Dzisiejszy #TigerTip dotyczy bardzo ważnego aspektu prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku. Nie da się skutecznie przeprowadzać działań kierujących na stronę internetową, jeśli w żaden sposób nie monitorujemy tych przejść i nie sprawdzamy, kto z przekierowanych faktycznie dokonał na stronie jakichś czynności, a kto nie. Dodatkowo to, o czym dziś będziemy pisać, pozwoli też na skuteczny remarketing osób podejmujących konkretne działania i docieranie do nich z odpowiednimi reklamami zachęcającymi do podjęcia dalszych kroków.

Mowa o pikselu Facebooka, który każdy powinien wgrać na swoją stronę internetową. Brak tego dodatku przekłada się tak naprawdę na stratę całej masy użytkowników, których działania zwiększają sukces biznesowy. Zacznijmy jednak od początku.

Co to jest piksel Facebooka?

Piksel Facebooka to kod, który monitoruje czynności wykonywane przez osoby przekierowane z tego portalu społecznościowego. Dzięki temu od razu wiadomo, które działania na naszej stronie www zostały wykonane przez których użytkowników z Facebooka i można dotrzeć do nich potem z konkretnymi kreacjami reklamowymi jako do grupy osób (a nie do jednej, konkretnej osoby – nazwiska użytkowników nie są nam udostępniane).

Gdy ma się taką wiedzę, wręcz konieczne jest optymalizowanie budżetu reklamowego, by częściej docierać do tych, którzy przynoszą naszej firmie konkretne korzyści – zamiast tracić go na dotarcie do osób, które po kliknięciu w link od razu wychodzą ze strony.

Natomiast, technicznie rzecz biorąc, piksel Facebooka to paręnaście linijek, które trzeba umieścić w kodzie HTML własnej strony internetowej. Linijki te składają się z dwóch części: kodu podstawowego oraz kodu zdarzenia. Kod zdarzenia jest niezbędny, jeśli chcemy monitorować konkretne działania podjęte na stronie, a nie jedynie przejścia.

Pogrubiony fragment kodu to właśnie kod zdarzenia, który przydaje się w śledzeniu przejść pod kątem ich celu.

Zamieszczony piksel z kodem zdarzenia pozwala na wyłonienie spośród osób przechodzących na stronę tych, którzy wykonują pożądane przez nas działania i odsiać ich od wszystkich pozostałych klikających w nasze linki. Przykładowo: dodanie kodu „AddToCart” pozwoli nam wyłonić grupę osób dodających nasze produkty do koszyka.

Standardowe kody zdarzenia podaje nam sam Facebook:

Jak uzyskać kod piksela Facebooka i zainstalować go na stronie?

Żeby utworzyć kod piksela i pobrać go do wstawienia na stronę, trzeba wykonać parę prostych kroków:

1. Wejść w menadżera reklam na Facebooku.

2. Z rozwijalnego menu w lewym górnym rogu wybrać zakładkę „Piksele”.

3. Kliknąć „Utwórz piksel” i… utworzyć piksel :)

4. Wybrać opcję instalacji zależną od tego, w jaki sposób lub w jakim środowisku ma się postawioną stronę internetową.

Jest wiele kreatorów stron, które są wspierane przez Facebooka i dzięki temu piksel może być zainstalowany automatycznie. Na Wordpressie na przykład wystarczy zainstalować wtyczkę „Tracking Code Manager” – trzeba tylko skopiować kod, a reszta zrobi się sama :) Jeśli orientujemy się trochę w kodzie HTML, możemy umieścić piksel samodzielnie – jego miejsce jest w sekcji <head>. Trzecią opcją jest wysłanie kodu mailem do osoby, która zrobi to za nas.

Jak sprawdzić, czy piksel Facebooka działa?

Z pomocą przychodzi nam sam Facebook z wtyczką Facebook Pixel Helper do przeglądarki. Jest darmowa i możemy dzięki niej sprawdzić, czy nasz piksel poprawnie działa na wszystkich podstronach lub na stronach związanych ze zdarzeniem, którego oczekujemy od użytkowników. Warto wspomnieć o jednej istotnej rzeczy z tym związanej: AdBlockery mogą uniemożliwić sprawdzenie, czy piksel działa poprawnie, dlatego polecamy je wyłączyć podczas korzystania z tej wtyczki.

Facebook agreguje przechodzących na stronę użytkowników i kiedy zbierze tak ponad tysiąc osób, pozwala stworzyć z nich gotową grupę docelową w menadżerze reklam. Dzięki temu możemy znacznie skuteczniej wykorzystywać swój budżet reklamowy i pozyskiwać osoby, które realnie przekładają się na zwiększanie sukcesu biznesowego. A każdy tygrys socialu dąży do jak największych efektów!

Co można osiągnąć przy wykorzystaniu piksela Facebooka?

Sprawnie działający piksel może nam zaoszczędzić sporo roboty przy wyłuskiwaniu z całej masy fanów tych, którzy faktycznie przekładają się na nasz sukces biznesowy (np. przez zakup naszych produktów) i wracaniu do nich z nowymi komunikatami.

Po stworzeniu grupy odbiorców bazującej na wykonaniu przez użytkowników konkretnej czynności (na przykład dodaniu produktu do koszyka) możemy wrócić do nich z reklamami usług posprzedażowych bądź ofertami zakupu produktów uzupełniających. Dzięki temu nie irytujemy wszystkich naszych fanów kreacjami, które są z nimi zupełnie niezwiązane, zyskując być może kolejne zamówienia od tych, którzy naszą markę już znają i korzystają z jej wyrobów.

Tak więc idźcie, instalujcie i kreujcie świetne reklamy dla Waszych klientów. Twórzcie swój sukces biznesowy i chwalcie się nim :)