Jednym z KLUCZOWYCH elementów sprawnego marketingu jest określenie grupy docelowej.

Ostatnio pisaliśmy jak można tę grupę docelową wyłuskać przez FB Ads. Dziś proponujemy trzy podstawowe zabiegi, które pozwolą nam sprawdzić do kogo tak naprawdę docieramy, a do kogo powinniśmy docierać.

  1. Czy wiesz, kto kupuje Twój towar lub usługę? Czy ta sama osoba podejmuje decyzję o zakupie? Kto może mieć wpływ na tę decyzję? Czy komunikaty i dobrane targetowanie są w związku z tym odpowiednie do zamierzonych celów? Przemyśl to dla firmy, którą masz na myśli, zanim przejdziesz do kolejnych etapów.
  2. Czy wnioski co do grupy docelowej pokrywają się z osobami, które są fanami strony? Czy pożądane osoby reagują na Twoje treści? Sprawdź własnoręcznie w panelu „statystyki -> osoby” - nie przegap żadnej z trzech zakładek!
  3. Jak to się ma do osób odwiedzających Twoją stronę www? Jak do Twojej bazy obecnych i pożądanych klientów? Wgrywając bazę maili do Facebooka i/lub podpinając pixel na stronę, możesz zajrzeć do Audience Insights, aby zrozumieć lepiej komu się wyświetlasz, kto wyszukuje Cię w Sieci, kto ostatecznie dokonuje zakupu, a jakie są Twoje wyobrażenia na ten temat.

Celowo nie wychodzimy poza ekosystem Facebooka. Jest w końcu poniedziałek, 9:00 i zamiast czytać nasze tipy, powinniście się już zabierać do pracy!