Kampanie lead ads znane są zwykle firmom, które przy pomocy Facebooka chcą zdobyć kontakty do potencjalnych klientów. Ich ustawienie w Ads Managerze jest stosunkowo proste, proste jest także ich wypełnienie dla użytkownika, ponieważ, gdy otworzy on formularz leadowy, większość pól automatycznie wypełni się danymi, które wcześniej udostępnił on Facebookowi. Pozostawienie kontaktu nie zabiera więc dużo czasu i  nie wymaga wielu akcji. Działanie kampanii leadowych – jeśli się one powiodą – jest ogromnie wartościowe, gdyż dzięki nim zyskujemy cenne dane kontaktowe, mogące też zasilić naszą bazę mailową i posłużyć do remarketingu. 

Reklamy ledowe są też zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, ponieważ powoli to właśnie mobile staje się podstawową platformą, przez którą korzystamy z mediów społecznościowych.

Oczywiście, im formularz prostszy, tym więcej osób zechce go uzupełnić, choć istnieje także możliwość rozbudowania go o pola na bardziej szczegółowe dane czy nawet o krótką odpowiedź na zadane pytanie.

Cenne kontakty

Dzięki reklamom lead ads możemy:

  • stworzyć formularz idealnie dopasowany do naszych potrzeb, tak by gromadzić wyłącznie te dane, które są przydatne w naszej działalności;
  • zwiększyć sprzedaż, liczbę zapytań przychodzących, subskrypcji wiadomości e-mail, rejestracji, zgłoszeń, wstępnych zamówień itp.;
  • pozyskiwać dane kontaktowe od osób, które wyraziły zainteresowanie ofertą – a to niezwykle cenna grupa do działań remarketingowych.

Ponadto dane kontaktowe możesz wykorzystać nie tylko do pozyskiwania klientów poprzez kontakt telefoniczny czy mailowy, ale także do stworzenia na ich podstawie grup odbiorców podobnych (lookalike).

Stworzyłeś reklamę i nie wiesz, gdzie trafiają pozyskane kontakty?

Wejdź na profil swojej firmy i przejdź do zakładki „Narzędzia do publikowania”. W kolumnie po prawej stronie grubą czcionką oznaczona będzie interesująca Cię zakładka, czyli „Formularze reklam służących pozyskiwaniu kontaktów”. Gdy w nią klikniesz, wyświetlą się odniesienia do wszystkich stworzonych przez Ciebie lead ads. Teraz wystarczy wybrać polecenie „Download” obok tej reklamy, która Cię interesuje. Zobaczysz dwie opcje: „Pobierz nowe kontakty” bądź „Pobierz według zakresu dat”. Jak sama nazwa wskazuje, przy wyborze drugiej z nich pobierzesz kontakty pozyskane w konkretnych dniach, pierwsza zaś umożliwia Ci pobranie wszystkich tych, których jeszcze nie ściągnąłeś.

Następnie, aby pozyskane przez Twoje reklamy kontakty zebrać w arkuszu kalkulacyjnym, wybierz link do pobrania w formacie XLS. Później wystarczy już tylko pobrać dokument i zapisać dane. Gotowe! :)