Najpotężniejszy miesiąc w socialu od dawna! 

Pamiętacie modemy telefoniczne, które opornie łączyły się z internetem? Czytając takie newsy jak w tym miesiącu, czujemy że wychodzimy z takiego etapu mediów społecznościowych, przechodząc do zupełnie nowej epoki. 

Najbardziej przeraża nas spryt Facebooka, z którym wyciąga nowe dane od swoich użytkowników. Był problem z określeniem dokładnej lokalizacji? Nie zadziałał projekt beaconów w sklepach, usługa “znajomi w pobliżu”? W tym miesiącu mamy chyba sześć produktów Facebooka ściśle powiązanych z naszym położeniem. 

Podobnie z trendami gamingu, VR, analizą behawioralną ludzi i big data - to wszystko wchodzi na Facebooka, podczas gdy ich team równolegle rozbudowuje Stories na różnych platformach, by dobić największego rywala i jednocześnie buduje potężny e-commerce na Instagramie. 

Czytajcie, bo warto! 


FACEBOOK: 

1 III - Facebook aktualizuje EdgeRank, zwiększając wagę reakcji. 

3 III - Facebook przenosi narzędzia do zapobiegania samobójstwom również do transmisji live. 

6 III - Facebook wprowadza testowo przewodniki po miastach, eksponujące doświadczenia podróży naszych znajomych.

8 III - Facebook będzie oznaczał fake news i dawał możliwość ich oznaczania. 

10 III - Facebook wprowadza “Messenger Day” na całym świecie po tym, jak ta funkcja zadebiutowała w Polsce!

13 III - Facebook zapowiada cykl eventów promujących VR i live streaming gier na Oculus Rift prosto do newsfeedu. 

14 III - Facebook rozwija elastyczność i możliwości monetyzacji Instant Articles.

15 III - Facebook testuje rozwiązanie, w którym proponuje oglądanie filmu daleh - premiuje to dłuższe video.

17 III - Facebook aktualizuje nazwy wielu parametrów reklamy na bardziej jednoznaczne.

19 III - Facebook i Messenger ograniczą dostęp do aplikacji mobilnych tym, którzy nie aktualizowali ich od dłuższego czasu - w zależności od urządzenia 2011-2014.

22 III - Facebook zapowiada, że statusy tekstowe z kolorowym tle dotrą niedługo na iOS.

24 III - Facebook wprowadza reakcje na wiadomości i wzmianki na Messengerze.

24 III - Facebook wprowadza okno czatu dla konwersacji w komentarzach wzorem Messengera.

26 III - Facebook domniemanie pracuje nad futurystycznym projektem... “urządzenia czytającego myśli” - to tylko plotka, ale za to jaka! Zweryfikujemy na F8 już 18 kwietnia.

27 III - Facebook rozwija split testy dla celów: konwersji, pozyskiwania kontaktów i ściągnięć aplikacji.

27 III - Facebook rozwija lokalne wyszukiwania, oferując dużo lepszy, bardziej kompletny produkt. 

27 III - Facebook testuje możliwość umieszczania gifów w komentarzach.

28 III - Facebook wprowadza możliwość streamingu live z komputera.

28 III - Facebook wprowadza nowy format reklamowy - “Collections”. 

28 III - Facebook wprowadza “Live Location”, które pozwoli dzielić się naszym położeniem ze znajomymi. Jeszcze więcej dokładnych danych reklamowych! 

29 III - Facebook umożliwia niektórym stronom administrowanie grupami.

29 III - Facebook wprowadza aplikację aparatu, stories i opcję wysyłania “direct”.

29 III - Facebook w USA umożliwia użytkownikom znalezienie ludziom reprezentujących ich polityków przez narzędzie “Town Hall”.

30 III - Facebook wprowadza streaming na żywo w 360*.


INSTAGRAM:

3 III - Instagram Stories dotarły i są dostępne dla każdego kraju na świecie.

9 III - Instagram udostępnia naklejki dla lokalizacji - na razie Nowy Jork i Dżakarta. 

23 III - Instagram udostępnia funkcje e-commerce kolejnej puli firm.

23 III - Instagram umożliwi zarezerwowanie usługi bez wychodzenia z aplikacji. 

31 III - Instagram wybluruje treści, które mogą zawierać “drażliwy” content. 

31 III - Instagram wprowadza możliwość oglądania stories w klasycznym feedzie.


SNAPCHAT:

15 III - Snapchat wykorzystuje mocniej Bitmoji - umożliwia na Androidzie wykorzystanie avatarów znajomych jako widżetów. 


YOUTUBE:

14 III - YouTube wypuszcza aplikację UpTime, umożliwiającą oglądanie filmów ze znajomymi.

 

TWITTER:

3 III - Twitter pozwala filtrować powiadomienia od nowych użytkowników.

9 III - Twitter dodaje Momenty do swoich statystyk. 

30 III - Twitter udostępnia możliwość wyciszania pewnych trendów, hashtagów i słów kluczowych.