Kwiecień zapamiętamy jako miesiąc, w którym Facebook określił dalszy kierunek rozwoju. Mark Zuckerberg wskazał na AR jako przyszłość dla jego firmy i świata. Pierwszym krokiem w tym kierunku będzie aparat wbudowany w aplikację mobilną Facebooka.

Nie śpią także inni gracze. Snapchat robi zakusy na większe możliwości odkrywania treści, nowe opcje reklamowe i jeszcze więcej opcji AR. Z kolei Twitter dalej utrzymuje wysokie tempo zmian, walcząc o przetrwanie w świecie pełnym błyskotek - choćby poprzez nieco bardziej liberalne podejście do kwestii limitu 140 znaków, wyłączając z niego nazwy użytkowników.

Zapraszamy do czytania kolejnego podsumowania miesiąca! :)

FACEBOOK:

4 IV - Facebook udostępnia kolejnym stronom możliwość korzystania z zakładki “Branded Content”, która wyraźnie oznacza materiały sponsorowane. 

5 IV - Facebook udostępnia reklamodawcom API Canvas.

7 IV - Facebook udostępni “Workplace” za darmo, podczas gdy wersja premium będzie kosztowała nas 3, 2 lub 1 dolara za użytkownika, w zależności od skali przedsiębiorstwa.

11 IV - Facebook wprowadza udoskonaloną “M”, czyli asystentkę głosową AI dla kolejnych grup użytkowników w USA - zamówimy tam taksówkę, przelejemy pieniądze i inne. 

12 IV - Facebook wprowadza płatności na Messengerze także w rozmowach grupowych. Najpierw w Stanach Zjednoczonych.

12 IV - Facebook upraszcza statystyki video. 

12 IV - Facebook wprowadza CTA dla Instant Articles - zapis do listy mailingowej i polubienie strony. Równolegle testuje przyciski “free trial” i “zainstaluj aplikację”.

18 IV - Facebook na konferencji F8 ogłasza wielkie wejście w świat AR/VR poprzez wykorzystanie aplikacji “camera”. 

18 IV - Facebook uruchamia aplikację VR “Space”, która pozwoli Ci przebywać ze znajomymi w wirtualnej rzeczywistości.  

20 IV - Facebook wprowadza kursy z certyfikacją dla dziennikarzy.

20 IV - Facebook dodaje opcje “discover” dla wyszukiwania ciekawych botów.

21 IV - Facebook poprawia opcje związane z logowaniem i weryfikacją kont - przy pomocy poczty głosowej, poprawia również przyciski logowania (“zaloguj się jako...”)

25 IV - Facebook stopniowo wprowadza zdjęcia w tle w formie video. Możecie je sprawdzić np. na profilu Narcos. 

26 IV - Facebook będzie starał się przebić “bańkę informacyjną” poprzez wyświetlanie powiązanych z tematem artykułów - często uwzględniających inny punkt widzenia.

28 IV - Facebook jeszcze udoskonala swój piksel, zbierając więcej danych ze strony www, między innymi kliknięcia w przyciski i metadane. Zmiany wchodzą w życie 20 maja.


INSTAGRAM:

2 IV - Instagram będzie wyświetlał stories również w głównym feedzie.

19 IV - Instagram pozwoli stworzyć kolekcje z zapisanych zdjęć - na wzór Pinteresta.

21 IV - Instagram na Androida doczekał się trybu offline.


SNAPCHAT:

4 IV - Snapchat pozwala przeszukiwać Stories po używanych słowach kluczowych.

13 IV - Snapchat testuje nowy produkt reklamowy, zoptymalizowany na sprzedaż offline.

20 IV - Snapchat wprowadza World Lenses, które pozwolą dodać do świata elementy AR - nie tylko zmieniając nasze selfie, ale też zdjęcia otaczającej rzeczywistości. 


LINKEDIN:

6 IV - LinkedIn wprowadza formularze kontaktowe, podobne do Facebookowych lead ads.


YOUTUBE:

4 IV - YouTube udostępnia możliwość przygotowania napisów w różnych językach do cudzych filmów dla swojej społeczności. 

10 IV - YouTube umożliwi wyświetlanie reklam w programie partnerskim tylko na kanałach powyżej 10k wyświetleń - kwestia weryfikacji wiarygodności kanału.

17 IV - YouTube ma tzw. “dark mode”, z którym możecie zapoznać się w linku ukrytym pod datą tego newsa.


TWITTER:

3 IV - Twitter usuwa “jajko”, które wyświetlało się jako avatar nowych użytkowników. 

3 IV - Twitter przestaje liczyć nazwy użytkowników do limitu 140 znaków. Wreszcie!

5 IV - Twitter wprowadza reklamy pre-roll na Periscope.

5 IV - Twitter wprowadza konieczność akceptowania prywatnych wiadomości od kont, których nie śledzimy. 

18 IV - Twitter wprowadza dwustopniową weryfikację przez zewnętrznych dostawców - np. Google Authenticator czy Authy.

20 IV - Twitter wprowadza reklamy video in-stream.

28 IV - Twitter wraz z końcem miesiąca wyłączy możliwość korzystania z przycisku “kup teraz”.