Istnieje pewna kwestia, powracająca w czasie mojej kilkuletniej przygody z social media, która wciąż wywołuje we mnie żywą refleksję. Chodzi o wymiary grafiki.

W czym jest problem?

Wiele fanpage’ów prowadzi ciekawą, regularną komunikację. Jest ona dopasowana do oczekiwań grup docelowych – fani żywo komentują udostępniane treści. Niestety, efekt psuje kompletnie niepoukładany feed. Widzimy 2 zdjęcia w pionie, 3 inne to ordynarne kwadraty, kolejne posty są niedopasowanymi prostokątami z fotografiami.

Sytuacja pogarsza się jeszcze bardziej w przypadku udostępniania linku z zewnętrznej strony. Początkujący (a nawet zaawansowani) adepci social media nierzadko decydują się na bezrefleksyjne „zassanie” obrazka z witryny poza FB. W konsekwencji post staje się mało czytelny, a nierzadko zwyczajnie niechlujny.

Jak poradzić sobie z niepoukładanym profilem?

Na początek dobra wiadomość – żeby zadbać o estetykę obrazków na fanpage’a, nie musisz wykupywać Photoshopa i kończyć szkolenia graficznego, płacąc za to wszystko miliony monet. Gorsza wiadomość jest taka, że musisz wygospodarować kilka minut na zapoznanie się z aktualnymi wymiarami grafik. Warto byłoby także, byś zaprzyjaźnił się z edytorem Canva (online) lub Gimp (offline) – oba programy pozwolą Ci na wygodną edycję grafiki.

Jeśli interesują Cię konkretne wymiary grafik, zajrzyj do naszego #TigerTipa, w którym znajdziesz wszystkie aktualne wymiary do grafik na Facebooku!

Podsumowując: odpal Canvę (lub Gimpa), zajrzyj do powyższej infografiki i rozpocznij proces ujednolicenia wymiarów grafik na Twoim fanpage’u. Gwarantujemy radykalną poprawę estetyki fanpage’a.