W naszym niedawno opublikowanym tipie zachęcaliśmy Was do tego, żebyście każdy post tworzyli z myślą o celu. 

Nasze kolejne szkolenia pokazują, że wiele osób potrzebuje tej wiedzy i dziś rozwijamy tę kwestię dalej. 

Ważny podział pojęć

Jeśli chcemy realizować konkretny cel skupmy się na połączeniu dwóch czynników:

  • TYP WPISU, np. foto, video, gif
  • CEL REKLAMOWY, np. zasięg, aktywność, ruch

Mając z tyłu głowy cel naszej publikacji i dbając o te dwa czynniki, osiągniemy pożądany efekt „do kwadratu”. 

Wiele osób oddaje kontrolę nad swoimi reklamami, klikając „promuj post”, lub wybierając z przyzwyczajenia cel „aktywność”.

To błąd

Przykładowo, kiedy chcemy skutecznie przekierować na stronę www, dobierzmy do tego odpowiedni typ treści:

  • post z miniaturą linku lub karuzelowy z przyciskami call to action, które kierują ruch poza Facebooka
  • dodajmy do tego krótkie, klikalne nagłówki i równie krótkie copy posta 

A żeby uzyskać efekt do kwadratu, wesprzyjmy to odpowiednią reklamą:

  • cel reklamowy „ruch”, dzięki czemu Facebook zoptymalizuje dotarcie tak, żeby za te same pieniądze więcej osób przeszło na stronę
  • włączmy więcej różnych umiejscowień reklamy, by dać Facebookowi przestrzeń do optymalizacji

Jak będą się miały wyniki takiego wpisu, do klasycznego wpisu? Będą prawdopodobnie kilkakrotnie lepsze. 

O walce o inne rezultaty, niż kliknięcia w link napiszemy kolejnym razem.

Tabelkę z dokładnymi objaśnieniami, jaki typ wpisu zastosować przy danym typie reklamowym, znajdziesz w 2. rozdziale naszego darmowego e-booka Księga Adsów – do pobrania TUTAJ.