Na początek kilka obrazków. Grupka osób stoi nad grafikiem – każda z nich dowodzi absolutnej priorytetowości swojej kreacji. Zapisujesz zadania do wykonania w kalendarzu, tabelce w Excelu i na sticky notes, a w końcu i tak zapominasz o którymś z projektów. Przesłane przez grafika pliki na dobre zapchały Ci skrzynkę i kolejne pół godziny spędzasz na jej oczyszczaniu.

Czy tak można pracować? Można. Ale po co, skoro jest Asana?

Czym jest Asana?

Asana – program do zarządzania projektami – to narzędzie o przyjaznym interfejsie, dzięki któremu możesz:

- Utworzyć sekcję dla każdego z projektów, którym zarządzacie.

- Projekt podzielić na zadania [taski], a każde z zadań – na podzadania [subtaski]. W ten sposób możesz od razu rozplanować dany projekt na poszczególne etapy i z łatwością zarządzać zadaniami.

- Ustalić deadline, nawet z dokładnością do godziny, dla każdego z zadań lub podzadań – Asana umożliwia bardzo łatwy time tracking.

- Przypisywać zadania i podzadania określonym osobom.

- Załączać pliki w sekcji zadań i podzadań.

- Dodawać komentarze do każdego z zadań i podzadań.

- Oznaczać zadania stworzonymi przez siebie, kolorowymi etykietkami – nasze ulubione to PILNE i WAŻNE ;)

- Śledzić postępy nad realizacją projektu – każde zadanie i podzadanie można bowiem „odhaczyć” po jego wykonaniu.

- Robić okresowe posumowania pracy nad danym projektem – coś w rodzaju firmowych statusów, tyle że wirtualnie.

Dodatkowym, ogromnym plusem Asany jest to, że archiwizuje ona wszystkie projekty i załączone do nich pliki – w pełnej rozdzielczości. Nie wiemy do końca, jak to możliwe, ale miejsce na Asanie po prostu się nie kończy!

Największa wartość Asany? Pozwoli Wam „przerzucić” zadania z głowy do komputera: ogarnąć je wszystkie razem, uporządkować według ich ważności i zaplanować. Zarządzanie projektami online nigdy nie było takie proste. Optymalizacja pracy? Task completed!