Kiedy warto używać narzędzi social media?

Przeglądając grupy branżowe, trafiamy na całą listę nazw zewnętrznych stron i aplikacji, które są wskazywane jako potrzebne do prowadzenia skutecznych działań w mediach społecznościowych.

Ba, wiele osób lubuje się w wymienianiu nazwy Power Editor i Fast Tony nawet tam, gdzie to niepotrzebne. O narzędziach do monitoringu mediów nie wspominamy - sami przyjdą!

Często zastanawiamy się, czy nie chodzi tu przypadkiem o podkreślenie, że nie korzysta się z tego, co proste w obsłudze i darmowe...

Wytaczamy zatem ciężkie działa:
•   by puścić świetne reklamy, wystarczy Ci klasyczny menadżer reklam;
•   różnice między programem Power Editor a menadżerem reklam są obecnie nieznaczne;
•   jeśli nie znasz na wylot podstawowych opcji, rezygnując z Ads Managera prawdopodobnie utrudnisz sobie życie.

Power Editor – kiedy warto używać?

Power Editor przyda się tam, gdzie operujemy dużą ilością kreacji i grup docelowych i chcemy je szybko kopiować. Jeszcze przez krótką chwilę, bo jak sami widzicie, te narzędzia stają się coraz bardziej podobne.

Z kolei Fast Tony ma kilka ciekawych opcji dzięki jego zdolnym programistom. Pamiętamy czasy, kiedy oferowało wcześniej niż inni możliwości zawężania reklam i geotargetowania - to była ogromna przewaga konkurencyjna!

Dziś ponownie zwrot z inwestycji w to narzędzie zarezerwowany jest naszym zdaniem dla firm z większymi budżetami, ponieważ obecnie dostępne opcje nie robią aż tak gigantycznej różnicy. Dlatego, choć sami okazjonalnie z niego korzystamy, nie rekomendujemy tego narzędzia osobom, które wydają na reklamę 500-1000 zł. Przy tej skali pole do optymalizacji jest jednak trochę zbyt małe.

Podobnie rzecz ma się z narzędziami analitycznymi social media. Wiele z nich oferuje ubranie danych dostępnych za darmo na Facebooku w ładne wykresy i tabelki, które można umieścić w raportach.

Ostatnio wrażenie zrobił na nas Sotrender po filmie Magdalena Daniłoś z OFFON Agency - Video marketing experts. Po tygodniu testów wiemy jednak, że jedyną jego opcją, która naprawdę ułatwiłaby nam pracę i za którą bylibyśmy gotowi zapłacić, jest wygodne porównywanie się do konkurencji. No i duży plus za naprawdę ładne wykresy - mamy nawet wrażenie, że mają bardziej agresywne skosy, co sugeruje mocniejsze wzrosty ;)

Kampania na Facebooku – w które narzędzia warto zainwestować?

Płatne narzędzia udostępniają czasem ciekawe opcje. Zmienia się to wraz z rozwojem reklamowego API Facebooka. Raz opcje te będą wyprzedzać konkurencję o pół roku, raz będą miały marginalne znaczenie.

Finalnie zainwestować można w narzędzia koordynujące pracę na wielu kanałach social media, jak NapoleonCat.com, Hootsuite czy Buffer. Opcja interesująca zwłaszcza wtedy, kiedy mamy multum kanałów do obsłużenia.

Media społecznościowe – jak zagospodarować budżet reklamowy?

Jeśli Twój budżet reklamowy to mniej niż tysiąc złotych, nie wydawaj już ani złotówki na cokolwiek innego niż reklama - to ekonomicznie nieefektywne!

My ostatecznie korzystamy z Fast Tony i Brand24 - niezbyt intensywnie, ale jednak okazały się trudne do zastąpienia w określonych sytuacjach. Rozważamy również zakup Sotrender - dla wygody i szybszej dostępności danych.

A Wy, z jakich narzędzi korzystacie, by promowanie na Facebooku było łatwiejsze i skuteczniejsze?