidywał marginesu na przeprowadzenie testów, dlatego skupiliśmy się na najprostszych i sprawdzonych rozwiązaniach.

Targetowanie reklamy na Facebooku – zawężanie grupy odbiorców

Na nasze szczęście we wrześniu 2016 roku dostępna była już jedna z nowych funkcji systemu reklamowego Facebooka, wcześniej dostępna tylko za pośrednictwem narzędzia FastTony.es. Chodzi o targetowanie osób, które spełniają jednocześnie dwa lub więcej różnych kryteriów zainteresowań – czyli tworzenie podzbioru z części wspólnej kilku grup odbiorców.

Spodziewaliśmy się, że możemy wygenerować kilka zapytań i przynieść zwrot z inwestycji w reklamę, jednak finalne efekty przerosły nasz najbardziej optymistyczny scenariusz.

Efekty naszych działań

Pomimo kierowania całego ruchu na skrzynkę mailową recepcji i stronę internetową Akademika do skrzynki odbiorczej fanpage’a wpadały dziesiątki bardzo konkretnych zapytań na wynajmy trwające nawet kilka semestrów.

Pierwszy raz spotkaliśmy się również z sytuacją, w której klient poprosił nas o wyłączenie kampanii, ponieważ ilość zapytań przerosła jego możliwości odpowiadania.

To jedna z najciekawszych i jednocześnie najprostszych kampanii, które przeprowadziliśmy. Pokazuje ona siłę kategorii reklamowych Facebooka, których odpowiednie połączenie pozwala wyłonić osoby najbardziej zainteresowane konkretnym produktem czy usługą.

Dokładny sposób targetowania to oczywiście nasze know-how, którym dzielimy się na prelekcjach i szkoleniach i jest możliwe do powtórzenia w dowolnym akademiku czy hostelu, którego targetem są właśnie studenci.