pit bull west coast

KLIENT: Pit Bull West Coast 
CEL: wsparcie działań sprzedażowych marki oraz podbudowa wizerunku w social media
ZAKRES WSPÓŁPRACY: social media
AUTORZY SUKCESU: Aleksander Foks, Franciszek Georgiew


Współpraca z Pit Bull West Coast – jak to się zaczęło?

Pit Bull West Coast to polska marka odzieżowa, której produkty są chętnie używane przez sportowców – zwłaszcza mieszanych sztuk walk. Marka zajmuje się produkcją zarówno odzieży codziennego użytku (koszulki, bluzy, spodenki), jak i wyspecjalizowanych narzędzi (rękawice, rashguardy, legginsy, tarcze), które z powodzeniem są użytkowne przez współczesnych gladiatorów na matach i w klatkach.

27 maja na Stadionie Narodowym odbywał się największy w Europie (i drugi na świecie) event MMA. Na trybunach PGE Narodowego organizatorzy zgromadzili aż 57 766 widzów. Pit Bull West Coast w aktywny sposób wspiera polską i europejską scenę MMA. W związku z tym marka stworzyła dedykowaną linię koszulek prezentujących zawodników, którzy występowali na KSW 39 i jednocześnie należeli do Pit Bull West Coast Team.

Nasze cele zlokalizowane były w dwóch obszarach:
- nastawienie na działania sprzedażowe marki i wspieranie ich na bieżąco,
- skupienie się na aspektach wizerunkowych całej kampanii.

Klient oczekiwał bowiem, że komunikat o nowej, dedykowanej kolekcji koszulek trafi do fanów z określonym wyprzedzeniem, a perswazyjna treść komunikatów nakłoni ich do zakupu produktów. Teoretycznie jednoczesna, skuteczna realizacja obu celów jest stosunkowo trudna. My wpadliśmy jednak na pomysł, jak stworzyć skuteczną mieszankę.

Aktywne wykorzystanie live reactions na Facebooku

Grupy docelowe, na które targetowaliśmy reklamy, to zagorzali fani MMA, aktywni sportowcy oraz początkujący pasjonaci sportów walki.

Od początku mieliśmy świadomość, jak wiele marek będzie w tym samym czasie próbowało dotrzeć do tych samych grup docelowych (w tym naszych). Liczba komunikatów, które pojawiały się ze strony zarówno naszej konkurencji, jak i mediów branżowych robiła spore wrażenie. Jeszcze nigdy w historii boom na MMA nie osiągnął tak wysokiego poziomu.

Wykorzystaliśmy nie tylko sprawdzone rozwiązania, takie jak kampanie kierujące ruch do sklepu online czy treści angażujące fanów, ale także technologię znaną na rynku jako live reactions. Tego typu głosowania są stosowane w branży od dawna, jednak my dodaliśmy do nich element sprzedażowy – skrócony link z wezwaniem do działania (CTA) kierujący bezpośrednio do kolekcji danego zawodnika.

Sposoby na promocję eventu i uzyskanie reakcji odbiorców

Samo wdrożenie wydarzenia podzieliśmy na 3 etapy:

Przed eventem:
- promocja kolekcji (linkposty, posty karuzelowe),
- relacja z media treningu, konferencji prasowej, ważenia (działania realizowane również w obszarze contenu efemerycznego – Instagram Stories),
- produkcja i publikacja filmu z debiutującym Damianem Jankowskim,
- promocja filmu z Borysem Mańkowskim (FB Ads + AdWords),
- głosowania live reactions.

W dniu eventu:
- live reactions „Mój zawodnik z fightcardu”,
- reakcje na werdykt sędziowski (gratulacje/podziękowania).

Po evencie:
- promocja filmu poeventowego,
- publikacja wypowiedzi zawodników.

Efekty naszych działań

W okresie trwania kampanii promującej KSW (przed eventem, po nim oraz w jego trakcie) wyświetliliśmy treści 1,2 milionom unikalnych użytkowników. Łącznie pokazaliśmy się użytkownikom aż 6 mln razy – to równowartość wyświetlenia naszych reklam 20 Stadionom Narodowym pełnym ludzi przy pięciokrotnym powtórzeniu publice komunikatu!
Przez cały maj zanotowaliśmy 992 komentarze, 21 450 reakcji, 445 udostępnień i 4147 kliknięć w link. Materiał z udziałem Damiana Janikowskiego pozyskał 153 432 wyświetlenia, 244 przejścia do sklepu i 417 reakcji; materiał z udziałem Borysa Mańkowskiego: 110 266 wyświetleń, 1027 reakcji (post + linkpost). Z kolei wybrany live reactions (Mamed Khalidov – Borys Mańkowski) zdobyły 223 934 odbiorców, 64 614 wyświetleń, 7046 reakcji.

Autorzy sukcesu:

Franciszek Georgiew

Founder

Aleksander Foks

Social Media
Opinia klienta: