Astanga Yoga Studio

KLIENT: Astanga Yoga Studio
CEL: pozyskiwanie nowych klientów oraz zwiększenie sprzedaży karnetów
ZAKRES WSPÓŁPRACY: social media, foto/video
AUTOR SUKCESU: Maciej Orczykowski


Współpraca z Astanga Yoga Studio – jak to się zaczęło?

Astanga Yoga Studio to jedna z największych warszawskich szkół jogi. Mieści się w samym sercu stolicy, tuż przy modnym i tłumnie odwiedzanym Nowym Świecie. AYS jako pierwsza szkoła jogi w Polsce opracowała system o nazwie „Ścieżka Jogina”, stanowiący precyzyjny plan wdrażania nowych osób w świat jogi. Ścieżka Jogina gwarantuje uczestnikom pełne bezpieczeństwo i dopasowanie stopnia trudności zajęć do poziomu ich umiejętności.

Główną trudność dla szkoły stanowiło pozyskiwanie nowych klientów. Istotny był fakt, że każda z osób, która wcześniej nie ćwiczyła jogi, musiała zapisać się na kurs dla początkujących. Na takim kursie uczyła się podstawowych pozycji, płynnych przejść między nimi, synchronizacji ruchu z oddechem. Szkoła nie honoruje popularnych kart Benefit, co w pewnym stopniu obniża jej konkurencyjność cenową.

Dla klienta ważna była również retencja nowych osób w szkole, która przełożyłaby się na sprzedaż karnetów. Wcześniejsze doświadczenia pokazywały bowiem, że odpływ klientów jest spory, a nowi uczestnicy niechętnie wykupują karnety po ukończeniu kursu dla początkujących.

Główne cele były zatem następujące: zwiększenie ilości zapisów na kursy dla początkujących oraz zwiększenie sprzedaży karnetów.

Mechanizm działania i targetowania wydarzeń na Facebooku

Po nawiązaniu współpracy w pierwszej kolejności zdecydowaliśmy się na wykorzystanie mechanizmu wydarzeń FB do promocji każdego zbliżającego się kursu dla początkujących. Do wydarzeń dodawały się osoby związane ze szkołą oraz ich znajomi, co dawało nam solidną ilość „biorących udział” wyświetlaną na wydarzeniu. Następnie wydarzenia wyświetlaliśmy osobom przebywającym w bliskim promieniu od siedziby AYS. Kryterium targetowania stanowiły wiek, zainteresowania (aktywność fizyczna, sprawność, duchowość, medytacja itd.). Celowo unikaliśmy targetowania osób, u których obserwowane fanpage’e wskazywały na mocne zainteresowanie jogą. Zakładaliśmy, że takie osoby już praktykują jogę i nie będą zainteresowane kursem dla początkujących.

Każda osoba wyrażająca zainteresowanie wydarzeniem „wpadała” do puli osób, które z dużym prawdopodobieństwem miały chęć wziąć udział w kursie. Chęć tę wzmacnialiśmy regularnymi komunikatami na tablicy wydarzeń. Pokazywaliśmy pozytywną atmosferę wewnątrz szkoły, podkreślaliśmy wyjątkowość i słuszność istnienia Ścieżki Jogina. Regularnie przypominaliśmy też o deadline’ach kolejnych progów cenowych.

Promocja wydarzeń na Facebooku

Zaproponowaliśmy także wprowadzenie darmowych zajęć próbnych. Naszym zamiarem było przeprowadzenie mocnej kampanii informującej o możliwości niezobowiązującego wejścia na niektóre zajęcia. Dzięki temu osoby, które wcześniej nie odwiedzały szkoły, mogły ocenić, czy sposób prowadzenia zajęć im odpowiada i poczuć wyjątkową atmosferę szkoły.

Udało nam się również przekonać klienta do zaoferowania solidnej, dwudziestoprocentowej zniżki przy zapisie na kurs lub zakupie karnetu od razu po przetestowaniu zajęć. Dodatkowo oferowano zniżkę na pierwszy karnet osobom, które ukończyły kurs dla początkujących.

Efekty naszych działań

Przy budżecie reklamowym na poziomie 2000 zł miesięcznie AYS zanotowało:
- ponad trzykrotny wzrost ilości zapisów na kursy dla początkujących – z poziomu nieco poniżej 30 na powyżej 90 – na przestrzeni 2 miesięcy,
- wzrost wpływów ze sprzedaży karnetów o 30% w skali 2 miesięcy.

Dzięki odpowiedniej strategii, stanowiącej połączenie komunikacji na Facebooku oraz tej prowadzonej podczas osobistego kontaktu pracowników szkoły z klientami, doprowadziliśmy do uzyskania satysfakcjonujących efektów biznesowych.

Autorzy sukcesu:

Maciej Orczykowski

Social Media
Opinia klienta: