FACEBOOK:

1 V - Facebook udostępnia Messengera w wersji Lite w 150 kolejnych krajach.

2 V - Facebook odświeża Marketplace, czyli swój niepopularny odpowiednik Ebaya wewnątrz platformy.

3 V - Facebook testuje programy lojalnościowe związane z zakupami offline, w celu lepszego monitorowania tych konwersji.

5 V - Facebook automatyzuje Rights Managera, który pozwala zarządzać roszczeniami co do praw autorskich.

5 V - Facebook zatrudnia dodatkowe 3000 osoby (do 4500 już pracujących), które będą rozpatrywać zgłoszenia związane z mową nienawiści i innymi niepokojącymi zjawiskami.

9 V - Facebook wprowadza nakładkę Ads Managera dla Excela.

10 V - Facebook testuje funkcję “ostatnie rozmowy”, która zbiera publiczne posty na różne trendujące tematy.

10 V - Facebook rozwija możliwość śledzenia konwersji offline, poprzez integrację z CRM-ami i zestawianie danych osób z transakcji offline np. z kontaktami pozyskanymi przez lead ads.

11 V - Facebook świętuje drugie urodziny Social Tigers!

11 V - Facebook wprowadza Chat Extensions na Messengerze - dodatkowe opcje dopasowane do wymagań użytkownika.

11 V - Facebook jeszcze mocniej uderzy w zasięgi postów prowadzących do spamerskich stron www.

15 V - Facebook wprowadza możliwość weryfikacji osób, dołączających do grup, przez zadawanie im pytań lub ocenianie na podstawie miejsca zamieszkania i podobnych.

17 V - Facebook aktualizuje regulamin, sugerując, by nie używać “sztucznych” transmisji na żywo.

18 V - Facebook przyznaje się do błędu w rozliczeniach video karuzelowych i naprawia bug, który naliczał za nie większe stawki reklamowe.

22 V - Facebook ponownie odświeża wygląd Messengera.

22 V - Facebook wskazuje, że najważniejszym czynnikiem wpływającym na zasięg jest tworzenie treści istotnych dla zgromadzonej wokół fanpage’a publiki.

23 V - Facebook testuje opcję zamawiania jedzenia bez opuszczania platformy.

24 V - Facebook opóźnia start swojego kanału na wzór stacji TV przynajmniej do sierpnia.

25 V - Facebook wprowadza streaming live w więcej niż jedną osobę, na razie tylko dla wybranych osób publicznych.

28 V - Facebook w ramach współpracy z dziennikarzami sprawia, że Instant Articles doczekują się lepszej integracji z Google AMP i Apple News.

INSTAGRAM:

17 V - Instagram wprowadza bliźniaczo podobny odpowiednik Snapchat Lenses.

24 V - Instagram wprowadza w USA funkcję archiwizacji zdjęć, która pozwoli nam ukryć je na profilu, a jednocześnie zachować do prywatnego użytku lub ponownego „odkrycia”.

25 V - Instagram wprowadza lokalne Stories, do których można załapać się, publikując treści z oznaczeniami miejsc lub hashtagów z danej okolicy.

29 V - Instagram udostępnia swoje Stories dla celów reklamowych: ruch, wyświetlenia filmu, konwersje, instalacje aplikacji mobilnej.

TWITTER:

8 V - Twitter wprowadza pełnoekranowe reklamy w Moments.

19 V - Twitter rozwija możliwości kontroli ustawień prywatności i kontroli przepływu tych danych.

28 V - Twitter wprowadza automatyczne filtrowanie wiadomości od obcych, by odciążyć nas ze spamu. 

SNAPCHAT:

2 V - Snapchat usuwa białą ramkę wokół wrzucanych Memories.

5 V - Snapchat wprowadza system reklamowy. 

10 V - Snapchat rozbudowuje możliwości tworzenia snapów - niekończące się snapy, zapętlone video.

29 V - Snapchat kupuje ctrlme, firmę produkującą drony.

30 V - Snapchat rozbudowuje narzędzie do tworzenia własnych geofiltrów.