Wymiary grafik to jeden z najczęściej zmieniających się elementów środowiska social mediów. Niedostosowanie rozmiaru zdjęć do najnowszych wytycznych może skutkować tym, że portal wykadruje ją wycinając na przykład datę wydarzenia. Może też tak ją skompresować, że odbiorcy zobaczą tylko rozpikselowane zdjęcie, które nie przypomina niczego. 

Jakie są aktualne wymiary grafik na Facebooku?

Podzieliliśmy grafiki na Facebooku na dwa rodzaje: te na fanpage’u oraz te wykorzystywane w formatach reklamowych. Pamiętajcie, że użycie pliku w formacie PNG zmniejsza ryzyko wystąpienia negatywnych skutków przy skalowaniu grafiki przez Facebooka.

Wymiary grafik na fanpage

  • Zdjęcie profilowe – Facebook rekomenduje grafikę w rozmiarze 170 x 170 px, ale z naszego doświadczenia wynika, że lepiej dodawać większe (np. 500 x 500 px), żeby ładnie wyglądało także po wyświetleniu go w pełnym rozmiarze.
  • Zdjęcie w tle, po angielsku cover photo, widzą wszyscy, którzy wejdą na fanpage. Wyświetla się na samej górze po środku i zazwyczaj zajmuje centralne miejsce na ekranie komputera. Rekomendowane wymiary to: 828 x 315 px, przy czym trzeba pamiętać, że na urządzeniu mobilnym zostają wykadrowane centralnie do wymiaru 563 x 315 px.
  • Tło wydarzenia to jedna z największych grafik na Facebooku. Wymiary tej grafiki to 1920 x 1080 px (zdjęcie 16:9).
  • Zdjęcie pionowe najlepiej wygląda na smartfonach, ponieważ wypełnia całą przestrzeń w newsfeedzie i dzięki temu skupia uwagę użytkownika na dłużej. Zalecany rozmiar to 640 x 960 px (zdjęcie 2:3), chociaż może być też większy – wtedy trzeba tylko pamiętać, by przed publikacją sprawdzić, czy Facebook nie skompresował grafiki po jej załadowaniu.
  • Zdjęcie poziome to najczęściej wykorzystywany format zdjęcia na Facebooku. Najlepiej prezentuje się grafika w rozmiarze 1200 x 900 px, przy czym tutaj stosunek boków nie jest tak sztywny – wszystko zależy od Ciebie.
  • Zdjęcie kwadratowe, czyli trzecia opcja formatu zdjęć na Facebooku. Rekomendowany rozmiar jest nieco większy niż ten dla zdjęć na Instagramie1200 x 1200 px.

Wymiary grafik w kreacjach reklamowych Facebook Ads

  • Miniatura linku (link post) to jeden z najczęściej wykorzystywanych obecnie formatów reklamowych, choć obecnie możliwość zmiany zdjęcia w linkującym poście dostępna jest tylko przez Ads Managera. Najlepszy rozmiar dla tego typu formatu to 1200 x 628 px. Te wymiary są odpowiednie także do grafiki w Formularzu kontaktowym (Lead Ads).
  • Reklama karuzelowa składa się z kilku kwadratowych obrazków. Minimalny format wymagany przez Facebooka to 600 x 600 px, jeśli jednak masz możliwość, wgraj grafiki w optymalnym rozmiarze 1080 x 1080 px.
  • Kanwa ciągle możliwa jest do odtworzenia tylko na urządzeniach mobilnych. Nigdzie nie ma informacji o wymaganych lub rekomendowanych rozmiarach – jedynie o proporcji boków. Według Facebooka kanwa tworzona może być albo na grafikach o proporcjach boków 9:16 lub 1:1, przy czym miniatura, która wyświetla się w aktualnościach ma wymiary 1200 x 628 px.
  • Polubienia strony (Page Likes) – grafika w tym formacie reklamowym w newsfeedzie wyświetla się w formie zastępczego zdjęcia w tle. Zalecany rozmiar w tym przypadku to 1200 x 444 px.

Ilość tekstu na grafice

Pamiętajcie, że Facebook nadal obniża zasięgi „zatekstowanych” grafik – warto więc zadbać, żeby tekstu na grafice nie było więcej niż 10-20%. Zwróćcie też uwagę na to, żeby na zdjęciach, które w większości przypadków wyświetlają się w zmniejszonym formacie (np. profilowe lub zdjęcie w tle wydarzenia) tekst był wyraźny. Im więcej go jest, tym przyciągnie mniejszą uwagę odbiorców. Zresztą, pisaliśmy o tym w jednym z #TigerTipów :)

Na zakończenie najważniejsze wymiary zebrane w jednym miejscu: