Współpraca z Centrum Medycznym MML – jak to się zaczęło?

Zgodnie z życzeniem klienta od początku współpracy kładliśmy nacisk na obecność marki w Internecie. Poprzez komunikację PR i w kanałach social media Centrum Medyczne MML miało być prezentowane jako inicjator ważnych dla pacjentów tematów medycznych, skłaniających do regularnej profilaktyki. 

W codziennych działań skupialiśmy się na odpowiednim przedstawieniu wyróżników CM MML: specjalizacji w leczeniu schorzeń otolaryngologicznych, pierwszego w Polsce Snoring Center (zajmującego się leczeniem chrapania i bezdechu śródsennego), szerokiej oferty medycznej zapewnionej dzięki zespołowi lekarzy specjalistów z wielu dziedzin oraz przyjaznej, kameralnej atmosfery Kliniki. W ramach obsługi klienta zrealizowaliśmy także wiele kampanii PR-owych, których przykłady podajemy poniżej.

Światowy Dzień Snu

Co roku na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Snu, który został powołany, aby zwiększyć świadomość dotyczącą jakościowego snu w życiu człowieka. Ponieważ Klinika specjalizuje się w leczeniu zaburzeń oddychania utrudniających zdrowy sen, wykorzystaliśmy tę akcję do komunikacji związanej z problemem chrapania i skutkami ubocznymi tej przypadłości.

W ramach kampanii zajęliśmy się:

  • przygotowaniem planu komunikacji i aktywności związanych ze Światowym Dniem Snu,
  • organizacją Dnia Otwartego w Centrum Medycznym MML: komunikacją do pacjentów i zamieszczeniem informacji o wydarzeniu w kwartalniku wewnętrznym MML,
  • redakcją i dystrybucją do mediów sprofilowanych informacji prasowych poruszających problem leczenie chrapania i bezdechu śródsennego,
  • realizacją akcji edukacyjnej Centrum Medycznego MML w związku z obchodzonym na całym świecie Światowym Dniem Snu na jednym z wiodących portali kobiecych.

Konferencja prasowa poświęcona tematowi chrypki i mikrochirurgii krtani

W ramach informowania o problemach zdrowotnych dotyczących narządu głosu, których leczeniem zajmuje się Klinika, zorganizowaliśmy skierowaną do mediów konferencję. Wybrani specjaliści otolaryngolodzy poruszyli podczas niej następujące zagadnienia: chrypka, leczenie i diagnostyka chorób krtani, NBI, grupy zawodowe i społeczne najbardziej narażone na choroby krtani.

Realizacja konferencji objęła następujące działania:

  • przygotowanie materiałów prasowych i nagrań/wywiadów z prelegentami, 
  • projekt, wysyłka i follow up zaproszeń gości na spotkanie prasowe,
  • koordynacja wydarzenia na miejscu (wywiady, rozmowy i nagrania),
  • szeroka komunikacja poruszanych tematów po spotkaniu.

MML dla sportu (wdrożenie kampanii)

Współpraca ze środowiskami sportowymi to kolejny element działań klienta. W związku z tym w letnim sezonie wzmożonej aktywności fizycznej stworzyliśmy i rozpowszechnialiśmy vademecum dla wszystkich uprawiających sporty outdorowe: bieganie, jazdę na rowerze i surfing. Było ono także wzbogacone o porady związane z unikaniem kontuzji. Akcja została także wzbogacona o wideo z wizyt kontrolnych w Klinice zawodników przygotowujących się do gali KSW Collosseum.

Efekty naszych działań

Regularne i dobrze rozplanowane działania pozwoliły na maksymalizację efektu obecności Klienta w największych i najbardziej opiniotwórczych mediach w Polsce. W okresie realizacji przywołanych kampanii, tj. od stycznia do maja 2017, agencja wygenerowała 138 publikacji (17 w prasie, 13 w radiu, 4 w telewizji oraz 104 w Internecie) z pozytywnym przekazem nt. Centrum Medycznego MML – daje to średni wynik 27 publikacji miesięcznie. Według IMM ich szacunkowa wartość wyniosła 662 884 zł.