Narzędzie „Lokalizacja” zainteresuje każdego, kto ma sieć sklepów, restauracji czy salonów. Zebranie Twoich punktów razem w ramach jednego fanpage’a pozwala na łatwiejsza kontrolę i zarządzanie wszystkimi stronami z jednego miejsca. I – co najważniejsze – pozwala klientom bardzo szybko odnaleźć Cię na mapie i wybrać najbliższy im punkt, by skorzystać z Twoich usług.

Steruj wszystkim z poziomu strony głównej

Główna strona Twojej firmy na Facebooku zawsze będzie pełniła rolę nadrzędną i to z jej poziomu będziesz mógł zarządzać pozostałymi lokalizacjami (edytować nazwy czy adresy albo decydować o tym, na których podstronach mają pojawiać się treści z głównego profilu).

Na stronie swojej firmy wybierz zakładkę „Ustawienia”, następnie wybierz opcję „Lokalizacje”. Przycisk „Dodaj lokalizację” umożliwi Ci dodawanie pojedynczych punktów. Jeśli masz już skonfigurowane strony oddziałów firmy, wybierasz je po kolei. Jeśli jednak strony te jeszcze nie istnieją, na tym etapie możesz utworzyć je od początku. Nazwy stron podrzędnych będą nadawane zgodnie z nazwą marki i deskryptorem lokalizacji.


Gdy zakładki „Lokalizacje” brak...

Jeszcze słowo o utrudnieniach – te niestety często się pojawiają… Co zrobić, gdy chcesz ustawić lokalizacje oddziałów swojej firmy na fanpage'u, ale… nie widzisz u siebie zakładki „Lokalizacje”? Aby to zmienić, musisz skontaktować się z supportem Facebooka i poprosić o jej dodanie. Mały skrót dla Ciebie: https://www.facebook.com/help/contact/175415912598628. Możesz też zrobić to samodzielnie z poziomu narzędzia Facebook Businnes: po kliknięciu w sekcję „Pomoc” przejdź na dół strony i wybierz opcję „Kontakt z Supportem” w części „Dodatkowa pomoc”.

Masz wiele punktów? Skorzystaj z arkusza!

Istnieje szybki sposób na utworzenie wielu lokalizacji: importowanie informacji o punktach na Facebooka poprzez wgranie arkusza zawierającego dane poszczególnych oddziałów firmy. Jego wzór możesz bardzo łatwo znaleźć, np. wpisując w przeglądarkę Google lub Facebook Business hasło „arkusz kalkulacyjny lokalizacje”. Teraz wystarczy go tylko pobrać i kierować się wskazówkami dotyczącymi wypełniania. Wybierz „Szablon istniejących lokalizacji” lub „Szablon lokalizacji” – jeśli dopiero tworzysz ich strony.

Wypełniony arkusz prześlij do systemu w menedżerze firmy. W zakładce „Zasoby” wybierz sekcję „Lokalizacje firmy”, następnie pokonaj następującą drogę: „Dodaj lokalizacje” – „Importuj wiele lokalizacji” – „Prześlij lokalizacje”. Tutaj wybierz plik z wcześniej wypełnionym arkuszem kalkulacyjnym i zapisz zmiany.

Błędy w arkuszu? Facebook pomoże Ci je naprawić

Bardzo często okazuje się, że dokument zawiera błędy. Możesz go wtedy pobrać z powrotem, z uzupełnionymi informacjami na temat tego, co dokładnie zrobiłeś źle i jak to naprawić. Po naniesieniu poprawek możesz przesłać go ponownie.

Wypełnianie arkusza krok po kroku

I na koniec – mały przewodnik po wypełnianiu arkusza kalkulacyjnego z lokalizacjami firmy. Gdzie dokładnie znaleźć wszystkie parametry, o które Cię proszą?

1. Page ID: Main Page

Sięgnij do zakładki „Informacje” – niemal na samym końcu strony znajduje się „Identyfikator strony”. Skopiuj wymienione cyfry i wklej je w arkusz.

2. FB Subcategory

Te dane także znajdziesz w zakładce „Informacje”, tym razem – na początku strony. Do arkusza wklej to, co znajduje się w sekcji „Kategoria”. Jeśli kategorii jest więcej, wypełnij kolejne tabelki w dokumencie, czyli „FB Subcategory 2” oraz „FB Subcategory 3”.

3. Dane

Kolejne pozycje to:

  • adresy oddziałów,
  • miasta, w których się one znajdują,
  • kod pocztowy,
  • kod krajowy – tu wystarczy wpisać „PL”.

4. Latitude + Longitude

Czyli po prostu długość i szerokość geograficzna. Te znajdziesz przy pomocy Google Maps. Po wpisaniu adresu swojego oddziału możesz wydobyć te informacje z linku. To dwa kolejne ciągi cyfr po znaku @, rozdzielone przecinkiem. Zobacz, zaznaczyliśmy je na czerwono:


5. Website + Phone

W tych rubrykach wklej link do swojej strony internetowej, do której będziesz odsyłać klientów. I na koniec podaj numery telefonów do poszczególnych oddziałów Twojej firmy.

I gotowe! Teraz klienci mogą z łatwością znaleźć wszystkie oddziały Twojej firmy :)